bridgetF schreef:SdaphneS schreef:Iedereen zit nu het nichtje te vervloeken, maar dat schaap is nog maar 16!
Alsof die ergens verstand van heeft. Die heeft een paard moeten laten inslapen en schreeuwt nu van de hoogste daken! Logisch, zij heeft geen benul van de problemen die ze met haar geschreeuw veroorzaakt. Ze is 16!
Ik denk dat je in deze situatie de ouders moet aanpakken! Zij zijn verantwoordelijk voor hun kind, de acties die dit kind doet en de problemen waar ze mee te maken krijgt.
Verder is het natuurlijk een uiterst vervelende situatie voor de kennis. Die wilde een goede daad verrichten door de paarden te vervoeren en heeft hier nu enorme spijt van.
Ik hoop dat er een passende oplossing gevonden kan worden en dat de ouders van het nichtje zich eens gaan gedragen als volwassen mensen.
Vergis je niet met "dat arme schaap", de jeugd is tegenwoordig al vroeg volwassen en mondig genoeg. Het verbaast me hoe sommige pubers bij de hand gedrag vertonen. Schandalig dat zij de oom verantwoordelijk wilt stellen, ook schandalig van de ouders. Zij voeden dat "arme schaap" zo op, dat ze dergelijke uitspraken doet. Zo onschuldig zal ze wel niet zijn, als ze zo'n houding heeft op 16 jarige leeftijd. Ik weet wel dat hier in NL je verantwoordelijk bent voor je paard, als ik hem zou uitlenen aan een ander en die maakt er brokken mee, Ik verantwoordelijk ben.
Ik neem wel aan dat ouders er mee in toestemde voor het kopen en ophalen van die paarden? Anders kan het verhaal nog een rare wending krijgen.
Ik vind het geen arm schaap. Ik zeg alleen dat het nichtje heel hard van alles kan roepen, maar dat de ouders uiteindelijk de kwestie moeten oplossen. Zij zijn verantwoordelijk voor het kind. Ik begrijp dan ook niet waarom het nichtje van alles aan het eisen is? De ouders moeten dan toch ingrijpen en haar de mond snoeren?
Natuurlijk heb je op je 16de al een aardig beeld van alles en al helemaal als je blijkbaar de beslissing kunt nemen om twee paarden te kopen, maar toch blijft ze minderjarig.

)