Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kinke schreef:inderdaad. Als het zo'n 'superstal' zou zijn, dan zouden ze het niet eens toestaan.

plientjedres schreef:het is in mijn situatie een super stal.
ik heb geen 2 paarden in 1 box.
de een ziet liever dit en de ander liever dat.
ik zie liever een lekker sportief gereden paardje lekker geschoren en in de wintermaandjes elke dag een paar uurtjes buiten dan een langharig modder monster.
tja als we het nu echt over meningen gaan hebben dan heb ik er ook nog wel een paar hoor.
Nouks schreef:VWB de NVWA, die hebben ook controles aangekondigd voor maneges en pensionstallen op bijv aanwezigheid van paspoorten, dus ik geloof wel dat ze bij de stal van TS langs zijn geweest. Maar het blijft wel een vreemd verhaal dat ze niet kunnen vertellen op basis waarvan de pony's uit elkaar zouden moeten.

plientjedres schreef:De paddock is 25 bij 25, best knap dus.
Daar staan mijn tinker 1,50 en rijpaard 1,75 makkelijk samen in.
In de zomer hebben we uiteraard gewoon weidegang.
Bij de paddock moet je verplicht een stal huren.
chantaaah schreef:Zie bovenstaand gelukkig iemand die de nieuwsbrief ook heeft ontvangen, ondertussen wel wat mail contact geweest met de nvwa, waar ze nu in proberen uit te leggen dat het een combinatie van beide factoren ( grote van stal maar ook verschil in schofthoogte) hierbij moet volgens de nvwa iedere situatie afzonderlijk worden bekeken en voorgelegd aan een dierenarts van de nvwa wat volgens hun bij mij ook is gebeurd. Het is gebaseerd op een voorstel van de dierenbescherming welke volgens het nvwa binnenkort officieel aangenomen gaat worden in de wet. Als dat rond is word het 2 x de schofthoogte van het paard in het kwadraad, en hierbij moet dan alsnog bekeken worden of ze samen mogen ivm schofthoogte die ongelijk is.

chantaaah schreef:Ooo sorry daar had ik even niet aangedacht, ze staan helaas de hele dag in stal tenzij we er Zelf zijn om Ze buiten te zetten.
Delphi schreef:Waar ik trouwens ook benieuwd naar ben is hoe de NVWA terecht is gekomen op de manege waar je pony's gestald staan? Is het een steekproef, een klacht, is dit voor jullie ook niet duidelijk of is er een andere reden? mag ook per PB hoor, als je hier tenminste antwoord op wil en kan geven
.
lieke2 schreef:Delphi schreef:Waar ik trouwens ook benieuwd naar ben is hoe de NVWA terecht is gekomen op de manege waar je pony's gestald staan? Is het een steekproef, een klacht, is dit voor jullie ook niet duidelijk of is er een andere reden? mag ook per PB hoor, als je hier tenminste antwoord op wil en kan geven
.
Zal geen bijzonder aanleiding zijn geweest, ze hebben aangekondigd te komen controleren en dat voeren ze nu uit. Hoor dat ze intussen op meerdere plekken zijn komen controleren
plientjedres schreef:het is in mijn situatie een super stal.
ik heb geen 2 paarden in 1 box.
de een ziet liever dit en de ander liever dat.
ik zie liever een lekker sportief gereden paardje lekker geschoren en in de wintermaandjes elke dag een paar uurtjes buiten dan een langharig modder monster.
tja als we het nu echt over meningen gaan hebben dan heb ik er ook nog wel een paar hoor.