Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Anoeska schreef:Nee, de verzekeraar bepaald of hij uitkeert voor een bepaalde behandeling of inslapen. Alleen de eigenaar mag beslissen of een handeling wordt uitgevoerd of dat een paard ingeslapen wordt. Daar heeft de verzekering niks over te zeggen.
RonaldV schreef:Ik volg dit topic nu een tijdje. Ooit (vorige eeuw) heb ik Assurantie geleerd, maar vervolgens niets meeer mee gedaan. Maar ik weet door mijn werk (IT in de finance) wel hoe verzekeraars denken. Mij bekruipt heel erg het gevoel dat het niet goed gaat met de verzekeraar van jullie paarden en ze daarom van alle schadegevallen afwillen. Maar het betekent ook nog iets anders: dat ze blijkbaar zo krap bij kas zitten dat de dekkingsgraad (verhouding tussen binnenkomende premies en uitbetaalde schadegevallen) te laag is geworden en ze wel eens om zouden kunnen vallen. En dat is een gevaar voor jullie allemaal: jullie lopen allemaal het risico dat je aan het betalen bent voor iets wat mogelijk niet uitgekeerd kan worden omdat de tent -puntje bij paaltje- failliet is!
Misschien is Hippo wel heel voordelig, maar uiteindelijk zou de keus voor een andere partij wel eens beter kunnen zijn!
RonaldV schreef:Ik volg dit topic nu een tijdje. Ooit (vorige eeuw) heb ik Assurantie geleerd, maar vervolgens niets meeer mee gedaan. Maar ik weet door mijn werk (IT in de finance) wel hoe verzekeraars denken. Mij bekruipt heel erg het gevoel dat het niet goed gaat met de verzekeraar van jullie paarden en ze daarom van alle schadegevallen afwillen. Maar het betekent ook nog iets anders: dat ze blijkbaar zo krap bij kas zitten dat de dekkingsgraad (verhouding tussen binnenkomende premies en uitbetaalde schadegevallen) te laag is geworden en ze wel eens om zouden kunnen vallen. En dat is een gevaar voor jullie allemaal: jullie lopen allemaal het risico dat je aan het betalen bent voor iets wat mogelijk niet uitgekeerd kan worden omdat de tent -puntje bij paaltje- failliet is!
Misschien is Hippo wel heel voordelig, maar uiteindelijk zou de keus voor een andere partij wel eens beter kunnen zijn!
R12312 schreef:RonaldV schreef:...
Hippo is onderdeel van een zeer grote organisatie, die vallen niet zomaar om.
ikke schreef:RonaldV schreef:Ik volg dit topic nu een tijdje. Ooit (vorige eeuw) heb ik Assurantie geleerd, maar vervolgens niets meeer mee gedaan. Maar ik weet door mijn werk (IT in de finance) wel hoe verzekeraars denken. Mij bekruipt heel erg het gevoel dat het niet goed gaat met de verzekeraar van jullie paarden en ze daarom van alle schadegevallen afwillen. Maar het betekent ook nog iets anders: dat ze blijkbaar zo krap bij kas zitten dat de dekkingsgraad (verhouding tussen binnenkomende premies en uitbetaalde schadegevallen) te laag is geworden en ze wel eens om zouden kunnen vallen. En dat is een gevaar voor jullie allemaal: jullie lopen allemaal het risico dat je aan het betalen bent voor iets wat mogelijk niet uitgekeerd kan worden omdat de tent -puntje bij paaltje- failliet is!
Dat de premies de laatste jaren met procenten gestegen zijn, zal ook niet zonder reden zijn.......
Ik ga verder niet in op de speculatie, maar ik ben niet helemaal verbaast dat verzekeraars steeds scherper worden. Ik denk dat premies richting 25% van de verzekerde waarde ook niet meer geloofwaardig overkomen en we zijn hard op weg.
ariatje schreef:RonaldV schreef:...
Dit vind ik een gevaarlijke uitspraak! Het zou impliceren dat de betreffende verzekeraar volgens jou op punt van faillisement staat. Heb je daar onderbouwde argumenten voor? Zo zaai je paniek onder de bij hun verzekerde consumenten én doe je het bedrijf zelf ( imago ) schade aan. Let wel IK ben er niet verzekerd bij geen enkele " paardenverzekeraar " .