Problemen bij lease

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

har166

Re: Problemen bij lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:55

Het is te kinderachtig voor woorden! Maar meid, het is fijn dat je pony nu weer veilig thuis is en ik hoop dat je een oplossing kunt vinden zolang je zelf niet fit bent. Er zijn vast wel bokkers die je een handje willen helpen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:55

Pffff wees maar blij dat ie weer terug is bij je.

Heel goed dat je hoe dan ook niet ging tekenen, zijn ze gek geworden zeg.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:00

Echt waar en elke keer weer verbaas ik me hoe verschrikkelijk mensen zijn! Hoe kan je zo'n lief paardje zo zonder de deken de trailer op sturen en dan ook nog geschoren. Die mensen mogen helemaal geen paarden houden! Geen respect, echt ongelooflijk. Ook die mensen die er mee bemoeien hoe kinderachtig.
Hoe is het er mee?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:26

Heb je in alle drukte bij het ophalen nog wel een exemplaar van de papieren die ze je wilde laten tekenen? Ben wel benieuwd wat daar in stond nl. Ze zouden zomaar op die manier alle verantwoordelijkheden op jou hebben willen afschuiven.

Wat een achterbakse lui zeg! En waar bemoeien die stalgenoten zich mee!?
Je mag blij zijn dat ze daar weg is. Je stuurt toch geen paard geschoren en bloot op pad??

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:43

Ik heb vol verbijstering het hele verhaal zitten lezen. Wat een vreselijke mensen zeg. Ik zou alleen maar blij zijn dat je merrie weer thuis is. Wat een rot situatie zeg!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 23:25

Bedankt voor de lieve reacties allemaal.
Inderdaad, als ze iets om mijn merrie gaven, hadden ze het deken gewoon meegegeven! En dan had ik van zodra ik een ander had of het warmer weer was het wel gewoon teruggegeven. Dat hadden we ook zo afgesproken. Maar aangezien ik die papieren niet wou tekenen, wouden ze het deken terug. Ze zei 'als jij moeilijk doet, wij ook'. Het had hier gisterenvoormiddag gesneeuwd! Toen we om haar gingen was het maar 1-1.5graden en viel er regen en smeltende sneeuw! En zo moest ze zonder deken mee! Ze is ook nog niet zo lang geschoren, dus heeft nog niks van haar terug! Oh wat was ik kwaad!

Ik heb vandaag een 400grams deken voor haar overgekocht van een vriendin van me. Een nekstuk voor daaraan (300grams) heb ik via decathlon besteld en leveren ze normaal morgen of woensdag aan huis.

Ik kreeg de vraag of ik haar nu bij iemand anders had gezet. Ze staat nu gewoon bij mij weer. Ik wil haar eerst zelf helemaal laten nakijken door mijn DA. Ook al is het nu echt niet ideaal dat er hier nog een paard bij is, maar goed het kan nu niet anders. En ze krijgt alles wat ze nodig heeft. Ik merk wel dat ze wat 'verward' is door de situatie. Ze reageert anders dan anders.

Ik heb ook mijn dierenarts gebeld vandaag en hij komt dondernamiddag :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:33

Afbeelding

Deze firtuele knuffel stuur ik naar jou, om je te steunen in deze moeilijke situatie.
Hopelijk mankeert je paard niets en is ze straks weer de oude.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:01

Heel verstandig na dit dat je even je da laat komen! Hogelijk heeft zij verder geen rare dingen...

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:02

Wat lief Myk_en_Shant!

Ondertussen gaat het redelijk met haar, ik merk wel dat ze soms wat schrikkerig is. Haar nekstuk voor aan haar dekentje is daarnet ook toegekomen, dus straks is ze compleet ingepakt :).
Morgennamiddag komt de DA!

Leasers hadden me via FB nog gestuurd om te vragen of mijn merrie goed was toegekomen bij ons en hoe het met haar was... Ik heb er niet meer op gereageerd en dag erna was ik geblokkeerd :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:04

Waarschijnlijk vroegen ze dat dan alleen maar om zich in te dekken?

Hopelijk is er niks gebeurd met je merrie, zou toch wat zijn zeg na dit alles...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:08

maaike1994 schreef:
Wat lief Myk_en_Shant!

Ondertussen gaat het redelijk met haar, ik merk wel dat ze soms wat schrikkerig is. Haar nekstuk voor aan haar dekentje is daarnet ook toegekomen, dus straks is ze compleet ingepakt :).
Morgennamiddag komt de DA!

Leasers hadden me via FB nog gestuurd om te vragen of mijn merrie goed was toegekomen bij ons en hoe het met haar was... Ik heb er niet meer op gereageerd en dag erna was ik geblokkeerd :+

Inderdaad hoe durven ze nog te vragen hoe het gaat. Pff rare mensen. Ik hoop voor je dat het heel snel goed komt en sterkte!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 20:39

Pff gaat niet zo goed :(
Ze stond daarnet hele tijd te steigeren op stal, hoofd in de lucht te gooien. Ook gaat ze heel erg vaak staan om te plassen, maar komt er niks uit. Eerst dacht ik dat ze hengstig stond, maar ze reageert niet echt op mijn ruin die stal naast haar staat, wat ze anders wel erg doet als ze hengstig is. Kan ze een blaasontsteking hebben door het zonder deken vervoeren enzo?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:41

Kan je zelf eventueel koorts meten?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:44

da er ff bijhalen miss is het langer aan de gang en is ze zichzelf (nieren) aan vergiftigen
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 21-01-15 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:46

Is ze bezweet? Dan zou ik wel zsm de dierenarts bellen,of even t nr bellen en overleggen dat kan altijd. Als t de nieren zijn dan kan dat slecht uitpakken bij langere wachten. Blaasontsteking kan ook maar kan ook heel pijnlijk zijn. Maar vaak kunnen ze dan wel plassen... bij nieren kan dat wel eens uitblijven.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 20:50

Ze was niet aan het zweten. Ze heeft ook wel al kunnen plassen, maar na 5 min staat ze dan opnieuw te persen en komt er niks meer :/. Dierenarts komt morgen, indien het zou verergeren bel ik hem natuurlijk eerder.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:52

Persen klinkt niet goed,kan verstopping zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:54

Koliek?
Toch even de DA laten langskomen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:55

Ik denk daar ook direct aan, zou toch even de da bellen of die het niet verstandig vind te komen,zeker na wat de merrie laatste dagen heeft doorstaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:06

Ik zou ook niet wachten. Kan werkelijk vanalles zijn, hengstig, koliek, wat nog meer. Als ze zo onrustig is ook niet op stal zetten maar ergens waar ze de ruimte heeft en zich niet kan verwonden.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 21:13

Ze moet op stal blijven voor haar been. Koliek is het niet, mesten kon ze gewoon doen en eten ook.
Het was vooral als we toekwamen dat ze aan het steigeren was, terwijl ze dit anders nooit doet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:01

Fijn dat de dierenarts morgen komt.
Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 00:06

Ja ik hoop het ook! Heb wel ook wat stress, hoop dat het niks ernstigs is!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:24

Hoe is het nu? Sterkte!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 00:10

De dierenarts is geweest...
Hij denkt verrekking, hij kon niet zeggen of het uit schouder of ergens anders kwam. Peesontsteking kon het niet zijn volgens hem. Pezen stonden goed. Ze heeft 2 spuitjes gehad en ik moet haar nu een maand ontstekingsremmers geven en stalrust. Daarna komt hij terug.
Het plassen is volgens hem door de stress
Ze stond enorm stressy :( weer steigeren toen we toekwamen, van alles schrikken (vroeger was ze bomproof) ik heb een klein filmpje gemaakt van haar vlak voor de DA er was, ik zal proberen of ik het hier kan zetten.