Stalhouder maakt fout, wat kan ik doen bij tegenwerking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Stalhouder maakt fout, wat kan ik doen bij tegenwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:19

Ik ben nu ook wel benieuwd eigenlijk

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:22

ben ook benieuwd hoe het met de bank is afgelopen

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 22:30

Uiteindelijk wel de gegevens van de des betreffende meneer gehad alleen vrees ik dat deze meneer of overleden is of gewoon verhuisd

het huis op het adres staat te koop en de telefoonlijn is afgesloten dus het zal nog wel een staartje krijgen...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:51

Jeetje wat verschrikkelijk vervelend

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:54

Barron schreef:
Dit wordt een onverschuldigde betaling genoemd. Degene die je geld heeft ontvangen is als je hem/haar verzoekt inderdaad verplicht het terug te storten. Google maar eens op onverschuldigde betaling, staan veel tips te lezen!

Zelf ook zoiets meegemaakt en de bank kan alleen maar proberen te bemiddelen. De ander is niet verplicht om het geld terug te betalen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:39

Het is dus nog niet helemaal klaar.
Heb je het wel met je stalhouder kunnen oplossen?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 10:49

Ja ik heb voor nu gezegd dat hij maar geduld moet hebben, hij heeft mij immers ook zo lang laten wachten voor hij er achter kwam.
ik ga proberen het makelaars kantoor te bereiken en uitzoeken waarom het huis te koop staat en iig een brief richten aan de bewoners van het huis en kijken of ze me verder kunnen helpen

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:24

De ander is wel degelijk verplicht terug te betalen. Hoe dit gedaan te krijgen is een heel ander verhaal.

Jwl: Je kunt het proberen via de makelaar, niet geschoten is immers altijd mis, maar de geëigende weg is de gemeente. Die weten waar hij/zij nu verblijft als het goed is.
Hiervoor (schriftelijk) een verzoek indienen bij de gemeente, liefst kort gemotiveerd waarom je belang hebt bij de nieuwe verblijfplaats.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 11:32

lageveld schreef:
De ander is wel degelijk verplicht terug te betalen. Hoe dit gedaan te krijgen is een heel ander verhaal.

Jwl: Je kunt het proberen via de makelaar, niet geschoten is immers altijd mis, maar de geëigende weg is de gemeente. Die weten waar hij/zij nu verblijft als het goed is.
Hiervoor (schriftelijk) een verzoek indienen bij de gemeente, liefst kort gemotiveerd waarom je belang hebt bij de nieuwe verblijfplaats.

hm dat is wel een idee, ga ik zeker proberen alleen even uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat. Kan het ook via de mail?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:51

Mag je dat als particulier? Volgens mij mag de gemeente die gegevens niet zomaar verstrekken.
Waarom informeer je niet even bij een deurwaarder. Wellicht kunnen die iets voor jou betekenen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:54

jwl schreef:
lageveld schreef:

hm dat is wel een idee, ga ik zeker proberen alleen even uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat. Kan het ook via de mail?

Je moet even telefonisch contact opnemen met de gemeente, je krijgt dan waarschijnlijk een mailadres waarnaar je moet mailen. Zij gaan dan een onderzoek instellen. Dat kan tot 3 maanden duren.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:56

Maar krijgt de onderzochte daar niet bericht van. Ik kan me herinneren ook zoiets gehad te hebben vanwege een onderzoek naar mijn vader. Ik heb daarop bezwaar aangetekend en dan mogen ze ook gelijk niets meer.
Dan heb je 3 maanden gewacht en nog geen stap verder.

Ik zou dan toch gaan voor een deurwaarder. Cedeer je vordering aan hen. Zij kunnen gewoon een uitreksel GBA opvragen en deze binnen een week in huis hebben. Het kost je misschien wel iets aan geld, maar dan heb je wel kans op dat je een (groot) deel terugkrijgt.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:05

Een onderzoek instellen? Ik denk dat je het dan over iets anders hebt. Het gaat hier om in principe voor iedereen toegankelijke informatie.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:35

Mistic schreef:
Maar krijgt de onderzochte daar niet bericht van. Ik kan me herinneren ook zoiets gehad te hebben vanwege een onderzoek naar mijn vader. Ik heb daarop bezwaar aangetekend en dan mogen ze ook gelijk niets meer.

Ik zou dan toch gaan voor een deurwaarder. Cedeer je vordering aan hen. Zij kunnen gewoon een uitreksel GBA opvragen en deze binnen een week in huis hebben. Het kost je misschien wel iets aan geld, maar dan heb je wel kans op dat je een (groot) deel terugkrijgt.

is de deurwaarder kosten niet voor de persoon die moet betalen aan haar?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:56

hanny_jelke schreef:
Mistic schreef:

is de deurwaarder kosten niet voor de persoon die moet betalen aan haar?

van een kale kip kun je niet plukken, deurwaarder zal eerst grote kostenposten zoals huur en alles indekken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:58

lageveld schreef:
Een onderzoek instellen? Ik denk dat je het dan over iets anders hebt. Het gaat hier om in principe voor iedereen toegankelijke informatie.

:n

Citaat:
Gebruik van de BRP

De persoonsgegevens in de BRP zijn niet openbaar. Alleen overheidsorganisaties die voor de uitvoering van hun taken persoonsgegevens nodig hebben, ontvangen informatie uit de BRP. Dit geldt bijvoorbeeld voor de Belastingdienst en de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Gemeenten zelf maken ook gebruik van de BRP. Overheidsinstanties bewaken uw privacy en gebruiken uw gegevens alleen om hun taken uit te voeren.

Organisaties die uw persoonsgegevens mogen inzien

Een aantal instanties zijn wettelijk bevoegd uw gegevens te gebruiken. Wettelijke afnemers van de BRP zijn bijvoorbeeld de Inspectie SZW (voorheen Arbeidsinspectie), het UWV, de Sociale Dienst en de Belastingdienst. Denk ook aan ziekenhuizen, verzekeraars, deurwaarders, pensioenfondsen en de politie.

@jesito, wie zegt dat het om een kale kip gaat. Ts weet alleen dat het betreffende huis te koop staat. Dat kan natuurlijk allerlei redenen hebben.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:52

Verzoek om persoonsgegevens van een ander in te zien

In de Wet BRP is het inzagerecht geregeld: niet iedereen kan zo maar persoonlijke gegevens van een ander opvragen bij de gemeente. Alleen u zelf, een gemachtigde en wettelijke afnemers hebben hier recht op. Wie gegevens van een ander wil inzien, kan een verzoek indienen bij de gemeente. De gemeente gaat na waarvoor de gegevens nodig zijn en beoordeelt of ze verstrekt mogen worden volgens de wet.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-gba.html

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 17:46

Hm ik ga er mee aan de slag en ik zal direct mn stalhouder inlichten! Bedankt voor alle tips! Ik hou jullie op de hoogte over de vorderingen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:40

Maar als je verhuisd ben je dit toch verplicht door te geven? Lijkt me wel handig voor een bank, iets met post enzo?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:16

ik kwam dit topic net terug tegen tussen de topics die ik vroeger volgde! Hoe is dit afgelopen TS?

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:24

_Mari_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:39

even je rechtbijstands verzekering raadplegen.
ten eerste had die boer het meteen moeten zeggen dat je niet betaald had , zo was je er eerder bij.
Dit betekent dat de mensen waar het geld heen is gegaan niet eerlijk zijn !
Terugboeken gaat niet meer.. ik zou niet weten of je t geld nog terug kan krijgen.
Ik zou even bellen !

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:51

Tjee wat een verhaal zeg...
Kan me op zich wel voorstellen dat de ontvanger het niet heeft gemerkt overigens. Ik heb zelf wel eens gehad dat ik heel toevallig zag dat Unicef geld van mijn rekening had gehaald, waar bij stond "bedankt voor uw donatie" oid. Terwijl ik daar nooit toestemming voor heb gegeven. Toen ik ging terugkijken kwam ik er pas achter dat ze al 4 maanden geld van mijn rekening aan het jatten waren! Omdat het ook bij TS niet om een wereldbedrijf per maand gaat, snap ik dus wel dat iemand dit over het hoofd kan zien, en dus helemaal niet schuldig is.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:03

Oei ik lees net dit topic en ben benieuwd of je je geld nog teruggezien hebt.
Ik hoop t!

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:17

Ik weet niet of iemand het in dit topic al gezegd heeft, maar let er ook op dat die boer niet 'expres' het verkeerde rekeningnummer heeft doorgegeven, in de hoop dat hij nu extra geld krijgt.
Dus dat je bijv. al die tijd het geld naar een familielid hebt gestuurd van hem en dat hij dit ook gewoon wist en nu dus tegen jou zegt dat het verkeerde nummer is in de hoop dat hij nu vergoedingen of weet ik het wat krijgt..