Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Barron schreef:Dit wordt een onverschuldigde betaling genoemd. Degene die je geld heeft ontvangen is als je hem/haar verzoekt inderdaad verplicht het terug te storten. Google maar eens op onverschuldigde betaling, staan veel tips te lezen!
lageveld schreef:De ander is wel degelijk verplicht terug te betalen. Hoe dit gedaan te krijgen is een heel ander verhaal.
Jwl: Je kunt het proberen via de makelaar, niet geschoten is immers altijd mis, maar de geëigende weg is de gemeente. Die weten waar hij/zij nu verblijft als het goed is.
Hiervoor (schriftelijk) een verzoek indienen bij de gemeente, liefst kort gemotiveerd waarom je belang hebt bij de nieuwe verblijfplaats.
jwl schreef:lageveld schreef:De ander is wel degelijk verplicht terug te betalen. Hoe dit gedaan te krijgen is een heel ander verhaal.
Jwl: Je kunt het proberen via de makelaar, niet geschoten is immers altijd mis, maar de geëigende weg is de gemeente. Die weten waar hij/zij nu verblijft als het goed is.
Hiervoor (schriftelijk) een verzoek indienen bij de gemeente, liefst kort gemotiveerd waarom je belang hebt bij de nieuwe verblijfplaats.
hm dat is wel een idee, ga ik zeker proberen alleen even uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat. Kan het ook via de mail?
Mistic schreef:Maar krijgt de onderzochte daar niet bericht van. Ik kan me herinneren ook zoiets gehad te hebben vanwege een onderzoek naar mijn vader. Ik heb daarop bezwaar aangetekend en dan mogen ze ook gelijk niets meer.
Dan heb je 3 maanden gewacht en nog geen stap verder.
Ik zou dan toch gaan voor een deurwaarder. Cedeer je vordering aan hen. Zij kunnen gewoon een uitreksel GBA opvragen en deze binnen een week in huis hebben. Het kost je misschien wel iets aan geld, maar dan heb je wel kans op dat je een (groot) deel terugkrijgt.
hanny_jelke schreef:Mistic schreef:Maar krijgt de onderzochte daar niet bericht van. Ik kan me herinneren ook zoiets gehad te hebben vanwege een onderzoek naar mijn vader. Ik heb daarop bezwaar aangetekend en dan mogen ze ook gelijk niets meer.
Dan heb je 3 maanden gewacht en nog geen stap verder.
Ik zou dan toch gaan voor een deurwaarder. Cedeer je vordering aan hen. Zij kunnen gewoon een uitreksel GBA opvragen en deze binnen een week in huis hebben. Het kost je misschien wel iets aan geld, maar dan heb je wel kans op dat je een (groot) deel terugkrijgt.
is de deurwaarder kosten niet voor de persoon die moet betalen aan haar?
lageveld schreef:Een onderzoek instellen? Ik denk dat je het dan over iets anders hebt. Het gaat hier om in principe voor iedereen toegankelijke informatie.
Citaat:Gebruik van de BRP
De persoonsgegevens in de BRP zijn niet openbaar. Alleen overheidsorganisaties die voor de uitvoering van hun taken persoonsgegevens nodig hebben, ontvangen informatie uit de BRP. Dit geldt bijvoorbeeld voor de Belastingdienst en de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Gemeenten zelf maken ook gebruik van de BRP. Overheidsinstanties bewaken uw privacy en gebruiken uw gegevens alleen om hun taken uit te voeren.
Organisaties die uw persoonsgegevens mogen inzien
Een aantal instanties zijn wettelijk bevoegd uw gegevens te gebruiken. Wettelijke afnemers van de BRP zijn bijvoorbeeld de Inspectie SZW (voorheen Arbeidsinspectie), het UWV, de Sociale Dienst en de Belastingdienst. Denk ook aan ziekenhuizen, verzekeraars, deurwaarders, pensioenfondsen en de politie.