Maar meteen al besluiten dat er puur kwade motieven achter zitten dat is gewoon niet fair.
Ik vind het ook apart dat de handelaar zelf ineens besluit om de keuringen te doen / zegt dat er keuringen gedaan zijn.
Maar de reden waarom dat weten wij geen van allen en het is dan ook erg laag bij de grond om het maar meteen heel negatief uit te leggen. Er kunnen allerlei redenen zijn

Ik denk dat we ons allemaal wel situaties voor kunnen stellen waarbij iemand bij voorbaat al NIETS meer goed kan doen. Je kan alles negatief uitleggen als je wilt.
Bijvoorbeeld: Wil een verkoper een paard graag zelf naar een klant brengen dan is dat vast geen stukje vriendelijke service van het dier goed af willen leveren, maar zal dat wel zijn omdat het dier niet goed te laden is en hij niet wil dat de klant ziet dat hij hem de trailer in moet schoppen.
Wil de verkoper het paard juist niet zelf naar een klant brengen dan zal er wel wat mis zijn met het paard dat hij het zelf niet wil vervoeren, blijkbaar bang dat er ongelukken gebeuren onderweg.
Zo kun je elke handeling en voorstel van een verkoper uitleggen als een teken van "onbetrouwbaar"....
Wil een handelaar niet keuren simpelweg omdat hij er geen zin in heeft (op de manier die TS voorstelt
) dan is dat nog niet meteen een soort sluitend bewijs dat zowel paard als handelaar niet deugen 
Denkt de handelaar er nog eens over na en besluit hij dat keuren toch wel nuttig kan zijn, dan kan dat toch prima? Wellicht was de DA er al in opdracht van een andere klant, en dacht de handelaar: ach zal ik dat vrouwtje een plezier doen en dit paard meteen ook maar even op de foto laten zetten

Met het idee: dan kan zij zien dat het paard okee is, en als zij het dan nog niet vertrouwd dan heb ik toch een officieel goedgekeurd paard waardoor ik de prijs aan kan passen omdat het dier dan meer waard wordt.
Dat kan toch prima dat iemand zo denkt en daar is op zich toch niets mis mee

Ik zet ook wel eens iets op Marktplaats dat ik gewoon graag zo online wil verkopen, en waarvoor ik op dat moment even geen zin of tijd heb in mensen aan de deur met alle gedoe vandien.
Dan ben ik nog geen oplichter omdat ik alleen wil verzenden en niet wil laten afhalen, maar wacht ik gewoon liever op een koper die het prima vindt om het via de post te ontvangen