Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:21

Ik gok dat ze je even rustig willen houden om zo niet teveel commotie in de pers te krijgen.. Ik denk dat de overeenkomst een dooie mus is en ze als het plan definitief is ze je er op korte termijn dan af kunnen gooien. Als ze dit nu al regelen dan hebben ze dan ook geen last meer van je..

Verder prijzen voor landbouwgrond zijn enorm gestegen en gezien de nieuwe wetgeving voor fosfaat geef ik je weinig hoop op het kopen of pachten van een ander stuk grond...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:31

Ik vraag mij af hoe de rechten van een huurder is op landbouwgrond, of die huurbescherming ook zo is als met woningen, immers je hebt er vee op staan die niet zomaar verplaatsbaar zijn..

Ik weet nl wel dat aks je lang huurt je wel rechten hebt, hoelang je huurder moet zijn weet ik niet...dit is nl de reden dat ik nooit huur heb betaald voor het peceel dat ik gebruikte..de eigenaresse had dit nl meegemaakt in haar omgeving en wilde zelfbeschikkend blijven..volgens mij heb je recht te kopen en staat de prijs dan ook vast...

Ik hoop voor je dat je snel je paarden hetzij ergens anders hetzij kan blijven...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 14:19

Ik werd vanmorgen nog gebeld door de man die ik gesproken had.Hij vroeg of het niet duidelijk was geweest,dat gesprek.Nee niet bepaald zei ik,was erg verwarrend.
Het komt er op neer dat ze van het Jaarcontract af willen en daarvoor een Gebruiksleen contract willen van steeds 3 mnd.Het was niet zo dat ik per 1 febr, met de paarden op straat zou staan.
Ze moeten alles nog plannen enz.enz, en als er dan iemand intresse zou hebben in dat stuk grond,b.v. een gezondheids instelling,dan zou ik er weg moeten.
Ik zeg:en wat áls er echt niemand intresse heeft in dit stukje grond? mag ik dan gewoon blijven? daar moest ik niet vanuit gaan.Dus nog steeds wat vaag vind ik.Hij zei wel dat het beter was als ik iets anders zou zoeken,omdat dit weiland gewoon onzeker is.Als ik vragen had,kon ik hem wel bellen.Hij was superaardig.
Het huurcontract gaat vandaag naar de advocaat,iemand brengt het erheen,zij heeft dit allemaal geregeld voor mij,het is haar baas ,die advocaat.Het kost mij dus niks nu.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:28

Duidelijk: die 3 maanden is een zoethoudertje. In je laatste bericht geef je aan dat hij bijna letterlijk zegt dat een gezondheidsinstelling (die "bijvoorbeeld" is echt lachwekkend := ) interesse heeft in het stuk land. Ze hebben dat alleen nog niet rond en proberen met die 3-maand contracten de doorloop te bespoedigen wanneer de boel wel rondkomt. Ik vind eea echt op een smerig spelletje lijken.

Goed dat je het contract naar een advocaat doet en uit gaat kijken naar eigen land. Dit gedoe heb je geen zin in hoor.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:38

gohya schreef:
Ik werd vanmorgen nog gebeld door de man die ik gesproken had.Hij vroeg of het niet duidelijk was geweest,dat gesprek.Nee niet bepaald zei ik,was erg verwarrend.
Het komt er op neer dat ze van het Jaarcontract af willen en daarvoor een Gebruiksleen contract willen van steeds 3 mnd.Het was niet zo dat ik per 1 febr, met de paarden op straat zou staan.
Ze moeten alles nog plannen enz.enz, en als er dan iemand intresse zou hebben in dat stuk grond,b.v. een gezondheids instelling,dan zou ik er weg moeten.
Ik zeg:en wat áls er echt niemand intresse heeft in dit stukje grond? mag ik dan gewoon blijven? daar moest ik niet vanuit gaan.Dus nog steeds wat vaag vind ik.Hij zei wel dat het beter was als ik iets anders zou zoeken,omdat dit weiland gewoon onzeker is.Als ik vragen had,kon ik hem wel bellen.Hij was superaardig.
Het huurcontract gaat vandaag naar de advocaat,iemand brengt het erheen,zij heeft dit allemaal geregeld voor mij,het is haar baas ,die advocaat.Het kost mij dus niks nu.

maar waarom mag jij het niet kopen???

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:40

nu is het landbouwgrond. Neem aan dat als ze verkopen het bouwgrond gaat worden. ketjing, ketjing

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:40

Omdat er allang een koper voor is.... enkel zijn de vergunningen nog niet rond.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:48

Fijn dat je iets meer duidelijkheid hebt en dat er weer contact is opgenomen.
Een organisatie heeft natuurlijk een zakelijk belang (zeker in deze lastige tijden in de zorg!).
Dat reken ik niet direct tot een smerig spelletje.
Het is wel de vraag of zij dit juridisch zo mogen doen. Hopelijk geeft je advocaat snel meer duidelijkheid.

Enne... tussen plannen voor nieuwbouw en de daadwerkelijke start daarvan, kan heel wat tijd zitten....

Maar ik denk dat je vooral geholpen ben met een (andere?) definitieve plek voor je paarden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:48

WendyLotte schreef:
Omdat er allang een koper voor is.... enkel zijn de vergunningen nog niet rond.

Inderdaad, en als ze de vergunningen niet rond krijgen voor jouw jaar verlenging er weer is moeten ze een jaar wachten, pas op want je word vern**kt waar je bij staat.
Die meneer mag dan superaardig klinken maar dat betekend dus helemaal niets.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:54

Welkom in de wereld van GGz Centraal waar het beleid aan elkaar hangt van vuile spelletjes.
Let maar op mijn woorden: ze doen zo aardig en beloven zo veel, maar daar komt uiteindelijk niks van terecht want *noem maar een rotsmoes op*.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:19

Ze hadden nog geen plannen klaar liggen zei die man,er komt nog een bespreking samen met de gemeente.Om kosten te dekken willen ze dus grond en gebouwen doorstoten.Maar wat ik niet begrijp,wie wil er nou een weiland waar geen eens een bouwvergunning op zit? een zorgboerderij misschien? maar dan komen er alsnog paarden en andere dieren op toch?
Een gebouw daar neer zetten kan,maar er zijn geen wegen daar naar toe,alleen een fietspad naast een spoor en een groot zandpad met heel veel bomen,ook hele oude bomen.Als ze dat moeten veranderen gaat ze dat heel veel gld kosten.
Ik vind het nog steeds een vaag gedoe.
Ik zou deze mnd. het nieuwe contract toe gestuurd krijgen.

W.b.t. de verkoop van grond,dat kan nog wel jaren duren,want ze mochten niet onderhands verkopen v.d. staat of zoiets.En áls het verkocht word,mag ik ook een bod uitbrengen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:37

Maar als jij voor landbouwgrond een bod doet en een ander voor bouwgrond, dan trek je al het kortste eind.

Heb je de gemeente al gevraagd of er plannen liggen?

Ik laat op mijn bedrijf ook niet het achterste van mijn tong zien (bij bvb saneringen, of weet ik wat)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:39

Ik zou inderdaad nu al een serieus bod doen om het nu te kopen, als het daad werkelijk in de verkoop gaat weten ze wie daar het grootst belang bij heeft die ook vast een tikkie zal overbieden om anderen geen kans te gunnen, zeker niet een particulier met een paar paarden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:46

Je kan geen bod doen op iets wat niet te koop is.Als het überhaupt te koop komt zal dat nog zeker enkele jaren duren zeiden ze.
Ik ben geen particulier,ik ben een officiële stichting met KvK nr.
Zolang het landbouwgrond is kan je toch geen bod doen op bouwgrond wat er niet is?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:48

Rocamor schreef:
Maar als jij voor landbouwgrond een bod doet en een ander voor bouwgrond, dan trek je al het kortste eind.

Heb je de gemeente al gevraagd of er plannen liggen?

Ik laat op mijn bedrijf ook niet het achterste van mijn tong zien (bij bvb saneringen, of weet ik wat)

Ik zag via de site v.d. gemeente dat er plannen gaan komen voor dat Landgoed,maar er is nog niet bekend wát voor plannen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:56

Wat een onzekerheid en als ik het zo lees, dan heb je weinig pootjes om op te staan.
Misschien is het nu wel een idee om naar de krant te stappen en je verhaal uit te leggen en hopen dat er een partij bij zit die jou een stuk grond aan kan bieden, koop of huur.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:59

gohya schreef:
Je kan geen bod doen op iets wat niet te koop is.Als het überhaupt te koop komt zal dat nog zeker enkele jaren duren zeiden ze.
Zolang het landbouwgrond is kan je toch geen bod doen op bouwgrond wat er niet is?

tuurlijk kan dat wel, je mag ook iets verkopen dat niet officieel te koop staat.. of ze het willen verkopen.. en accoord gaan met het bod is wat anders, maar mede door jouw bod dienen ze na te denken en een officieel standpunt in te nemen, ook hebben officieel vast staan dat jij al een x een bod hebt gedaan wanneer ze wel gaan verkopen dus moeten ze je op de hoogte stellen dan

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:01

gohya schreef:

Maar als ze jou in de waan laten dat het landbouwgrond is, dan zul jij een bod doen tegen die tarieven. Mocht het inmiddels bouwgrond zijn (en dat vergeten ze voor de goede orde er even bij te melden), dan zullen de prijzen een stuk hoger liggen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:06

Ik denk ook dat er wel degelijk plannen zijn, wat meneer jou heeft verteld vanmorgen is duidelijk genoeg, hij laat zelfs al doorschemeren wie de koper is! Maar zolang ze niets zwart op wit hebben, kunnen ze natuurlijk doen alsof er niets aan de hand is.
Ik denk dat dit echt een manier is om jou van je jaarcontract af te krijgen zodat ze je er snel uit kunnen gooien mocht het zover komen. Met dat jaarcontract sta je waarschijnlijk sterker.

Wbt die wegen ed die er niet zijn, daar zou ik me niet op stukstaren, wegen kunnen immers aangelegd worden en een projectontwikkelaar ziet de mogelijkheden wel. Zeker als er een groot zorgcomplex komt te staan, maakt niemand zich druk om een weg die er nog niet is.
Ik zou het dan ook niet afwachten tot het zover is, maar nu een bod doen, met de stichting erachter, wat publiciteit en de bevolking die je steunt sta je misschien niet eens zo slecht.
Als ze echt al een koper hebben zullen ze dat weigeren, maar is het zoals ze zeggen dat het is (dat er misschien ooit een koper komt) dan zal de druk en publiciteit ze wellicht overstag helpen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:06

denk dat hier het gevalletje is waarom ze niet willen verkopen als weiland

Maatschappelijke voorzieningen
De prijsbepaling van grond bestemd voor maatschappelijke voorzieningen zoals welzijn, zorg en onderwijs is lastig, omdat hier andere motieven een rol spelen dan financiële. Om die reden wordt voor de prijsbepaling de kostprijs methode toegepast. Er geldt hier wel een minimumprijs van € 110 euro per vierkante meter bruto vloeroppervlak van de voorziening voor bouwrijpe grond.
Toelichting: als geen ondergrens gesteld wordt, dan zou dat kunnen leiden tot grote verschillen tussen prijzen bij verschillende transacties. Met name de aankoopprijs of boekwaarde van de grond voor de gemeente kan hier een grote invloed op hebben. De prijs van € 110 euro per vierkante meter bruto vloeroppervlak is vergelijkbaar met wat andere gemeenten voor dit type grond in rekening brengen. Een veel hogere prijs is onmogelijk, omdat maatschappelijk georiënteerde organisaties dat niet kunnen terug verdienen.

Natuur
Wanneer grond wordt verkocht waar uitsluitend natuurontwikkeling op mag plaatsvinden, dan heeft deze grond vrijwel geen economische waarde. De grondprijs wordt dan gesteld op een bedrag tussen de € 0,- en € 10,- per vierkante meter.

dit komt van de site http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:00

Ts, laat het aan je advocaat over, je bent een goed mens maar komt mij soms als heel naief en veel te goedgelovig en impulsief over. Probeer voor deze keer eens niet van het goede in de mens mbt deze meneer uit te gaan want onderhands zal er veel meer spelen dan jij door hebt waarbij jij aan het kortste eind trekt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 17:02

Ik kan en ga nu nog niks doen zolang ik dat nieuwe contract nog niet heb gezien.
Wat ik al wel doe is zoeken naar een ander weiland,op dit weiland blijven is onzekerheid en dat werkt niet en kan ook niet.
Een verhaal in de krant kan altijd nog,maar dan puur als een soort van oproepje voor een weiland.Niet om de instelling of wie dan ook zwart te maken.Ze hebben me al die jaren goed behandeld.Nu is er een nieuwe eigenaar en nu houd het helaas op over een tijdje.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:11

Wijs besluit,TS.
Er is sprake van een zakelijke afspraak die men wil wijzigen.
Dat is hun goed recht. Evengoed slim om je zaken goed te laten behartigen.
Slachtoffergedrag doet niemand goed en is niet goed voor je energie-/ stressniveau .

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:38

Tegen de gemeente win je niet....die kunnen zelfs onteigenen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 18:45

Idd. is niet van te winnen,van de gemeente.En met boos worden en alles uit de kast halen werkt ook niet. Kan alleen maar tégen je werken.