Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
germie schreef:Starbreeze, dat doe je alleen bij keuren, en dat betaalt de verkoper, anders hoef ik het paard al niet. Maar voordat je zo ver bent kun je als kijker of potentiële koper al heel veel zelf eruit halen. Ik vind lopen op harde ondergrond belangrijk en vrijspringen ook. En dat kun je gewoon overal realiseren als je gaat kijken. Is dit allemaal goed, dan kun je zeggen en nu klinisch keuren.
bruintje123 schreef:En zo zie ik dat niet.
Ik wil geen kosten aan de paard dat nog niet van mij is.
bruintje123 schreef:Te vaak dat een eigenaar weet dat een paard niet goed zal zijn en daarom adverteert met kk.
Nee ik blijf ouderwets.
Bij afkeuring voor verkoper.
Zo hou je oplichters tegen.
Waratje schreef:bruintje123 schreef:En zo zie ik dat niet.
Ik wil geen kosten aan de paard dat nog niet van mij is.
Jij keurt een tweedehands auto niet als je die koopt? Of verwacht je dat de verkoper de kosten van de (af)keuring betaalt? Want het gaat over precies hetzelfde: het vaststellen van de kwaliteit van datgene wat je wil kopen.
Je maakt geen kosten aan een paard, je maakt kosten om informatie te verkrijgen of aankoop wel of niet verstandig is.bruintje123 schreef:Te vaak dat een eigenaar weet dat een paard niet goed zal zijn en daarom adverteert met kk.
Nee ik blijf ouderwets.
Bij afkeuring voor verkoper.
Zo hou je oplichters tegen.
Oplichters hou je hiermee absoluut niet tegen en je kunt jezelf een leuk paard door de neus boren door deze instelling.
Silly1972 schreef:Helaas is die kans zelfs bijzonder groot.Robin_S schreef:Ik vind dit echt iets voor de koper. Je kan dan je eigen dierenarts kiezen, ook niet onbelangrijk.
De kans dat je 5 interessante paarden tegenkomt die alle 5 (op jouw kosten) worden afgekeurd, lijkt me bijzonder klein, niet?
Silly1972 schreef:op ervaringen van mijzelf en anderen en dat ging om paarden in de prijsklassen tussen de 4000 en 10000 euro
o.a. bv een 8 jarige met op 3 plekken kissingspines een 7 jarige met trauma artrose in de hals, flinke ocd's niet op de beste plekken. En nee, dat soort dingen zie je niet even zo op het blote oog. Sterker nog, klinisch werden ze goedgekeurd.
Nee hoor, voor mij geen paard waarbij staat keuren k.k. die sla ik gewoon over

Silly1972 schreef:ook daar zou ik niet mee akkoord gaan, waarom zou ik gaan betalen voor een paard wat niet van mij is en voor een keuringsrapport waar ik niks mee kan en jij wel?
Nee hoor, budget slinkt zo wel erg hard als je steeds een treft die afgekeurd word.
bruintje123 schreef:Natuurlijk betaald de verkoper niet bij goed keuring.
Daar heeft het toch niemand over?
De verkoper beweert in de advertentie een gezond paard te verkopen.
Dat mag hij dan ook bewijzen.
Heeft hij dus niet kloppend geadverteerd mag hij ook betalen.