Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pien_2010 schreef:Ben het eens met je Amanda, alleen niet alles is te voorkomen en dan heb je jouw verzkering.
Wel heb ik als vraag aan de sceptici kennen jullie die "lange bier drankfiets" die TS tegenkwam? Nu ik ken ze dus wel want heb ze regelmatig in en rond Breda gezien en voor mij is het een raadsel dat deze dingen nog steeds op de openbare weg c.q. fietspad mogen komen. Het is een groot drankorgel feest, mannen (meestal) die niet drinken maar zuipen en enorm brallerig lawaai maken en vaak alles en iedereen die ze op hun pad tegen komen lastig vallen. Dan heb ik het over vrouwen, kinderen en dieren en bejaarden die lastig gevallen worden heb ik ook al gezien. Ik heb die drankfiets dus heel vaak voorbij zien komen.
Het enige wat TS heeft gedaan m.i. en daar heeft ze van geleerd, dat ze een inschattingsfout heeft gemaakt door op de stoep te gaan staan wachten. Ze had beter kunnen maken dat ze wegkwam. Want dat heb ik ook geleerd na al die jaren buiten rijden op drukke wegen, in de stad en in het bos, soms moet je gewoon stoer zijn en op het midden van de weg gaan rijden vol gas en maken dat je niet in een penibele situatie terecht kan komen. Wij hebben van die gele hesjes aan en reken maar als er een paardje met ruiter midden op de weg in draf of galop met hand omhoog aankomt dat (tot nu toe werkte dat zo) echt iedereen stopt zodat je een veilig heenkomen kunt vinden.
Heb het hier ook wel eens gehad een tractor voor me een een heuse grote vrachtwagen met oplegger achter me terwijl we op een klein smal weggetje zijn met zijn allen. Nu alles stond stil hoor toen ik op het midden van de weg met zwaaiend hand boven mijn hoofd stoer ging galopperen 200 meter totdat ik naar rechts het bospaadje in kon. Ik ga echt niet de kluts in met mijn paardje en dat groot materieel. Hoorde later van buuf dat het een enorm stoer gezicht was toen ik op hem af kwam galopperen met die grote Camion achter me.
Eens met Gini!
russel schreef:Ik snap de boete niet, hoe bedoel je? Als je nog weet wanneer, welke bierfirma met dit soort karren rijdt, dus tijd en datum, doe aangifte van opzettelijk verkeersdeelnemer in gevaar brengen met uiteindelijk een ongeval tot gevolg.....de huurder van die kar zal hierdoor aangesproken worden...
_Lizanne schreef:pien_2010 schreef:Ben het eens met je Amanda, alleen niet alles is te voorkomen en dan heb je jouw verzkering.
Wel heb ik als vraag aan de sceptici kennen jullie die "lange bier drankfiets" die TS tegenkwam? Nu ik ken ze dus wel want heb ze regelmatig in en rond Breda gezien en voor mij is het een raadsel dat deze dingen nog steeds op de openbare weg c.q. fietspad mogen komen. Het is een groot drankorgel feest, mannen (meestal) die niet drinken maar zuipen en enorm brallerig lawaai maken en vaak alles en iedereen die ze op hun pad tegen komen lastig vallen. Dan heb ik het over vrouwen, kinderen en dieren en bejaarden die lastig gevallen worden heb ik ook al gezien. Ik heb die drankfiets dus heel vaak voorbij zien komen.
Het enige wat TS heeft gedaan m.i. en daar heeft ze van geleerd, dat ze een inschattingsfout heeft gemaakt door op de stoep te gaan staan wachten. Ze had beter kunnen maken dat ze wegkwam. Want dat heb ik ook geleerd na al die jaren buiten rijden op drukke wegen, in de stad en in het bos, soms moet je gewoon stoer zijn en op het midden van de weg gaan rijden vol gas en maken dat je niet in een penibele situatie terecht kan komen. Wij hebben van die gele hesjes aan en reken maar als er een paardje met ruiter midden op de weg in draf of galop met hand omhoog aankomt dat (tot nu toe werkte dat zo) echt iedereen stopt zodat je een veilig heenkomen kunt vinden.
Heb het hier ook wel eens gehad een tractor voor me een een heuse grote vrachtwagen met oplegger achter me terwijl we op een klein smal weggetje zijn met zijn allen. Nu alles stond stil hoor toen ik op het midden van de weg met zwaaiend hand boven mijn hoofd stoer ging galopperen 200 meter totdat ik naar rechts het bospaadje in kon. Ik ga echt niet de kluts in met mijn paardje en dat groot materieel. Hoorde later van buuf dat het een enorm stoer gezicht was toen ik op hem af kwam galopperen met die grote Camion achter me.
Eens met Gini!
Mee eens! Indd ook met wat Gini zegt

Varekaj schreef:ik had het al aan breghje via pb meegegeven en zit nu op mobiel, maar zoek even art. 1382BW op, aquiliaanse aansprakelijkheid voor eigen daden en de equivalentieleer. Ga je zien dat die kerels echt wel gestraft kunnen worden en mede-aansprakelijk zijn hoor.
Mocht ik vanavond tijd hebben dan kan ik mss de tekst languit overnemen
En als ik t goed begrepen heb, is het zelfs 5 jaar na dato nog terug te vorderen (en als ik t niet goed heb dan hoor ik t wel) dus TS, ik zou als ik jou was aan alle deuren gaan kloppen in die straat of er iemand iets gezien heeft qua naam van dat bierkarbedrijf zodat je ze alsnog kan aanklagen.Neonlight schreef:Nu doe je het weer, veel berichten onder elkaar plaatsen terwijl een mod net alles heeft samengevoegd. Rechtsonderin staat wijzigen, als je een toevoeging hebt kun je op die manier je bericht aanvullen. Meerdere quotes in een bericht? Onder je antwoordveld staan er de 25 laatste berichten die geplaatst zijn in een topic. Daar zit ook een quote-knop. Op die manier kun je makkelijk meerdere quotes in 1 bericht plaatsen. En anders meerdere schermen open zetten en wat knippen en plakken. Maar tig losse berichten onder elkaar is niet de bedoeling.