Apacheshadow schreef:Hier een boete van 2000 euro gehad. Dit omdat we van de 3 pensionpaarden geen paspoort hadden.
Die maar heel snel aan de eigenaren gevraagd. Ze komen namelijk terug om te controleren.
Dat is lekker dan, kon je ze niet even snel bellen dat ze de paspoorten moesten brengen tijdens de controle.
dejong_wever schreef:Wie doet deze controle's en kunnen zij zich indentificeren.
Weet iemand al of ze ook in het Noorden actief zijn? Bij ons
komen mensen niet zomaar het erf even op om paspoorten
in te zien.
Ik zou ook zeker om identificatie vragen....ze kunnen zo veel zeggen. Ik vind ook dat ze je in de gelegenheid moeten stellen om tijdens de controle de paspoorten te halen/te laten brengen. Bij ons bijvoorbeeld: de stal is niet bij de woning (ongeveer 3 km van de woning). De paspoorten liggen niet op stal, maar thuis bij mij en bij mijn broer thuis.
Ik weet wel dat mensen van de AID niet zomaar komen controleren (het kan nu anders zijn) maar meestal hebben ze wel een reden hetzij een melding gekregen. Mijn kennis is van te voren op de hoogte gesteld dat ze zouden komen controleren, niet precies op welk tijdstip maar wel gaven ze een indicatie. Bij hun was alles in orde, 1 paspoort was er niet maar kon door de eigenaar van het paard gebracht worden tijdens de controle en dat was goed.