Babootje schreef:dan ben je blij dat je wakker was toch NYC?
is natuurlijk achteraf gepraat;
Maar als ik de andere prijzens van soort gelijke paarden zie, veel hoger! Dat paard was ook nog inclusief vervoer naar de VS.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
__Astrid schreef:zeker wel! Kennis heeft dit jaar haar dressuurpaard, net vier, paar wedstrijdjes gelopen, top karakter, goede afstamming en bewegingen verkocht voor 25.000. Is wel aan iemand in Amerika verkocht, wellicht dat die meer betalen als ons?Thanks Gruis! Zit er op het eerste zicht toch zo ver niet naast...
Alleen de €12.500 - €20.000 voor een hele goede 3/4j verbaasde me echt, zijn er echt mensen die dat betalen aan een paard wat amper gepresteerd heeft?
fourseasons schreef:Dat is natuurlijk ook wel zo. Uiteindelijk is de prijs te bepalen door 'wat de gek ervoor geeft'. Hoe vaak ik al wel niet heb gezien dat iemand een uber slecht paard koopt voor 15.000 terwijl ze een veel betere kunnen krijgen voor 10.000.
Babootje schreef:fourseasons schreef:Dat is natuurlijk ook wel zo. Uiteindelijk is de prijs te bepalen door 'wat de gek ervoor geeft'. Hoe vaak ik al wel niet heb gezien dat iemand een uber slecht paard koopt voor 15.000 terwijl ze een veel betere kunnen krijgen voor 10.000.
Dat komt zeker ook voor. Maar het is in ieder geval ook weer niet zo dat een paard waard is wat "de gek ervoor geeft".
De potentie in zo'n paard bepaalt zn waarde. En het ligt er natuurlijk ook wel aan wat zo'n paard allemaal al kan. Een goede onbeleerde van 4000-6000 kan eenmaal beleerd makkelijk 15000-25000 opbrengen.