naar de slacht, waar en hoe?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: naar de slacht, waar en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:16

Nou nou Jolliegirl, kan het wat minder? TS heeft het er duidelijk moeilijk mee dat ze afscheid moet nemen van haar paard... dan zit je gewoon niet te wachten op de (sterke) verhalen wat er allemaal mis kan gaan. Een slager heeft gewoon in zijn opleiding alle dieren gehad. Als een slager een bepaald soort dier zelden of nooit doodt, dan zal hij je vanzelf verder verwijzen.

Al die miskleunen zijn gewoon incidenten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:25

Jolliegirl schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Kan dat misschien in een ander topic verder bespreken worden?? Ik vraag om adressen en wat ik moet regelen niet om wanneer en paard hersendood is of niet

Doe je er ook wat mee?
Zelf even bellen naar Jan voor een adresje in.jouw buurt?
De.slachters bellen die hier genoemd worden?

Want dan is je vraag beantwoord.
Hier proberen mensen je alleen duidelijk te maken dat je naar iemand met verstand van zaken moet gaan. En niet naar de eerste beste koeienslachter.

nou nou, de eerste de beste koeienslachter. Beetje genuanceerder mag het ook wel. Ook iemand die voornamelijk veel koeien/varkes etc. slacht kan ook gewoon bekwaam zijn met paarden. Zoals ik zei, ik weet niet of betreffende slachter (die ik noemde) ook (al dan niet regelmatig) paarden slacht, ik weet dat hij ook andere dieren doet naast runderen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:26

Zie dat ik het iets anders had moeten verwoorden.
Maar de boodschap is wel duidelijk

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:31

conques schreef:
in Kerkrade mag je niet meer het terrein op maar ik ben er ooit bij geweest toen dit nog mocht het heeft toch een grote inpak je kunt beter afscheid nemen thuis en je paard laten ophalen. Er is 1 paardenslager in Limburg indien je info wil hoor ik het wel van je

Zeker wel, heb daar al meerdere dieren in de box gezet. ;)

TS, is het al gelukt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 19:35

Waar staat vermeld dat ik naar een koeienslager wil gaan??Juist omdat er weinig paardenslagers zijn vraag ik om adressen en ervaringen. Kom zelf van boerenfamilie dus ken genoeg koeienslagers, 10 min. verderop zit er nog 1 zefs. .

Ik heb helaas nog niet gebeld, ik heb nogal veel andere sores aan mijn hoofd gehad, rendac vandaag geweest, spullen opgeruimd van het inslapen van een ander paard gisteren en het overlijden en regelen van crematie van een familielid, dus nee, dan is een slagerij bellen niet meteen prioriteit!!

Toevallig vandaag het nr van 2 slagerijen in de buurt gekregen, Neerkant en Geleen ( zal die van Brunsum wel zijn, )

Daarbij gaat het een pagina lang over schieten en misschieten. sorry, heb ik even geen behoefte aan, daar gaat dit topic ook niet over. ik vraag naar adressen, ervaringen en wat ik nog meer moet regelen, niet hoe de slacht in zijn werk gaat, dat weet ik namelijk

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:59

Geleen? Daar heeft er 15/20 jaar geleden een gelegen, die is al heel lang geleden gesloten en afgebroken..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:04

Kiek :(:) ik hoop dat je snel een vertrouwd adres vind..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 20:48

Heb net een nr gekregen. Zal brunssum wel zijn dan. Nr ligt nog in mijn auto anders zocht ik het even op. En neerkant meen Ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:31

Die in Geleen is inderdaad niet meer.

Maak je niet druk, het komt allemaal goed. :) het is niet zo gruwelijk als menig mens/bokker doet veronderstellen. Neem je tijd en zoek het rustig uit, ga naar een slachterij waar jij je goed bij voelt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:49

Het is een oud topic, maar ik weet dat sommigen wisten om welk paard het gaat en wilde update geven.

Verrassing, ze is er nog.

Nadat ik om nummers had gevraagd ,ook in mijn vriendenkring kreeg ik hulp uit onverwachte hoek, 1 kennis die cranio sacraal doet en een bokker die veel met grondwerk ed doet. Zij besloten mij kosteloos en belangeloos te helpen. Baat het niet schaad het niet, toch?

Ik wilde toch nog dit proberen, zou spijt krijgen als ik niet echt alles geprobeerd zou hebben wat ik kan.
Wat nu uiteindelijk de doorslag heeft gegeven weet ik niet, ik ben weer helemaal opnieuw begonnen, erop zitten, gewoon rondrijden maar niks dressuurmatigs vragen, alleen wat rechtrichten en rondrijden, mijn angst werd ook steeds minder ( reden slacht is namelijk achteroverklappen tijdens het steigeren) . Nu ben ik al een jaar rustig aan het rijden, maar niks aan het pushen en het was meer beweging dan echt training. Tot ik 2 weken geleden ging rijden en mijn stalgenoot les had. Voorheen lesten wij samen met deze instructrice en omdat ik toch op het paard zat en mijn auto nu ingesloten was, besloot ik rustig aan mee te rijden in de les.
Dit ging echter zo goed dat ik de week erna weer een lesje mee heb gepakt en wij weer volledig aan de bak zijn nu. 3 keer per week rijden wij en proberen wekelijks een lesje mee te pakken.

Dit paard blijft mij verbazen en heeft echt 9 levens en dat wilde ik toch graag delen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:52

Super om te horen Kiek!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:59

Geweldig om te horen! Super zeg!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:18

Dat is toch ook toevallig, van de week moest ik nog aan je denken en vroeg ik me af hoe het afgelopen was. Wat super om te horen dat het verhaal zo'n wending heeft gekregen en dat je weer lekker aan de gang bent met je paard!

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:56

Super!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:17

Wat een goed nieuws! Waar bokt al niet goed voor is :D Mooi dat die bokker en kennis je zo goed hebben geholpen!

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:08

wat goed nieuws +:)+ . Wat fijn dat jullie weer samen kunnen genieten!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:59

:oo Echt eentje met geen levens.... :oo super dat ze er nog is....kriebel haar oor maar namens mij en succes!!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:42

Ben toch blij dat het zo gelopen is :j, mooi toch he, Paloma heeft gewoon heel veel engeltjes op haar schouders die haar elke keer weer hulp sturen als het nodig is :j <3

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:44

Ik heb ooit een paard gebracht naar Beerens in Best. Die zit er nog. En die waren heel netjes zoals ze met mijn paard om gingen en hij heeft geen stress gehad en niet geleden. Best ligt in de buurt van Eindhoven. Het is daar niet grootschalig, je kunt een afspraak maken om je paard te komen brengen en dan houden ze rekening met je.
Toen ik daar kwam, was er niets waaruit bleek dat er net een paard geslacht was.

Maar ik zie dat je paard nog een kans heeft. Veel succes met hem.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:04

Wat een mooie wending!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:09

Wat een mooi verhaal!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:39

Wat een leuke wending! Geniet van elkaar! Zorg er wel voor dat je haar niet overbelast in het dressuur rijden. Haar verleden mag je niet uit het oog verliezen. Regelmatig eens relax rondrijden blijft belangrijk denk ik. Anders kan ze hervallen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:48

Wat ben ik blij dat het meisje er nog is! Voor mij toch 1 van de bekende bokt paarden.
Veel succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 21:55

Wat leuk om weer een hoop bekende oude namen te lezen. Ik doe zeker rustig aan en wissel af met als. Het is vooral misgegaan nadat ik een bijrijder halvanwege mijn zwangerschap. die paard is gewoon niet voor elke ruiter geschikt en al helemaal geen onzekere. Ik ben zeker geen anky, wat wij trainen kus net L nivo maar dat is prima. Ben allang blij dat wij onze klik teruggevonden hebben. Zijn blijft gewoon special

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:59

Goed om te horen !