Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Nicje87 schreef:Kan je het paard ook niet inruilen bij de handelaar waar je haar gekocht hebt?
geerke schreef:kwii schreef:Pak het probleem bij de bron aan. Ik zou zeggen begin met grondwerk, en begin opnieuw. Dus doen alsof er nog nooit opgereden is, elke stap herhalen tot het écht goed gaat. Neem overal uitgebreid de tijd voor..
Dit is wat ik zou doen. Heb geduld en het komt goed!
bruintje123 schreef:Als ts graag een paard wilde beleren of corrigeren was ze niet naar die stal gegaan met de vraag voor een braaf gereden paard.
Bob1976 schreef:Marjo89 schreef:Misschien beetje de tijd geven om te laten wennen.
Je trekt dat knol weg uit zijn omgeving, en verwacht dat je de volgende dag direct hup dr op kan.
En suikerklontjes? please we leven in 2015.
Nou zeg, als het een 'normaal beleerd' paard is, dan moet dat gewoon kunnen hoor! Op wedstrijd stap je toch ook in een andere omgeving op? Dat het paard wat onrustig is, of wat schrikkerig lijkt me normaal. Maar je moet wel normaal op kunnen stappen.
kwii schreef:bruintje123 schreef:Als ts graag een paard wilde beleren of corrigeren was ze niet naar die stal gegaan met de vraag voor een braaf gereden paard.
Logisch, maar het paard heeft nu eenmaal een probleem wat toch opgelost moet worden.
En waar ze misschien ook wel iets eerder achter had kunnen komen.
Maar TS heeft haar keuze in deze gemaakt, dus is bovenstaande ook niet meer van toepassing.

Cavalia schreef:Ik was eigenlijk van plan om het hierbij te laten. Maar ik geloof dat er wat misvattingen zijn.
Ja ik weet dat het een levend wezen is en geen robot. En daardoor is mijn keuze door hem te verkopen aan iemand die er niet bang voor is en graag mee aan de slag wil en de kennis daarvoor heeft in mijn ogen de eerlijkste keuze tegenover het paard.
Het paard word voelt zich vast niet fijner als z'n ruiter steeds met angst al aan het opzadelen is. Ook als iemand het probleem heeft opgelost, zou het voor mij een angst zijn en zeker veel spanning opleveren wanneer ik dan weer op stap (ik ken mezelf, voor mij blijft het spannend). In mijn ogen is dus verkopen de beste keuze voor het paard.
Jullie mogen hier een andere mening over hebben natuurlijk, maar ik doe waar ik een goed gevoel bij heb.
Ik ben niet bang voor een uitdaging dus een hobbelpaard is niet nodig. Maar ik heb ook zelfkennis en weet wanneer iets gevaarlijk voor mij word en ik niet voldoende kennis heb on het op te lossen
bruintje123 schreef:Dat zou dan een mooi project zijn voor de verkoper.
Niet voor ts die niet op zoek is naar een rt opknap project.