Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:53

Dat kan hij wel, door recht te zetten wat toen fout gegaan is: haar kopen, houden, verleasen als fokmerrie van mijn part maar zo snel een ander de eigendom in handen heeft weet je dat dit kan (en zal ) gebeuren.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:57

Dus is de enige oplossing het paard zelf te kopen en daarmee te doen wat goeddunkt. Tot die tijd, hoe spijtig ook, zal het paard van hand tot hand gaan tot het de juiste eigenaar treft of komt te overlijden. En ik heb het gevoel dat beide zaken nog wel eens lang op zich kunnen laten wachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:58

Ayasha schreef:
Dat kan hij wel, door recht te zetten wat toen fout gegaan is: haar kopen, houden, verleasen als fokmerrie van mijn part maar zo snel een ander de eigendom in handen heeft weet je dat dit kan (en zal ) gebeuren.

Zo is het. Ik zou het dier, hoe lief ook, zelf hebben laten hemelen als ik er alles aan gedaan had om lichamelijke problemen uit te sluiten en dus ook never mee gaan fokken. Niet gebeurt , is de ts niet direct kwalijk te nemen, echter, als je een tweede kans krijgt om de ellende te laten stoppen dan zou ik die grijpen en dan moet het maar een paar centen kosten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:02

verkopen als fokmerrie is ook maar tijdelijk. Tot ze te oud is om mee te fokken en dan gaat ze 9 kansen van de tien de handel in als "braaf recreatiepaard".
Ze is dan ook nog ouder dus dan stelt er helemaal niemand zich vragen bij een lagere prijs.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:03

Wat enorm zuur voor je zeg. Ook voor het paard. Ik ben wel benieuwd waar ze nu staat. Ik heb in die regio op een handelsstal gewerkt. Fijn en betrouwbaar adres. Hopelijk koopt iemand haar die er wel fijn mee kan. Of er mee gaat fokken. Voor jou een enorm zure les. Hopelijk leren anderen hier van jouw verhaal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:08

En als het puur karakter is zou ik er niet eens mee fokken.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:15

[***] schreef:
bigone schreef:
Als jij dit dieronterend vind dan koop je haar NU en laat je haar hemelen!! Klinkt hard maar als je haar een ellendig leven wil besparen is dit het enigste wat je kunt doen.

Juist!

JUist je wist het en hebt je verantwoording niet genomen, wat ontzettend erg voor dat paard.
En straks voor iemand die gewond raakt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:47

Ik vind het nogal hard dat TS nu verantwoording moet nemen. TS heeft in mijn ogen van alles gedaan om het paard op een passende plek te krijgen en kan er ook weinig aan doen dat zo'n klojo gebruik maakt van de goedheid van andere mensen. Vind dat er nu al veel aan gedaan wordt om de risico's zo ver mogelijk in te perken. En tja paard terugkopen.. voor welk bedrag dan?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:53

Eens met marjanb, degene aan wie ts het paard verkocht heeft is hier de kwade genius, die is de afspraken niet nagekomen en zou ter verantwoording geroepen moeten worden, ik kan erover heen gelezen hebben ts, maar heb je deze niet zo beste man erop aangesproken ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:55

afspraken die verder nergens vast gelegd zijn. Je kan hem hoogstens verwijten dat ie gelogen heeft maar verder kan je hem niet ter verantwoording roepen. De eerste speler in het verhaal was, hoe je het ook draait of keert, TS. :) Hoe naar dat ook voor TS mag zijn, hij is de uiteindelijke "veroorzaker".

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:57

Ik denk dat je dit paard absoluut NIET mag afmaken. :n Het dier heeft wel plezier in het leven, alleen pakt het onder het zadel rijden niet goed op. Dit betekent niet dat het waardeloos is? Ook beleren voor de kar is een optie, dan heb je de druk op de rug niet? Of als weidemaatje? Ik vind dit allemaal erg kort door de bocht, arm paard en wat jammer dat je er zo voor zorgde.. -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:58

Ik vind het zo makkelijk praten! Ik heb ook wel eens een paard verkocht, moet ik dan bij alles wat een koper zegt gaan twijfelen? Dat paard goed terechtkomt lekker de wei op gaat enz? Beloftes, goed of slecht je kan overal aan gaan twijfelen maar dat lijkt me ook niet gezond! Vind dat TS hier ruim verantwoording neemt! Had ook kunnen denken zo daar ben ik van af, lekker zo laten wat niet weet wat niet deert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:58

Fokken? :? Karakter is ook voor een groot deel een genetische kwestie... Wie zit er te wachten op een nakomeling van een paard dat gedragsproblemen heeft die mogelijk genetisch zijn?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:18

MarjanB schreef:
Ik vind het zo makkelijk praten! Ik heb ook wel eens een paard verkocht, moet ik dan bij alles wat een koper zegt gaan twijfelen? Dat paard goed terechtkomt lekker de wei op gaat enz? Beloftes, goed of slecht je kan overal aan gaan twijfelen maar dat lijkt me ook niet gezond! Vind dat TS hier ruim verantwoording neemt! Had ook kunnen denken zo daar ben ik van af, lekker zo laten wat niet weet wat niet deert...

Maar verkocht is verkocht en op het moment van verkopen is het paard de verantwoordelijkheid van de nieuwe eigenaar. Wanneer deze zijn verantwoordelijkheid niet op (in jouw ogen) juiste manier neemt, dan is er niets wat je er aan kunt doen. Ja, zorgen dat het paard weer direct onder jouw eigen verantwoordelijkheid valt.

Je kunt er gewoon simpelweg niets aan doen. Zelfs met de vinger wijzen is i.m.o. niet geheel correct, er wijzen er nog altijd 3 in eigen richting. Als je er wel iets aan wilt doen dan rest er weinig anders dan de verantwoordelijkheid weer op je nemen en dus terugkopen. En anders hopen op het beste maar dan wel accepteren dat het nu eenmaal zo is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:21

MarjanB schreef:

Bij een normaal paard is het nog anders dan deze. Ze is gezond maar wil niet. Das vragen om dit soort taferelen.

Voor de kar beleren moet je ook maar willen met zo eentje.

Ik ga mee met maaikemuis
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-14 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:22

Als paard toch oke is,kun je aar misschien wel goed inspannen en is het een goed menpaard.en ts heeft zijn best gedaan beetje banketstaaf dat mensen leugens vertellen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:23

En als ze zich dan achterover besluit te gooien?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:24

Ayasha schreef:
MarjanB schreef:

Bij een normaal paard is het nog anders dan deze. Ze is gezond maar wil niet. Das vragen om dit soort taferelen.
Voor de kar beleren moet je ook maar willen met zo eentje.

Misschien vind ze dat wel leuk,ik kon een paard dat gezond was ook helemaal na gekeken.staken bij dressuren maar bij springen een topper.dus misschien gaat ze voor de wagen super

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:24

Ayasha schreef:

Dan kun jij van de kar af en heb je zelf geen schade in ieder geval.je moet het eerst proberen dan weet je het pas

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:25

keona schreef:
Ayasha schreef:

Dan kun jij van de kar af en heb je zelf geen schade in ieder geval.je moet het eerst proberen dan weet je het pas

Ja behalve de kar dan (en het paard)
Betwijfel of menners hier om staan te springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:26

Ik zou ook voor de kar zetten niet proberen. Uberhaupt met dit paard aan het werk gaan is niet slim :P

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:28

keona schreef:
Ayasha schreef:

Als je gelukt heb kun je snel van de kar af.
Maar een onbetrouwbaar paard als dit zou ik never nooit voor de wagen (willen ) beleren.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:34

keona schreef:
Ayasha schreef:

Je mag als menner nooit van de kar afspringen!! Tenzij het levensgevaarlijk wordt voor jezelf. Waarom zou je bewust zo'n risico nemen? En dan ben je van de kar af (als ie niet al omgekieperd is), wat dan????? Zou het paard dan kalmeren??
Nee, ook deze zou ik voor geen goud voor de kar willen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:42

Wat zijn sommige mensen hier hard en koud :\

Ik vind dit zeker niet alleen de fout van de TS, als je iets beloofd hoor je dat waar te maken, en niet door te verkopen, ik denk eigenlijk dat de koper alleen maar dit paard heeft gekocht vanwege geld...
Een afspraak is een afspraak en ik vind het een beetje onzin om te zeggen verkocht is verkocht.... Zo zwart wit moet het niet zijn. Of het erg verstandig is geweest is wat anders maar fouten maken is menselijk. Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt en ook wel benieuwd naar je filmpje van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:01

Dus als een paard te gevaarlijk is voor onder zadel, dan moet hij maar voor de kar? Wat een raar advies. :?

Bij het omgekeerde kan ik me nog wat voorstellen..... Paarden die te sensibel zijn voor de mensport kunnen het onder zadel soms nog best goed doen.

Maar wil je een veilig menpaard hebben, dan zal hij een meegaand en koel karakter moeten hebben. Als een paard erg sensibel en heetgebakerd is, dan ben je meestal nog beter af als je erop gaat zitten in plaats van erachter. Als erop zitten en grondwerk gevaarlijk is, zoals in dit geval: je riskeert je leven als je erachter gaat zitten.