Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:23

Dus wat je zegt:
De frontriem is niet naar wens (zelfs na belofte dat er geen steentjes missen)
&
het hoofdstel mist een riempje..

Rembours vind ik een mooie optie :j
Vind het ook netjes dat je 2 opties hebt voorgedragen aan iemand die zowel gelogen heeft als je bij voorbaat bedreigt op e-mails.

Geef jou groot gelijk dat je hiervoor niet 2 uur wilt afwassen om met een rotgevoel zonder hoofdstel te eindigen.

Madam had moeten kunnen bedenken dat dit zou gebeuren wanneer ze ook nog eens voor betaling zou versturen :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:24

Ik denk niet dat madam langs komt om het hoofdstel op te halen
zou me hardstikke schamen :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:41

shilady schreef:
Ik denk niet dat madam langs komt om het hoofdstel op te halen
zou me hardstikke schamen :P

Ik denk het ook niet hoor. Maar zo heeft de verkoopster wel de keuze. De gevolgen moet ze daar alleen dan ook zelf voor dragen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:46

harbourlight schreef:
Je hebt nu een gratis hoofdstel en je kan natuurlijk zelf ook wel bedenken dat dit niet erg netjes is.

En liegen over dat het hoofdstel in goede staat is, is wel netjes?

Ts geeft verkoper alle kansen om het hoofdstel terug te nemen. Dat is geen diefstal! Maar de opties die TS geeft zijn opties die Ts geen geld kosten en daar heeft ze groot gelijk in. Waarom zou ze ook maar een euro moeten spenderen om de verkoper tegemoet te komen, terwijl deze haar probeerde op te lichten?

Verkoper heeft alle kansen om het hoofdstel terug te krijgen, maar kiest er zelf voor om daar niet op in te gaan. Nou jammer dan, dan blijft het hoofdstel bij ts liggen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:52

Idd, verkoper heeft kansen genoeg, dat ze die niet grijpt, is dan weer verkoopster haar probleem. Als ze de ballen heeft om zo iemand in de zak te willen zetten, moet ze ook maar de ballen hebben om het op te halen en haar verlies te nemen.

Het moet toch niet gekker worden zeg...

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:43

Nina1999 schreef:
Gea, wat is dat, een leesbevestiging? Klinkt ideaal!

Steentjes zater er idd niet los bij.

Misschien even een belletje doen naar Divoza, groot de kans dat ze je de steentje zo los mee geven of opsturen, heb ik zelf namelijk ook al eens gehad met een hoofdstel.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:19

snuffie123 schreef:
Liannetje86 schreef:
Even realistisch gezien:

Ik ga van het slechte van mensen uit, dus de verkoper had gewoon gehoopt er zo makkelijk vanaf te komen en gehoopt dat de koper dit wel zou pikken.

Maar mensen, we zitten nu moeilijk te doen over 6,-... Persoonlijk had ik gezegd "dat is me al het gezeik niet waard".... Eventueel stuur je het gewoon op zonder postzegels en krijgt de ontvanger er een briefje bij "onvoldoende gefrankeerd'

Het vervelende daarvan is dat je geen bewijs hebt dat je het hoofdstel echt teruggestuurd hebt en je vast daar ook allerlei drama over gaat krijgen dat je het zelf zo gedaan hebt en zij het vast netjes goed heeft opgestuurd en het toen nog wel heel was...

Dus ophalen of op laten sturen op haar risico en verder duidelijk zeggen dat je daarna geen contact meer wilt. Mail en alles bewaren. Eventueel foto's maken etc. En hopen dat het gezeur over is.

Niet iedereen heeft zomaar 6 euro te vesteden. Voor veel mensen is dit een hoop(!!!) geld!

Dus om nou te zeggen al dat gedoe voor 6 euro... Ts is nog niet zo oud en heeft er waarschijnlijk hard voor gewerkt. Voor haar is 6 euro misschien wel erg veel.

Nee, dat snap ik.. daarom stond er ook "Persoonlijk" ;)

Maar ik dacht ook meer in de ogen van de verkoper. Als ik de verkoper was... Zo moeilijk gaan doen en dreigen alleen maar voor 6 euro verzendkosten, ben dan gewoon zo sportief dat je toegeeft dat je het toch op de post hebt gedaan, terwijl je weet dat diegene het niet wilde...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:21

Ik zou het zeker vertikken er geld aan uit te geven, al is het "maar" € 7, het is toch belachelijk dat je geld moet uitgeven door een "fout" van een ander?

Hoe duur is een nieuwe front- en sperriem? Ik zou er een bedrag vanaf halen zodat je die nog los kunt kopen en het restant overmaken.

Onder rembours versturen is ook een optie, ik vraag me alleen af, stel dat zij het niet gaat betalen en het pakketje komt dus weer terug naar jou, wie draait dan voor de kosten op? Ik neem aan dat iemand dan evengoed kosten betaald voor het verzenden en dat zul jij dan evengoed zijn.

Teckelgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:31

Tieneke schreef:
Idd, verkoper heeft kansen genoeg, dat ze die niet grijpt, is dan weer verkoopster haar probleem. Als ze de ballen heeft om zo iemand in de zak te willen zetten, moet ze ook maar de ballen hebben om het op te halen en haar verlies te nemen.

Het moet toch niet gekker worden zeg...

Zowel geen handige verkoopster als eventuele oplichtser :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:51

Jolliegirl schreef:
Je eigen adres erop... Gebruikte postzegel erop( ff weken met stoon en overzetten)
Retouradres achterop..

En dan retour afzender.

T is ff sjoemelen, maar t kan.

Even terzijde, maar ik vind het niet ok om dit probleem op te lossen door te gaan sjoemelen met de postbezorging. Of je stuurt het terug, of niet, maar afgeweekte postzegels op enveloppen plakken, :n

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:54

kiala is verzenden 3.95.
Kost ook geld snap ik. Maar dan ben je dat ding wel kwijt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:58

In dit geval heeft ts gewoon heel netjes gehandeld, de verkoopster niet door de zeggen dat alle steentjes er in zitten. is dus niet zo, ergo , er missen er een heleboel. Ts heeft het mailverkeer en de verkoopster kan dan wel dreigen met stappen maar dat zal ze niet doen. Indien ze eerlijk was geweest dan had ze hem niet verkocht, nu heeft ze hem snel op de bus gedaan, zelfs zonder de betaling binnen te hebben. Dom? Nee, doortrapt imo want ze dacht echt dat een meisje van 16 hier wel in zou trappen. Het gaat ook niet om het geld, ook al kost het een euro om terug te sturen, het gaat om het principe en daarom heeft ts gewoon gelijk. En mag ze rustig voet bij stuk houden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:07

anne_bento schreef:
Ik zou het zeker vertikken er geld aan uit te geven, al is het "maar" € 7, het is toch belachelijk dat je geld moet uitgeven door een "fout" van een ander?

Hoe duur is een nieuwe front- en sperriem? Ik zou er een bedrag vanaf halen zodat je die nog los kunt kopen en het restant overmaken.

Onder rembours versturen is ook een optie, ik vraag me alleen af, stel dat zij het niet gaat betalen en het pakketje komt dus weer terug naar jou, wie draait dan voor de kosten op? Ik neem aan dat iemand dan evengoed kosten betaald voor het verzenden en dat zul jij dan evengoed zijn.

Als mevrouw het pakket weigert en het komt weer terug bij TS dan draait TS wel zelf voor de rembourskosten op. Ze is in dat geval m.i. wel gerechtigd om het hoofdstel te houden, aangezien ze het heeft terug gestuurd maar het door mevrouw is geweigerd. Als ze het wel aanneemt (en dus de rembourskosten betaalt), is TS geen kosten kwijt aan de verzending en heeft ze ook bewijs dat het pakket in ontvangst is genomen.
Ik zou deze mevrouw nergens meer in vertrouwen.

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:20

Nina1999 schreef:
Daar heb je zeker gelijk in ruitersporth, maar het verschil tussen of alle steentjes erin zitten of dat er 47 missen moet wel te doen zijn toch? :=

Zelfs dat is moeilijk, helaas heb ik die ervaring ook.

Aan de andere kant zijn er ook wel mensen die netjes alle krasjes etc omschrijven en dan blijkt het reuze mee te vallen.

Maar dit soort dingen zie je echt met marktplaats.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:30

TS, kun je hier foto's plaatsen van dit hoofdstel waar zoveel steentjes van ontbreken en dat voor de rest ook in zo'n slechte staat is? Iedereen roept nu vanalles in dit topic, maar niemand heeft het hoofdstel in kwestie gezien.

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:33

StalNollie schreef:
ik snap mensen niet zo goed die nu roepen dat ts niet zo flauw moet doen.
als dit een webshop was geweest hadden jullie ook hoog gesprongen om je centen (het bedrag maakt daarbij niks uit).

nu is het zo dat een webshop de kosten op zich neemt om het retour afzender te doen, dit hoort dus ook zo bij particuliere verkoop zeker omdat de verkoper gelogen heeft over de staat van het product.

wat je kan doen is informatie inlichten bij de politie en daar eventueel al een melding maken, dan loop je in ieder geval voor op wat zei misschien aan stappen onderneemt.

Voor winkeliers (dus ook webshops) is het een transactie tussen een bedrijf en een consument. Dan gelden er wetten/regels die de consument beschermen.
Overigens zijn de retourkosten niet per definitie voor de winkelier (grotere bedrijven doen dit wel maar die hebben ook veel hogere omzetten). Uiteraard bij een gebrek (missende steentjes, kapotte rist etc) zal het als garantie opgelost worden. (dus ook de verzendkosten)

Transacties tussen particulieren is wat dat betreft vaak een .......euh zootje...;-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:45

Ook kleine bedrijven zijn het verplicht was gisteren toevallig nog op het nieuws dacht ik

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:02

StalNollie schreef:
Ook kleine bedrijven zijn het verplicht was gisteren toevallig nog op het nieuws dacht ik

Als je als consument iets terugstuurt op basis van de Wet Koop op Afstand, (je mag het dan zonder een reden op te geven terugsturen) hoeft de verkoper de kosten van het terugsturen niet te betalen. Grote bedrijven (Bol, Zalando) bieden de service aan dat je het gratis mag terugsturen, maar een webwinkel is dat niet verplicht.

Als er echter iets niet klopt met wat je besteld hebt (het is kapot, de kleur of maat is verkeerd, dat soort zaken) dan moet de verkoper dat voor jou kosteloos oplossen. Als je het daarvoor dus terug moet sturen, moeten zij wel die kosten vergoeden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:06

Nina1999 schreef:
Ik heb met mn ouders besloten dat we het gewoon laten doen. Hoofdstel ligt netjes opgeruimd in mijn kast, en verkoopster heeft mijn bankgegevens en adres mocht ze zich bedenken.

Bedankt voor het meedenken iedereen!! En mocht ik nog iets horen van de verkoopster laat ik het weten.

Dus je houdt het zonder te betalen...uh..dan ben je van het zelfde laken en pak...stuur het terug en laat haar de verzendkosten betalen...

Ben ook wel benieuwd naar een fotootje..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:09

Tcm62 schreef:
Nina1999 schreef:
Ik heb met mn ouders besloten dat we het gewoon laten doen. Hoofdstel ligt netjes opgeruimd in mijn kast, en verkoopster heeft mijn bankgegevens en adres mocht ze zich bedenken.

Bedankt voor het meedenken iedereen!! En mocht ik nog iets horen van de verkoopster laat ik het weten.

Dus je houdt het zonder te betalen...uh..dan ben je van het zelfde laken en pak...stuur het terug en laat haar de verzendkosten betalen...

Ben ook wel benieuwd naar een fotootje..

Maar denk je echt dat de verkoper die 7 euro gaat terugstorten als koper hem opstuurt?
Verkoper kan prima het hoofdstel terug krijgen maar dient dan de verzendkosten eerst over te maken

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:09

Nee hoor al zo vaak voorgesteld...onder rembours

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:16

En dan weigert de verkoper het aan te nemen en zit ts nog met de kosten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:17

Tcm62 schreef:
Nee hoor al zo vaak voorgesteld...onder rembours

Dat lost het probleem niet op, want die kosten moet je nog steeds voorschieten. Alleen zijn ze dan veel hoger. (Bovendien, als de verkoopster geen 7 euro wil betalen voor het verzenden, wil ze vast ook geen 18 euro betalen voor het verzenden.)

En als TS het hoofdstel dan terugkrijgt, heeft ze alsnog 18 euro betaald voor een hoofdstel wat ze niet wil.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:47

Als het goed is zei ts gister dat ze vandaag op stal een foto zou maken.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:52

Dan nog, het houden kan ook echt niet :S

Ook al biedt je opties aan.. Dan nog is het gewoon niet goed als je er niet uitkomt...