hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:52

Nee, de verzekeraar bepaald of hij uitkeert voor een bepaalde behandeling of inslapen. Alleen de eigenaar mag beslissen of een handeling wordt uitgevoerd of dat een paard ingeslapen wordt. Daar heeft de verzekering niks over te zeggen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:41

Anoeska schreef:
Nee, de verzekeraar bepaald of hij uitkeert voor een bepaalde behandeling of inslapen. Alleen de eigenaar mag beslissen of een handeling wordt uitgevoerd of dat een paard ingeslapen wordt. Daar heeft de verzekering niks over te zeggen.

zo is dat , je bent en blijft de eigenaar van het paard en jij bepaald zo zie ik dat ook :j

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:50

Ik volg dit topic nu een tijdje. Ooit (vorige eeuw) heb ik Assurantie geleerd, maar vervolgens niets meeer mee gedaan. Maar ik weet door mijn werk (IT in de finance) wel hoe verzekeraars denken. Mij bekruipt heel erg het gevoel dat het niet goed gaat met de verzekeraar van jullie paarden en ze daarom van alle schadegevallen afwillen. Maar het betekent ook nog iets anders: dat ze blijkbaar zo krap bij kas zitten dat de dekkingsgraad (verhouding tussen binnenkomende premies en uitbetaalde schadegevallen) te laag is geworden en ze wel eens om zouden kunnen vallen. En dat is een gevaar voor jullie allemaal: jullie lopen allemaal het risico dat je aan het betalen bent voor iets wat mogelijk niet uitgekeerd kan worden omdat de tent -puntje bij paaltje- failliet is!

Misschien is Hippo wel heel voordelig, maar uiteindelijk zou de keus voor een andere partij wel eens beter kunnen zijn!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:55

Helemaal met je eens Ronald. Het hele gebeuren zette mij ook al aan het denken..........

Straks valt er niks meer te halen en zit je met je handen in het haar. Ook niks uitgekeerd bij afkeuring of overlijden. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:35

RonaldV schreef:
Ik volg dit topic nu een tijdje. Ooit (vorige eeuw) heb ik Assurantie geleerd, maar vervolgens niets meeer mee gedaan. Maar ik weet door mijn werk (IT in de finance) wel hoe verzekeraars denken. Mij bekruipt heel erg het gevoel dat het niet goed gaat met de verzekeraar van jullie paarden en ze daarom van alle schadegevallen afwillen. Maar het betekent ook nog iets anders: dat ze blijkbaar zo krap bij kas zitten dat de dekkingsgraad (verhouding tussen binnenkomende premies en uitbetaalde schadegevallen) te laag is geworden en ze wel eens om zouden kunnen vallen. En dat is een gevaar voor jullie allemaal: jullie lopen allemaal het risico dat je aan het betalen bent voor iets wat mogelijk niet uitgekeerd kan worden omdat de tent -puntje bij paaltje- failliet is!

Misschien is Hippo wel heel voordelig, maar uiteindelijk zou de keus voor een andere partij wel eens beter kunnen zijn!

Dat de premies de laatste jaren met procenten gestegen zijn, zal ook niet zonder reden zijn.......

Ik ga verder niet in op de speculatie, maar ik ben niet helemaal verbaast dat verzekeraars steeds scherper worden. Ik denk dat premies richting 25% van de verzekerde waarde ook niet meer geloofwaardig overkomen en we zijn hard op weg.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:51

RonaldV schreef:

Hippo is onderdeel van een zeer grote organisatie, die vallen niet zomaar om.

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:55

R12312 schreef:
RonaldV schreef:
...

Hippo is onderdeel van een zeer grote organisatie, die vallen niet zomaar om.

Bedrijfsonderdelen vallen zonder problemen om, hoor! Het is maar net de vraag of de moedermaatschappij de dochter in leven wil houden. Het hoeft niet per sé omvallen te zijn trouwens, het kan ook zijn dat de moedermaatschappij besluit om zich uit deze markt terug te trekken. Ook dan zit je plots zonder. Dat het onderdeel is van een groter geheel is geen garantie.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:03

Paarden verzekeringen ...
Breek me de bek niet open ...
Heb een keer een ocd operatie willen claimen . Geen kans vond Interpolis niet nodig ( is nu overigens met hippozorg gefuseerd ) paard was tenslotte nog niet kreupel ... Betreffende paard uit de verzekering gehaald ... En meteen de andere 3 die er in zaten ...
Ik hoop dat er niet te gekke DA kosten komen ... En anders zal ik t anders moeten oplossen ...
Maar voor mij geen water meer naar de zee dragen in elk geval

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 06:08

@12312 een paar jaar geleden vielen onze banken om. Eurocomerce is ook zo'n mooi voorbeeld.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:38

ikke schreef:
RonaldV schreef:

Dat de premies de laatste jaren met procenten gestegen zijn, zal ook niet zonder reden zijn.......

Ik ga verder niet in op de speculatie, maar ik ben niet helemaal verbaast dat verzekeraars steeds scherper worden. Ik denk dat premies richting 25% van de verzekerde waarde ook niet meer geloofwaardig overkomen en we zijn hard op weg.

Ikke, ik heb geen idee hoe je bij die premie van 25% komt hoor, gevalletje van klok en klepel? Ik betaal een premie van 7,5%. Daaroverheen komt assurantiebelasting, die is een paar jaar terug van 6% naar 21% gegaan. Dat maakt als ik het bereken t.o.v. het verzekerde bedrag dat ik nu op grofweg 17% zit. Klinkt hoog, maar dat wordt dus grotendeels door de hoge assurantiebelasting, waar geen verzekeringsmaatschappij iets aan kan doen... Jij doelt volgens mij op de 25% eigen risico. Dat is pittig, maar ze keren per jaar uit tot een maximum van je verzekerde waarde en dat heb ik met mijn vorige paard meerdere jaren gehad ( toen de economie nog goed ging en het in verzekeringsland waarschijnlijk ook beter ging). http://www.hippozorg.nl/Aanvullendeinfo ... fault.aspx .

TS, heel vervelend dat het nu zo loopt, ik hoop voor je dat je hem toch volledig verzekerd kan houden!

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:56

RonaldV schreef:

Dit vind ik een gevaarlijke uitspraak! Het zou impliceren dat de betreffende verzekeraar volgens jou op punt van faillisement staat. Heb je daar onderbouwde argumenten voor? Zo zaai je paniek onder de bij hun verzekerde consumenten én doe je het bedrijf zelf ( imago ) schade aan. Let wel IK ben er niet verzekerd bij geen enkele " paardenverzekeraar " .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:12

Er zijn wel meer grote bedrijven omgevallen inmiddels dus zo een hele gekke gedachte vind ik het niet eens.
Vergeet niet dat ze nog niet zo heel lang geleden een zaak verloren hebben waarbij het om nogal een fors bedrag ging.
Was iets van 3 miljoen of zo??
Maar ik zou dan eerder verwachten dat er een fusie zou komen dan dat ze het echt failliet zouden laten gaan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:52

Ik denk dat ze niet meer gaan fuseren, maar als ze vallen dan laten ze vallen. Ze zijn al zo vaak overgenomen, gefuseerd etc.
Maar dat is mijn gevoel daarbij.

Ik werkte bij DSB.............iedereen dacht dat die ook niet zomaar zou omgaan, nou we hebben het gezien. Ik sta nergens meer van te kijken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:04

Heeft iemand trouwens recent ervaring met terugkopen van het paard van de verzekering? Wat rekenen ze nu in deze tijd? Iemand een idee?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:53

Geen idee hoe het nu is, maar vorig jaar januari-maart was het iets rond de € 400,-- volgens mij. Twee paarden van stalgenoten die ingeslapen zijn, dan krijg je ook met die kosten te maken.

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:01

ariatje schreef:
RonaldV schreef:
...

Dit vind ik een gevaarlijke uitspraak! Het zou impliceren dat de betreffende verzekeraar volgens jou op punt van faillisement staat. Heb je daar onderbouwde argumenten voor? Zo zaai je paniek onder de bij hun verzekerde consumenten én doe je het bedrijf zelf ( imago ) schade aan. Let wel IK ben er niet verzekerd bij geen enkele " paardenverzekeraar " .

Dat mag je een gevaarlijke uitspraak vinden. Ik vind het gevaarlijk en opvallend dat een verzekeraar, wiens core business het is om onverwachte rekeningen te verzekeren, plots gaat klagen als ze onverwachte rekeningen moeten gaan vergoeden. Dat soort gedrag ondermijnt het vertrouwen van consumenten in verzekeraars.
Maar ik betwijfel of *ik* paniek zal veroorzaken. Het is niet alsof ik een autoriteit ben, op basis waarvan half Nederland plots zijn zaken weg zal halen. Die imagoschade doen ze in ieder geval zelf. Welkom in de 21e eeuw, waar dit soort zaken open en bloot door je eigen klanten op het internet gezet worden, voor iedereen terug te vinden. Wil je dat niet? Dan moet je zorgen dat je business model klopt en je je PR plaatje rond hebt. Hippo faalt hier op grote schaal, als ik op Bokt rond lees.

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:03

amen _/-\o_

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 08:49

_/-\o_

Helemaal eens! En dan heb je het in dit geval alleen over Bokt.............zoveel mensen die zich hier niet melden uit angst voor nog meer gezeik omdat ze misschien herkend zullen worden of wellicht Bokt niet kennen (ja, echt..........er is een leven buiten Bokt.... :') )

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:17

Dimple schreef:
(ja, echt..........er is een leven buiten Bokt.... :') )

huh?

:+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:31

Huh hoe ziet dat leven buiten bokt er uit dan???? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:50

meisje2000 schreef:
Huh hoe ziet dat leven buiten bokt er uit dan???? :)

Ongeveer zo:
Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:11

hmmmm nee dan blijf ik lekker binnen mijn boktleventje hahahahah

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:24

_O- _O- _O- _O-

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:10

Dimple schreef:
Heeft iemand trouwens recent ervaring met terugkopen van het paard van de verzekering? Wat rekenen ze nu in deze tijd? Iemand een idee?

Bij mij was het €600, in mindering gebracht op het uit te keren bedrag.

RowanaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:41

Ik ben opzoek naar een verzekering voor mijn paard, alleen geen idee welke ik het beste kan nemen iemand tips?