pony kwijt, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: pony vermoedelijk gestolen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:18

Ik ga mee met cayenne, er ZIJN twee kanten van een verhaal, en ze geeft gewoon neutraal aan dat dit het geval is. Hier hoeft zij ( en de manege) zich niet voor derden te verantwoorden en gaat alleen de partijen aan die er mee van doen hebben.
Waar de een het recht heeft om een topic te starten, heeft de ander toch ook recht om aan te geven dat er meer is, zonder erop in te gaan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:25

Ja inderdaad. En Cayenne vind ik zo'n fijne bokker, die vertrouw ik eigenlijk blind op haar woord. Dus als zij A zegt maar geen B dan zeg ik, we wonen in een vrij land!

Dat gezegd hebbende hoor ik wel rottigheid van desbetreffende manege komen maar dat hoor je vaak van maneges.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:27

Er is een Centraal Topic voor Gestolen Paarden..
Modjes? Mijn topic word ook binnen een uur gesloten omdat er een Centraal Topic is

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:30

Annett1990 schreef:
Modjes? Mijn topic word ook binnen een uur gesloten omdat er een Centraal Topic is

???
Dat is voor mensen die hun paard zoeken nadat hij gestolen is, TS vraag om advies, niet om uit te kijken naar haar paard.
Erg rot voor jou dat je paard gestolen is maar je hoeft niet andermans topic te gaan gebruiken voor jouw kruistocht. Hier heeft TS helemaal niets aan.
Ga in gesprek met bokt, beetje kinderachtig om andermans topic te vervuilen. Ik zie je overal waar het over gestolen paarden gaat zo reageren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:43

Jup, ik ben het met Esmeej eens. Ga een stukje hardlopen ofzo.

Annet, ik wil er nog even aan toevoegen dat ik je berichten net heb doorgelezen, globaal. En je bent echt behoorlijk negatief aanwezig, confrontaties zoeken. Jammer.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 12-02-14 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:45

Annett1990 schreef:

Wellicht het openingsbericht daadwerkelijk lezen voordat je hier een nutteloze off-topic post neer plant. De pony van de TS is niet gestolen, de situatie is wel iets gecompliceerder dan dat.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:19

Ook ik denk dat je hier bij wel de hulp van je ouders in moet roepen.
Dit kan je niet alleen, en een volwassenen denker erbij is niks mis mee.
Je paard opladen en meenemen zou ik inderdaad ook niet zomaar doen.
Ik denk persoonlijk dat een aangetekende brief al genoeg zal zijn,
ze zullen geen dure rechtzaak aanspannen voor de pony, hoe lief ook.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:20

Annett1990 schreef:

Ja het enige verschil is dat dit paard niet gestolen is, het ligt anders in elkaar waardoor
in een centraal topic plaatsne geen optie is.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:24

trailer pakken, pony gewoon pakken, meenemen en die wet bestaat helemaal niet dus... het is jou pony dus jij doet ermee wat je wilt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:46

Annett1990 schreef:

Volgens mij heb jij dat (tot vervelends toe) wel vaker in andere topics gemeld. Ben je het niet eens met zo'n beslissing, stap dan naar de betreffende mod, ga er geen andere topics mee 'lastig-vallen'.

Bovendien: TS haar paard is NIET GESTOLEN! Diefstal/stelen is iets heeeeeeeeeeeeeeel anders, nogmaals!!!!!
TS heeft alleen haar topictitel iets onhandig geformuleerd, aangezien er helemaal geen sprake is van diefstal.

spatter schreef:
JC007 lees nu eens je eigen quote

een minderjarige mag handelen mits er toestemming is
voor zover ik begrijp hebben de ouders zich er niet mee bemoeid dus er is geen sprake van toestemming
het is een kwestie van aan het lot overlaten van een 17 jarige tegenover een professioneel bedrijf
dat zo professioneel is dat ze niet eens afspraken op papier gemaakt hebben
wat natuurlijk ook niet kan want dan zou daarin moeten staan dat de ouders TS toestemming geven te handelen

al met al hebben beide partijen klungelig gehandeld maar daarbij mag er van worden uitgegaan dat een bedrijf zaken beter regelt als particulieren of in dit geval , jongelui

als manege bedrijf , met dit topic op bokt, zou ik de pony netjes terug geven en de zaak vlot en correct afhandelen
TS blij en de manege terug een goede naam

Ik denk dat jijzelf beter even mijn post terug kan lezen. Ik doel er op dat er dus méér bij komt kijken, namelijk [b]of het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat een 17 jarige meid een dergelijke constructie opsteld mbt haar eigen paard, met de manege waar het dier gestald staat. En persoonlijk, denk ik dat dit best wel 'gebruikelijk' kan zijn, voor iemand die nét niet meerderjarig is.

Daarom dus; het ligt geheel aan de omstandigheden van het geval.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:28

Annett1990 schreef:

Pfff!
Wat triest. Omdat jouw topic gesloten word, maar even gaan klagen in een ander topic?
Wat zul jij lekker slapen vannacht als je je nu al zo druk maakt. :+ Niets anders te doen? :+

TS: Hoe zijn de vorderingen op dit moment?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:30

Ik geloof dat annett het ondertussen wel weet hoor. Hoeft niet iedereen commentaar op te geven

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:32

Maartje1990 schreef:
Ik geloof dat annett het ondertussen wel weet hoor. Hoeft niet iedereen commentaar op te geven

Oh, heb de laatste paar pagina's niet gelezen, alleen de berichten van TS en met het bijlezen stuitte ik op het bericht van Annett, dus toen heb ik gelijk gequot. Zal het wel even weg halen. :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:32

ts je bent minderjarig, je ouders moeten je hiermee helpen
alle afspraken die jij hebt gemaakt zijn niet eens rechtsgeldig volgens mij

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:45

Maartje1990 schreef:

Nou ik denk het eigenlijk niet. In soort gelijke topics komt ze elke keer weer met hetzelfde binnen vallen. Dus dat kwartje is volgens mij nog steeds niet op z'n plek gevallen.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:47

Daarbij vind ik dat de manege helemaal niet het recht heeft om te zeggen dat jij je pony niet terug krijgt of op mag halen want er is helemaal niks getekend! Ook hebben ze geen bewijs kwa hoeveelheid maanden aan stalling omdat er geen stallingscontract is getekend, dus voor hetzelfde geld stond hij er maar 1 week. Daarbij, als ik het goed begrijp, hebben ze geen bewijs aan verzorgingskosten van de pony, maar heb jij wel mondelijk bewijs van de hoefsmid dat hij hem niet heeft bekapt. Jij bent de rechtmatige eigenaar en de manege mag jou niet tegenhouden wanneer jij de pony ophaalt want eigenlijk is er geen poot om op te staan aangezien er geen contract is.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:47

JoyCiej007 schreef:
Annett1990 schreef:

Volgens mij heb jij dat (tot vervelends toe) wel vaker in andere topics gemeld. Ben je het niet eens met zo'n beslissing, stap dan naar de betreffende mod, ga er geen andere topics mee 'lastig-vallen'.

Bovendien: TS haar paard is NIET GESTOLEN! Diefstal/stelen is iets heeeeeeeeeeeeeeel anders, nogmaals!!!!!
TS heeft alleen haar topictitel iets onhandig geformuleerd, aangezien er helemaal geen sprake is van diefstal.

spatter schreef:
JC007 lees nu eens je eigen quote

een minderjarige mag handelen mits er toestemming is
voor zover ik begrijp hebben de ouders zich er niet mee bemoeid dus er is geen sprake van toestemming
het is een kwestie van aan het lot overlaten van een 17 jarige tegenover een professioneel bedrijf
dat zo professioneel is dat ze niet eens afspraken op papier gemaakt hebben
wat natuurlijk ook niet kan want dan zou daarin moeten staan dat de ouders TS toestemming geven te handelen

al met al hebben beide partijen klungelig gehandeld maar daarbij mag er van worden uitgegaan dat een bedrijf zaken beter regelt als particulieren of in dit geval , jongelui

als manege bedrijf , met dit topic op bokt, zou ik de pony netjes terug geven en de zaak vlot en correct afhandelen
TS blij en de manege terug een goede naam

Ik denk dat jijzelf beter even mijn post terug kan lezen. Ik doel er op dat er dus méér bij komt kijken, namelijk [b]of het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat een 17 jarige meid een dergelijke constructie opsteld mbt haar eigen paard, met de manege waar het dier gestald staat. En persoonlijk, denk ik dat dit best wel 'gebruikelijk' kan zijn, voor iemand die nét niet meerderjarig is.

Daarom dus; het ligt geheel aan de omstandigheden van het geval.

Mijn mening is dat dit niet 'gebruikelijk' is, net als dat het imo niet gebruikelijk is dat iemand van 16-17 jaar zelf een paard/pony koopt, ondanks dat deze persoon voor de wet bijna volwassen is.

M.b.t. de kwestie geloof ik zo dat er twee kanten aan dit verhaal zitten, ik denk dat wij 'de waarheid' niet te weten zullen komen. Ik denk dat er van beiden kanten wellicht niet handig gecommuniceerd is. Ik ben zelf wel benieuwd naar het verhaal van de manege, maar begrijp ook dat Cayenne dat niet voor of namens de betrokken manege doet. Ten eerste is het niet aan haar en ten tweede, zij zou het verhaal ook vertellen met haar interpretatie, net als dat TS dat gedaan heeft :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:50

Tigra_ schreef:
Maartje1990 schreef:

Nou ik denk het eigenlijk niet. In soort gelijke topics komt ze elke keer weer met hetzelfde binnen vallen. Dus dat kwartje is volgens mij nog steeds niet op z'n plek gevallen.

Nou inderdaad. Begint een beetje vervelend te worden, steeds hetzelfde riedeltje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:57

ben benieuwd welke wending dit verhaal gaat nemen en naar de andere kant van het verhaal, maar die zal vast niet genoemd worden hier.
Hoop dat jullie er onderling uit kunnen komen TS.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:06

hoe is de situatie nu TS?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:16

Ik zeg trailer pakken, paard halen en inladen.
Die Manege bijt helemaal niet zo hard als dat ie blaft.
Ze hebben een grote mond maar is alleen maar bluf.
Ervaring uit de eerste hand, ja. Ex schoonzus kocht paard van manege. Stond daar een aantal maanden, wou weg alles netjes betaald, ketting om stal. We stonden met onze bek vol tanden. Gelukkig was een grote kniptang de oplossing, en tot op heden nog niks gehoord :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:17

betreffende manege kermis?
en op grond waarvan een ketting als ze alles netjes had betaald?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:26

Wie heeft het paspoort?
Als jij het hebt, ophalen!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:29

SylviaIsabel schreef:
Wie heeft het paspoort?
Als jij het hebt, ophalen!

Wat heeft het paspoort hiermee te maken? Is geen eigendomsbewijs hoor

Maar ik vraag me zeer af wat de andere kant van het verhaal is

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:30

Nou, zonder paspoort mag het beest niet vervoerd worden.