Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:26

De rit hier heen is prima te doen. Als ts het paard niet zelf brengt, gaat ze gewoon op de vrachtwagen deze kant op.

Hebben we met onze anders 2 paarden ook gedaan, stonden samen in een 18 paards vrachtwagen :)
Ze hebben er niets van gehad, kwamen gewoon fris van de wagen.

Dus naar Frankrijk toe is echt geen punt.

Het is alleen dat de ts niet reageert dus wij weten ook niets.
Als er van de week niets is nog, vervalt het aanbod en halen we een ander paard.
Over 2 weken staan er hier 3 paarden en kunnen we niet meer rijden omdat nr 3 dan alleen in de wei staat.
Nr 3 is trouwens ook een paard dat een ander adres zocht.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:28

Wij zijn stiekem gewoon een soort kneusjes opvang _O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:36

lizy29 schreef:

Ja idd.

Oja, voor degene die het niet snappen ;)

Lizy is mijn vrouw

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:38

En jij één van haar opvangkneusjes?

:+
beetje boel off-topic

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:40

:x

:')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:46

Rex_Rolfo schreef:
En jij één van haar opvangkneusjes?

:+
beetje boel off-topic

Kneusje? Nee noem me maar apart.. Of anders dan anderen, uniek etc etc. :P

Maar das idd off topic, net als het hele wel/niet slachten verhaal.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:50

Zertab schreef:
@max66: pony staat niet op een fokkerij. Is gewoon van iemand, en die heeft maar twee pony's. Kan haar makkelijk houden dus.

ze fokt toch? Dan is ze een fokker.
Mijn ervaring met fokkers is dat ze een merrie hebben om mee te fokken en als er niet meer gefokt kan worden is de merrie waardeloos voor hun en kan ze weg (naar de slacht of in de verkoop als dit nog wat op kan leveren)

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:55

lizy29 schreef:

Wat een goed doel *\o/*
ff offtopic: Heb ook nog een kneusje voor je.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:55

Iemand die twee shetjes in de achtertuin heeft, daar een hengstje overheen jaagt en veulentjes uittrekt, is het woord fokker m.i. ook niet waard, hoor :n

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:56

Hoop dat TS nog gaat reageren niet op iedereen maar enkel op het Frankrijk aanbod:)
zou toch een win win situatie zijn ?
voor de merrie , voor frankrijk , en voor TS... moet ze wel ff reageren .................
ik heb een 17 jarige klopthengst, en no way dat ik hem weg doen haha voor geen goud! :) ja krijgen ze mij erbij en dat wil nou juist net niemand gheghe

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:03

@Palousa_boy: leuk dat jullie in Frankrijk zitten. Onze paarden lopen niet eens zo ver van jullie vandaan. Lang geleden dat we elkaar vaak zagen bij Onder De Kastanje :-)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:13

Shirley schreef:
Iemand die twee shetjes in de achtertuin heeft, daar een hengstje overheen jaagt en veulentjes uittrekt, is het woord fokker m.i. ook niet waard, hoor :n

imo ook niet, maar dit is kennelijk een mevrouw die al 18 jaar achter elkaar een veulentje fokt bij dezelfde merrie. Het zal wel rendabel zijn denk ik dan...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:18

Shirley schreef:

Dit. Achja...ik heb ook een weide in mijn achtertuin...maar ouders willen haar niet.

Edit: die twee pony's komen bij ons paar keer per jaar de wei leeg eten. Over drie weken komen ze weer, met hun veulentjes. (als die dan geboren zijn)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:20

_Femkeeex schreef:

door tekst en inhoud ervan en het plaatje zou ik me paard daar nooit naartoe doen. het lijkt wel een penny verhaal.

ts succes met de verkoop wat is je link naar mp. ben erg benieuwd. en misschien moet je de prijs er niet bij zetten of een stuk lag.
moeilijke paarden met die leeftijd brengen gewoon niks meer op. als ik het zo lees zou ik 500 euro al redelijk vinden :o

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:29

Over de reactie van sommigen dat de prijs te laag is... nee dat is hij niet... ik wil best een werkprojectje op me nemen om er een fijn recreatiepaard van te maken... maar no way dat ik meer dan 800 euro zou betalen voor een 17 jarige merrie met gedragsproblemen... die vind ik namelijk overal gratis... En het punt is dat dit soort aanbiedingen ook in jongere varianten te vinden is... ik heb op dit moment 1 paard van 25 en eentje die in mei 19 wordt... ik wil er 1 bij... maar dat moet een jongere zijn zodat als 1 van de huidige paarden onverhoopt dood zou gaan de andere niet alleen achter blijft

overigens vind ik het apart dat zo'n lief paard in de omgang in een draak verandert met rijden, heb je haar voorheen al eens medisch na laten kijken?breng jezelf misschien de spanning over? Hoe staat het paard gehuisvest? 24-7 buiten met een schuilstal kan al een hoop gestuiter voorkomen.

Ts... ik zou de mensen in frankrijk eens contacteren, niet geschoten is altijd mis...

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:03

Wat apart dat er van TS geen reactie komt. Als ik 'met pijn in me hart' :+ mijn paard moest verkopen omdat ik het niet meer kon financieren zou ik het offer van palousa_boy en lizy29 heel graag aannemen. Volgens mij is het best fijn toeven daar in frankrijk en paardje mag lekker grasmaaien en gezelschapsdame spelen. Ik vind het echt super dat mensen een ander zo uit de brand willen helpen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:06

Ik snap ook niet waarom ts niet meer reageert...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:22

Misschien gewoon druk met andere dingen? Volgens mij gaf ze eerder vandaag aan te moeten studeren? Ijzeren discipline lijkt het! :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:31

StalNollie schreef:
_Femkeeex schreef:

door tekst en inhoud ervan en het plaatje zou ik me paard daar nooit naartoe doen. het lijkt wel een penny verhaal.

ts succes met de verkoop wat is je link naar mp. ben erg benieuwd. en misschien moet je de prijs er niet bij zetten of een stuk lag.
moeilijke paarden met die leeftijd brengen gewoon niks meer op. als ik het zo lees zou ik 500 euro al redelijk vinden :o

Ja en het liefst de wat grotere dieren en met goede bloedlijnen............ natuurlijk.
Dan weet men voldoende toch.
Ik zou er ook niet in gaan trappen.

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:43

Heb ff het hele topic door gelezen :+ , en als ik in TS schoenen zal staan dan zou ik of voor Frankrijk kiezen of voor in bruikleen op de manege. Op mijn vorige manege stonden heel wat paarden in bruikleen, van de braafste tot de draken en er waren altijd kinderen die er zo mee weg konden rijden. Ik heb ook een paard met kuren gehad, was alleen 9 jaar, zeer goede afstamming maar je kon er bijna niks mee. Heb haar naar stal jansen van den hout gedaan, ze heeft nu een mooi huisje als fokmerrie in Frankrijk. Hoop dat jij er ook zoveel geluk mee hebt :(:) en anders komt toch de minst fijne oplossing Y;( ...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:46

Vind het apart dat mensen hun paarden voor €1400 pppj naar Frankrijk doen, voor dat bedrag kunnen ze ook hier in Nederland staan, 24/7 buiten, met hooi, en maatjes, en mogelijkheden om ieder weekend (of dag) te komen... :+

Ieder zijn eigen natuurlijk.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:50

Moeten ze zelf niet in Spanje wonen, en Frankrijk heeft denk ik beter weer als Nederland door
het jaar genomen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:50

waarom zit iedereen nu op frankrijk te hameren? niet ten nadele van degene die het paard op willen vangen, maar laat ts eerst even wat onderzoek er naar doen. en ts komt even niet online (lees gisterenmiddag) en gelijk drama dat ze er niet is en dat ze haar paard niet snel kwijt wil?
er is meer langs bokt ook al wil je iets verkopen en zijn meer dingen in het leven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:28

xSlvna schreef:
Vind het apart dat mensen hun paarden voor €1400 pppj naar Frankrijk doen, voor dat bedrag kunnen ze ook hier in Nederland staan, 24/7 buiten, met hooi, en maatjes, en mogelijkheden om ieder weekend (of dag) te komen... :+

Ieder zijn eigen natuurlijk.

Misschien had een blik in mijn profiel je wat duidelijkheid gegeven. Onze paarden hebben alles wat je opnoemt daar, plus 3 keer zoveel dagen zon als in Nederland.

En iedere dag er naar toe? We wonen in Zuid-Spanje, ook vanwege de zon, mijn man kon in Nederland niet eens meer van de bank van de pijn.

@Kally, jij had het door :-)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:33

Tja, als ik in deze situatie zou zitten, zou ik voor de dood kiezen :oo
Hard? Weet ik niet maar als paardlief niet de gemakkelijkste is met deze leeftijd, zou ik er niemand anders mee willen belasten :o .
Dan zou ze een fijn leven bij mij hebben gehad en heb ik controle dat het daar ook bij blijft.
Egoistisch? Weet ik niet , voor het tekort aan paarden hoef je het niet te doen!
En iedere maand dat ze nog leeft, kost geld...en ik geloof niet in zigenaamde gratis tehuizen maar dat heeft met mn eigen ervaringen te maken ;)

@ts: je dient te doen waar jij je goed bij voelt; dat je geen schuldgevoel oid hebt.
Ik wens je veel succes met je besluit: welke het ook mag wezen ...