Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Re: Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:21

Dat heb ik ook al aan het begin van dit topic verteld een rechtzaak duurt echt jaren kost ontzettend veel geld en je moet uiteindelijk je centen nog maar zien te krijgen ............
en ja ik spreek uit ervaring bij mij heeft het 7 jaar geduurd

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:26

Ik zag gisteren een oproepje op facebook. Soort gelijk verhaal. Kan het natuurlijk alleen nu niet meer weer vinden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:27

Dat is van iemand hier met 2 paarden die ze aan de oplichtster hier verkocht heeft ;)

Gaat rond op fb idd

Pat2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:44

Regallie schreef:
Ik zag gisteren een oproepje op facebook. Soort gelijk verhaal. Kan het natuurlijk alleen nu niet meer weer vinden.

Ik heb gisteren een oproep geplaatst op facebook.
Vosse ruin die ik verkocht had aan haar zou door haar naar de slachtbank zijn gebracht enkel dagen na de verkoop. Terwijl ze mij een weidemaatje had wijsgemaakt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:25

Jemig wat is dat voor een vrouw :+

Ja begrijp je wel hoor programma's moeten er echt van overtuigd zijn meer te hebben ipv 1 half..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:30

Mijn paard heeft er ook maar een dikke 10 dagen gestaan hoor. Maar ik kreeg van haar nog steeds updates over hem over hoe braaf hij was etc...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 19:55

Maar we zoeken dus nog steeds een gedupeerde koper. Alberto Stegeman ben ik mee bezig maar daar hebben we dus minimaal een tweede gedupeerde koper voor nodig!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:15

Klopt mijn berichtje word fanatiek gedeeld op fb.. Gelukkig!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 20:41

Guess_NH schreef:
Klopt mijn berichtje word fanatiek gedeeld op fb.. Gelukkig!

Ja de hoefsmid begon er vandaag zelfs over. Zo van, "hé, ik las toevallig zo'n verhaal op Facebook". Ik uitleggen dat dat naar aanleiding van mijn topic was ;)
Guess_NH misschien handig om in dit topic een link ernaar te plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:51

Dorine92 schreef:
Essxan schreef:
Idee om de pony in te laden en zelf terug te brengen naar die mevrouw? Ik nee aan dat je weer waar ze woont. En dan niet eerder daar weg gaan tot dat je je geld terug hebt?

Ik weet ongeveer waar ze woont. Maar ik heb de pony op een manege gekocht in Bassevelde. Daar zou de pony op stal staan, wat ik dus nu betwijfel. Manege-eigenaar kent haar niet zegt hij.
Maar als ik zomaar naar België rij, heb je kans dat ze in Griekenland zit, dus dat vind ik een beetje zonde van de 4 uur rijden...

Huh? Het is wel het paard van die mevrouw die jou opgelicht heeft, maar je hebt het op een manege gekocht waar ze haar niet kennen? Verder is het natuurlijk niet handig om een paard van over de 3000 euro (sowieso een nieuw paard) niet laat keuren.....

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:09

Ik heb de facebook app en niet via Internet. Krijg dus geen link bovenin (ik ben mijn ww kwijt dus kan op internet fb niet inloggen).

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 21:12

Lianne schreef:
Huh? Het is wel het paard van die mevrouw die jou opgelicht heeft, maar je hebt het op een manege gekocht waar ze haar niet kennen?

Verder is het natuurlijk niet handig om een paard van over de 3000 euro (sowieso een nieuw paard) niet laat keuren.....

Ja alleen daar kwam ik pas later achter. Verkoopster zei dat de pony daar in pension stond. Ik vermoed dat de manege hier wel van weet en stiekem meewerkt aan haar praktijken ofzo.

Dat laatste is mijn topic niet voor en reageer ik dus niet op.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 21:12

Guess_NH schreef:
Ik heb de facebook app en niet via Internet. Krijg dus geen link bovenin (ik ben mijn ww kwijt dus kan op internet fb niet inloggen).

Mag ook niet hoor ik van de moderator

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:30

Dorine92 schreef:
Lianne schreef:
Huh? Het is wel het paard van die mevrouw die jou opgelicht heeft, maar je hebt het op een manege gekocht waar ze haar niet kennen?

Verder is het natuurlijk niet handig om een paard van over de 3000 euro (sowieso een nieuw paard) niet laat keuren.....

Ja alleen daar kwam ik pas later achter. Verkoopster zei dat de pony daar in pension stond. Ik vermoed dat de manege hier wel van weet en stiekem meewerkt aan haar praktijken ofzo.

Het is anders door het laatste waardoor mijn vriendin het proces verloren heeft.De verkoopster had gezegd dat het paard pas goed gekeurd was en mijn vriendin was zo stom omdat te geloven. De rechter vond het verzaken van onderzoek of zoiets. Het paard koste ook ruim 3000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:23

Raamzicht schreef:
[***], is het uiteindelijk wel gelukt? En zou je weer het overdoen? Een advocaat inhuren?

Het enige dat uiteindelijk is gelukt is dat ik mijn eigen paard weer heb teruggekocht. Stond ruim 300 km verderop :D .

Ik zou wel weer een advocaat inhuren, maar ik ga nooit meer op deze manier een paard weggeven ;) , dus waarschijnlijk is het niet meer nodig.

Waar we (advocaat en ik) vrij snel achter kwamen is dat de vrouw en ik een mondelinge afspraak hadden. Deze is bindend, maar het was haar woord tegen het mijne..... Er waren geen getuige bij deze afspraak behalve haar 2 dochters, waar ik ook nog een heel schattig cadeautje voor had meegenomen :j , ha, ha, hoe naïef kan een mens zijn.

Ik had ook wel wat op papier, maar daar had ze valse naam en adresgegevens opgezet. En zoals hier al meerdere keren in het topic is gezegd; van een kale kip, kan je niet plukken :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 10:27

beatje schreef:
Dorine92 schreef:

Het is anders door het laatste waardoor mijn vriendin het proces verloren heeft.De verkoopster had gezegd dat het paard pas goed gekeurd was en mijn vriendin was zo stom omdat te geloven. De rechter vond het verzaken van onderzoek of zoiets. Het paard koste ook ruim 3000 euro.

Ja alleen gaat mijn topic daar niet over. Ik zoek mede gedupeerden.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:10

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:17

Ts heeft ze geen andere paarden te koop staan? Laat iemand anders naar haar toe bellen en een afspraak maken om dat paard te bekijken. Zodat jij daar dan naar toe kunt met je pony. Eventueel iemand anders eerst daarheen laten gaan en als ze echt met het paard bezig zijn jullie dan in beeld komen. Misschien vergezocht, maar lijkt mij de enige manier om weer met haar in contact te komen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 11:19

SumSum schreef:
Ts heeft ze geen andere paarden te koop staan? Laat iemand anders naar haar toe bellen en een afspraak maken om dat paard te bekijken. Zodat jij daar dan naar toe kunt met je pony. Eventueel iemand anders eerst daarheen laten gaan en als ze echt met het paard bezig zijn jullie dan in beeld komen. Misschien vergezocht, maar lijkt mij de enige manier om weer met haar in contact te komen.

En hoe moeten we haar dan dwingen om te betalen? Ze heeft het geld heus niet toevallig op zak.
Natuurlijk denk je over zulke dingen na, maar de uitvoering ervan lijkt niet realistisch.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:20

SumSum schreef:

Dacht ik ook al aan, maar het zal me niets verbazen als ze hier stilletjes mee leest ;-)

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:21

Ik vrees dat het geld niet meer zal kunnen teruggevorderd worden.
Het verhaal van de kale kip ...

We kunnen wel met zijn allen zorgen dat ze hiermee moet stoppen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:24

Collie2008 schreef:
SumSum schreef:

Dacht ik ook al aan, maar het zal me niets verbazen als ze hier stilletjes mee leest ;-)

Dan mag ze gerust weten dat ze maar zorgt dat ze me never nooit niet meer tegenkomt :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 11:27

Dat zij het leest is niet erg. Groot voordeel is dat alle slachtoffers nu elkaar leren kennen, en zo samen haar kunnen aanpakken.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:44

Wie geen facebookpagina heeft mag zijn verhaal sturen naar mij. Eventueel met foto's, dan plaats ik dit op de pagina.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:20

Dorine92 schreef:
Dat zij het leest is niet erg. Groot voordeel is dat alle slachtoffers nu elkaar leren kennen, en zo samen haar kunnen aanpakken.

maar ook daar ga je uiteindelijk niets mee opschieten .........