Gypsy schreef:Is het ook als je nu zomaar vertrekt... En zoals ik eerder al opmerkte, wat als het op die andere stalling nog slechter blijkt te zijn?
Niet je schepen achter je verbranden...
Gypsy schreef:Ik doe een juridische studie, m_i_r heeft gelijk. Ook mondelinge afspraken zijn bindend, net zozeer als schriftelijke. Wanneer ts de pensionhouder in gebreke had gesteld (schriftelijk) had ze op den duur een deel vd betaling op mogen schorten tot er wel weer geleverd werd. (Even in een notendop. Vanavond tentamen verbintenissen recht, leuk vak waar je echt iets aan hebt.

)
Goed dan, op deze 2 quotes reageerde ik. Wat Mir zegt, is correct in theorie, uiteraard, dat betwist niemand. Maar je zegt zelf te begrijpen dat dat in zo'n situatie niet zo werkt. Als het advies (in de eerste plaats door Mir) in de praktijk niet gaat werken, wat heeft het dan voor zin het toch te geven cq te onderstrepen dat het juist is? Daar heeft toch niemand wat aan? Anderen geven aan wat zij zouden doen in dit geval, heeft idd alleen met rechtvaardigheidsgevoel te maken. TS vraagt immers wat anderen zouden doen in haar geval.
Er is ook helemaal (nog) geen sprake van zomaar weg gaan zonder opzegtermijn te betalen, de vraag is alleen wat die opzeg termijn is. Er is geen contract en de mondelinge afspraak is een maand opzeg termijn. NOOIT is er gesproken van een kalendermaand opzeg termijn. TS heeft dus wat mij betreft idd aan haar plichten voldaan. Ze heeft het 3 maanden aangekeken, meerdere malen aangegeven het niet eens te zijn met de gang van zaken, netjes een andere stal gezocht en zegt de maand opzegtermijn in acht te nemen (Namelijk t/m 3 dec). Denk jij dat wanneer TS niet zoals de pensionbaas wil, t/m de hele maand december betaald, er uberhaupt nog een manier is (of de wil) om op deze stalling terug te komen? Ik niet namelijk. Imo staat TS volledig in haar recht en handelt het netjes af door nov + 3 dagen dec te betalen, terwijl ze half nov al vertrekt. En ik betwijfel of haar wettelijk gezien IN DE PRAKTIJK iets te verwijten valt.
En of ik dan wel of niet een rechtenachtergrond heb of antwoord geef vanuit rechtvaardigheidsgevoel, zal me aan mijn bips roesten. 
Gypsy schreef:Oké laatste poging want jullie halen allemaal dingen door elkaar....
Het gaat mij er gewoon om dat wat m_i_r zegt correct is. Dat staat LOS van de praktijk. Ik snap dondersgoed dat je in de praktijk niet zo gaat werken. Ik zeg ook nergens dat je dat moet doen. Integendeel...
Met niet je schepen achter je verbranden bedoel ik: Los het nog even netjes op voor je weg gaat. Niet zonder wat te zeggen opeens vertrekken omdat je geen zin hebt om die opzegtermijn te betalen.
Genoeg mensen die naar een andere stal vertrekken omdat ze daar het walhalla belooft is en na 1 of 2 maanden gauw weer terug naar hun andere stal gaan omdat er niks van waar bleek te zijn. Dan is het maar wat fijn als je nog terug kan naar je oude stal. Liever slecht hooi dan helemaal geen eten...
Ik heb nergens beweert dat je met een ingebrekestelling niet je schepen achter je verbrand W_Empress..... Dat maak jij er van.
Afijn ik houd er mee op, ik vind het best leuk om te discussiëren over iets, maar als ik mezelf constant op nieuw uit moet leggen omdat mensen te besodemieterd zijn om je posts fatsoenlijk te lezen is de lol er voor mij vanaf.