Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:14

Nou ik kan me best voorstellen dat als je 16 bent en een puber, het moeilijk te verwerken is. Je vertrouwde diegene eerst en dan opeens blijkt ie te rotzooien met je moeder. Lekker dan. Tuurlijk is het dan een boosdoener. Vind de logica daarachter niet eens zo vergezocht.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:21

Die man heeft er verder toch geen zaken mee of zijn vriendin/minnares een man heeft? Dat is haar eigen verantwoording. Als hij zelf ook een vrouw thuis heeft zitten, ach, hoe je er aan komt kom je er ook weer af :P Maar dat is dan ook de zaak van de moeder, en niet van TS.
Als kinderen heb je imo echt niks te maken met het seksleven van je ouders, en omgekeerd op volwassen leeftijd idem dito. Wat mijn moeder met mannen uitspookt (als ze dat doet, geen idee :P ) staat toch compleet los van de band en het contact tussen haar en mij? Die moeder is vast niet vreemd gegaan omdat ze zo dolgelukkig was met de vader van TS ;)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:36

Nee tuurlijk hebben kinderen daar niks over te zeggen, ouders maken hun beslissingen toch wel. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat een kind dat 123 accepteert? Dat ligt ook aan de manier waarop dingen gebeuren. Als ik dan lees dat er verwacht wordt van TS dat zij binnen een week happy family moet gaan spelen met moeder en mister X, tsja, dat zou ik ook niet zo snel kunnen. Een scheiding is niet niks, niet voor de ouders, maar zeker niet voor de kinderen. Daar gaat tijd over heen om dat een plekje te gaan geven en je kinderen dwingen om dit zo snel mogelijk te accepteren, werkt in mijn ogen nooit.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:41

Wat een vreselijke situatie TS; Je ouderlijke basis weg , je paard weg..

Maar... mensen, ook volwassen mensen :D KUNNEN verliefd worden. Ook kan het zo zijn dat mensen dachten bij elkaar te passen, maar dit toch niet zo doen. Dit betekend niet dat ze niet van hun kinderen houden.

Het paard ophalen om jou weer met haar te laten praten is geen mooie actie, maar wellicht een paniekactie.
Je moeder had het niet gedaan als ze niet om je zou geven tenslotte , ze doet het om weer contact me jou te krijgen, wellicht niet beseffend dat het averechts kan werken.

Maar als je accepteert dat dit mensen gewoon kan overkomen en je met haar goed gaat praten zonder elkaar te verwijten, komt het wel goed. En naar hem kun je het gewoon op beleefdheden houden, je hoeft geen vrienden te worden he ;)... Voor je vader is dit natuurlijk heel moeilijk, maar ik vind ook niet dat hij jullie had mogen laten kiezen tussen hem of je moeder, omdat zij verliefd is geworden op een ander.

En wellicht..als jullie weer goed contact hebben en die man is echt zo'n verveledne man, die stalkt etc. komt ze wel tot de conclusie dat ze het bij het verkeerde eind had en die man toch niet zo leuk is. Maar op dit moment heeft ze alleen nog hem, omdat jullie je van haar afkeren en zal ze dat veel minder snel willen inzien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:47

Dat ben ik helemaal met je eens Jiskaa.
Maar we horen het verhaal ook maar van een kant natuurlijk. Als TS bijv. grof is geweest tegen haar moeder - ook al is dat in het licht van de omstandigheden begrijpelijk - heeft de moeder ook het recht om grenzen te trekken. En dat kan dan zijn: je krijgt niks van mij. En daar valt ook dat paard onder want dat is van de moeder en niet van TS.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:50

Ik begrijp best dat er ook een andere kant is, een moeder doet zoiets waarschijnlijk niet voor niets. Maar dan nog sta ik er niet achter. Die moeder weet dat ze haar dochter hier veel verdriet mee doet, ook al staat ze als officiële eigenaar in haar recht. Ze doet haar kind extra verdriet, in een al hele emotionele, en moeilijke periode. Dat vind ik gewoon not done. TS zal waarschijnlijk een grote bek hebben gehad of iets dergelijks, wat in deze situatie wel logisch is, maar inderdaad hoort een moeder wel grenzen te stellen. Maar om dat op zo'n manier te doen? Nee. Communicatie is alles. Met praten bereik je zoveel meer dan met dit soort kinderachtige geintjes.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:09

Ben ik eens met je (alweer), maar TS wil niet praten en wordt ondertussen ook danig beïnvloedt door de vader. Want die speelt het ook vies, je kind laat je ook niet kiezen tussen de ouders! Dus als moeders zegt: ik laat het wel even betijen, kan het goed zijn dat TS ondertussen zo beïnvloed is dat het ondertussen betekent dat ze helemaal breekt (tot ze ouder wordt, het oud zeer gesleten is en de zaken van meerdere kanten bekeken kunnen worden)

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 18:32

Mijn vader heeft ons niet laten kiezen hoor..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:38

xsophiee schreef:

Hey TS, heb je inmiddels contact gehad met je moeder? :)

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 18:49

Jiskaa schreef:
xsophiee schreef:

Nee, ik heb vandaag een enorme preek gehad van de staleigenaresse en tevens de overgebleven vriendin van mijn moeder.. Ik was even tot rust gekomen maar nu is het weer allemaal verpest. Ons veulen en shet staan daar nog maar ze dreigt dat we niet meer mogen komen als ik geen happy family kan spelen. Ik word weer eens in een hoekje gedreven en ik voel me niet meer veilig op stal. Ben het zo beu.. Ik ben op, kapot, gebroken. Zo kan het niet meer verder.

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:55

Is het geen optie om dan je andere 2 paardjes ergens anders te stallen? Dat je even weg bent van dat alles. Want het is niet fijn als de staleigenaresse je ook nog wat komt stangen.

Voor de rest zou ik je moeder gewoon blijven negeren en van je hart een steen maken. Het is natuurlijk niet leuk dat je je andere paardje moet missen maar wat je moeder doet is ronduit kinderachtig.
Ze zal waarschijnlijk na een tijd wel doorhebben dat het jou toch niet veel doet (nuja je doet maar alsof)
en misschien stopt ze dan met dat onnozel gedoe

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:02

xsophiee schreef:
Jiskaa schreef:

Nee, ik heb vandaag een enorme preek gehad van de staleigenaresse en tevens de overgebleven vriendin van mijn moeder.. Ik was even tot rust gekomen maar nu is het weer allemaal verpest. Ons veulen en shet staan daar nog maar ze dreigt dat we niet meer mogen komen als ik geen happy family kan spelen. Ik word weer eens in een hoekje gedreven en ik voel me niet meer veilig op stal. Ben het zo beu.. Ik ben op, kapot, gebroken. Zo kan het niet meer verder.

Wat vervelend om te horen allemaal TS. Probeer toch positief te blijven en zoek eventueel andere afleiding. Misschien kun je toch met je moeder praten of een brief schrijven naar je moeder waarin je uitlegt dat je wat meer tijd nodig hebt om te wennen aan de nieuwe situatie? En dat je haar niet kwijt wilt maar dat deze hele situatie voor niemand leuk is? Sterkte ermee, mijn pb inbox staat altijd voor je open.

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 19:06

HorsePhoto schreef:
Is het geen optie om dan je andere 2 paardjes ergens anders te stallen? Dat je even weg bent van dat alles. Want het is niet fijn als de staleigenaresse je ook nog wat komt stangen.

Voor de rest zou ik je moeder gewoon blijven negeren en van je hart een steen maken. Het is natuurlijk niet leuk dat je je andere paardje moet missen maar wat je moeder doet is ronduit kinderachtig.
Ze zal waarschijnlijk na een tijd wel doorhebben dat het jou toch niet veel doet (nuja je doet maar alsof)
en misschien stopt ze dan met dat onnozel gedoe

De shet is een leasepony dus dat kan maar ons veulen staat op mijn moeder's naam dus dat gaat niet zo gemakkelijk, vrees ik. Ons veulen en de shet zijn enorm aan elkaar gehecht en ik wil ze niet scheiden.. Ik denk dat ik gewoon zal moeten doorbijten en gaan voor mijn allerliefste ponys.

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:09

Dus eigenlijk had je moeder je veulen ook kunnen meenemen als ze wou?
Ik zou ze gewoon verplaatsen...

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:11

HorsePhoto schreef:
Dus eigenlijk had je moeder je veulen ook kunnen meenemen als ze wou?
Ik zou ze gewoon verplaatsen...

Wat is dat nou voor advies? Je kan niet zomaar andermans paarden verplaatsen. Daar kan je echt ellende mee krijgen. Plus dat je dan de relatie, die nu al zo wankel is met de moeder, helemaal op de spits drijft.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:35

Heb je al een brief geschreven aan je moeder? Want je hebt nu al een week geen contact met haar gehad... en zo hoort zij jou kant niet... (en jij trouwens ook niet haar kant)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:36

Zo te lezen chanteert je moeder je gewoon...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:32

Ilona_Ubique schreef:
Zo te lezen chanteert je moeder je gewoon...

Chanteren is wel een groot woord.
Paard is van haar moeder en als de ts die wil verzorgen moet ze daar wat voor over hebben.

Ik vind de manier waarop der moeder dit doet ook niet kunnen. Echter moet je het niet nog erger maken dan het is.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:03

1 ding is zeker als je niets doet gaat er ook niets veranderen

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 21:07

Dientje_Yara schreef:
1 ding is zeker als je niets doet gaat er ook niets veranderen

Dat weet ik ook wel.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:08

TS zegt dat als ze geen happy family speelt dat ze dan niet meer op stal mogen komen
Ik neem aan dat het een idee was van haar moeder, en de staleigenaaresse het maar moet zeggen en dus voor haar moeder is

TS ik zal dit echt uit gaan praten, dit kan niet meer je school gaat er dalijk ook onder leiden

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:11

Ik stoor me een beetje aan je houding

Je weet dat als je niets doet er niets gebeurd
Waarom gebeurd er dan niks??

Communiceren is nog altijd de beste oplossing

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:16

xsophiee schreef:
Mijn moeder kreeg hem trouwens nooit in galop en heeft hem 2x helemaal stijf gemaakt wat ik telkens moest oplossen :(. Ze is niet zo'n goede ruiter.. Ik ben echt bang dat hij compleet kapot gaat zijn.

Ik heb wel alles betaald van zadel, hoofdstel, doekjes, beenbeschermers.. alles.

zou ik ophalen en mee nemen naar huis.. als ze het paard van je af neemt neem jij je eigen spullen maar terug

echt gemeen van je moeder. Slaat toch nergens op?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:28

Dientje_Yara schreef:
Ik stoor me een beetje aan je houding

Je weet dat als je niets doet er niets gebeurd
Waarom gebeurd er dan niks??

Communiceren is nog altijd de beste oplossing

Precies doe wat. En maak er wat van. Je moeder probeert je in beweging te krijgen. Misschien niet op de juiste manier maar ze probeert het wel. Haar vriendin probeert je in beweging te krijgen. Komt niet goed over maar ze probeert het wel.
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:29

Misschien stoort de staleigenaresse zich wel aan het gedrag van de ts, zonder dat haar moeder daar wat mee te maken heeft.
Ts is een puber en in deze levensfase zal dat gedoe met haar ouders dubbel zo rot uitkomen.
Verwacht niet dat de ts een engeltje is, zeker niet als ik de titel van dit topic lees... ze zit in de Ik-fase.