(boomloos)zadel vervormd door derden zonder toestemming...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:50

Je kan via die Barefoot-link wel mailen om advies maar dan komt je mail toch ook bij mij terecht en zeg ik niet ineens wat anders :P

Ik vraag me eigenlijk wel af wat mensen denken dat hier aan te herstellen valt door een zadelmaker o.i.d. :o

Het is niet dat er stiksels zijn losgeraakt ofzo.... of er een onderdeel beschadigd is dat vervangen kan worden :=

Dan kun je een scheef geduwd zadel wel naar een zadelmaker brengen maar die kan ook alleen het zadel proberen terug te laten buigen...en je daar een rekening voor sturen, voor iets dat je zelf ook kan proberen :)

Maflinger_S

Re: (boomloos)zadel vervormd door derden zonder toestemming...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:12

Maar een zadelmaker gaat hier niets aan doen behalve terugbuigen, wat TS zelf al doet? Daarbij is pmarena, die in dit topic heeft gereageerd, in dit geval de "zadelmaker" met verstand van zaken wat betreft dit merk boomloze zadels dus TS heeft toch adequate aktie ondernomen?

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 14:14

mavantos schreef:
Sorry, maar ben ik de enige die het verhaal van beide kanten een beetje raar vind.

Ik snap best dat het niet kan zoals ik eerder al gezegd heb. Maar een zadel vervormd echt niet ineens door kaboutertjes dat het ineens een stuk minder is (zoals je bij de foto zegt). Ik denk ook dat je een beetje overdrijft. Tuurlijk het is allemaal niet netjes en het is inderdaad scheef, maar zoo scheef dat je gaat nadenken over een nieuw zadel vind ik ook wel een beetje apart. Ik zou eerst roeien met de schepen die je hebt voordat je naar andere dingen gaat kijken. Vooralsnog wil je het zadel niet op je paard leggen maar is er nog steeds geen zadelmaker bij geweest. Als het allemaal echt zo rampzalig zou zijn zou ik die er 3 dagen daarna al naast mijn paard met zadel hebben gehad. Of zelfs het zadel alleen naar een zadelmaker gebracht. Wat gebeurd is kan absoluut niet, maar persoonlijk vind ik wel dat je wat meer actie kan ondernemen om het zadel goed te krijgen.

roeien met de riemen die je hebt bedoel je denk ik ;)

het probleem is dat het hier om een Boomloos zadel gaat, en niet een boomzadel zoals jij rijdt waarbij het aangeraden wordt het zadel zo nu en dan na te laten kijken. Dat gebeurd niet bij een boomloos zadel, aangezien er geen boom in zit, en geen kussens om op te vullen etc ;) snapt u? Een boomloos zadel is zacht en kan je in principe helemaal plat leggen, en helemaal dubbel vouwen en het nadeel daaraan is dus meteen dat het ook scheefgevouwen kan worden en in dit geval is het in zulke mate gedaan dat het zadel in die vorm is gaan staan. Het ENIGE dat ik dus kan doen is het zadel rechtbuigen, omdat er gewoon weinig te vervangen is aan het zadel. En recht buigen heeft tijd nodig, dat gebeurd niet 1,2,3.
Ik leg het zadel idd nog niet op mijn paard, met een boomlooszadel moet je rijden met evenwicht, en dat is niet het geval omdat het zadel schuin is, en ik ben erg voorzichtig met mijn paard. Ik rij op het moment daarentegen prima zonder zadel.
Ik ben idd niet elke dag op stal aanwezig, mijn paard staat in brabant, en ik studeer in amsterdam aan de vu, ik ben nou eenmaal niet alle dagen op stal :) maar aangezien het zadel daardoor nu de tijd heeft recht te trekken zie ik daar het negatieve niet van in ;)

en idd wat maflinger_s zegt, de 'zadelmaker' (om t zo maar even te noemen :p) in kwestie heeft al gereageerd in dit topic :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:20

En daarbij vind ik het ook prijzenswaardig dat je het eerst zelf probeert op te lossen alvorens iemand voor niets op kosten te jagen +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:32

Het is dan ook wel een "geluk" dat je het zadel niet dagelijks nodig hebt maar hem even lekker in tegengestelde richting gewrongen kunt laten liggen, met een beetje geluk ziet het er over een paar dagen dan alweer veel beter uit :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:33

Zou 'm dan wel even dagelijks controleren en de "wokkel" eventueel bijstellen om te voorkomen dat hij straks dan tegengesteld getordeerd is :j

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 15:47

jup, mijn ouders gaan elke dag langs voor me (lucky me) en houden me op de hoogte :) het scheelt dat de stal op hun route ligt :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:53

Poe, heftig hoor! Heb je nagedacht hoeveel tijd je wilt besteden aan het terug goed krijgen? Het kan niet de bedoeling zijn dat jij een paar maand dat zadel moet gaan vouwen om vervolgens te moeten concluderen dat het wel een stuk beter wordt maar niet helemaal en dus ongeschikt om mee te rijden..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:54

Super van ze, dan moet het over een paar dagen vast al een heel stuk beter zijn en kun je dan weer verder kijken wat je ermee gaat doen :j

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 21:39

ik kijk het idd een weekje aan, van het weekend maak ik weer een paar foto's om te beoordelen of het echt opschiet, zo niet kijk ik dan verder :)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:47

wauw, ik heb mijn boomloze zadel zelf gekocht toen ik dertien was ( 50% zelf en 50 % me opa betaald) ik ben nu 15 en behandel het met veel respect en zou echt woest zijn als iemand hem zomaar pakt.

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:59

Hoe is het nu met je zadel??

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:28

Dagele schreef:

Even een kleine update dan maar: aan de hand van de foto's van zaterdag, welke redelijk recht waren, nog wel wat schuinheid te zien, ben ik er zondag (gisteren dus) weer op gaan zitten. Merkte wel dat ik zo nu en dan nog flink aan het corrigeren was, want het zadel ligt nog steeds niet helemaal fijn. Lady werd daar ook een beetje geïrriteerd door dus ben niet te lang gaan rijden en heb maar niet gegaloppeerd ;) maar op zich was het wel te doen, ik denk dat het rijden wel bij gaat dragen aan het vasthouden van de vorm, dus ga vandaag en morgen ook weer even een stukje rijden aangezien ik pas morgenavond weer naar amsterdam hoef :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:41

Dat klinkt prima, gelukkig !
Komt vast wel weer helemaal goed :j

Leve de boomloze zadels *\o/*

En nog iets gehoord van de "daders" ?
Een excuus, een bloemetje, de rest van je leven taart op zaterdag ;) ?

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:46

Shirley schreef:
Dat klinkt prima, gelukkig !
Komt vast wel weer helemaal goed :j

Leve de boomloze zadels *\o/*

En nog iets gehoord van de "daders" ?
Een excuus, een bloemetje, de rest van je leven taart op zaterdag ;) ?

Ik heb wel een zakje paardenbrokjes gehad van mn stalgenoot :') hahahaha maar daar houdt t wat haar betreft bij op, mijn staleigenaar heeft
wel uitgebreid zijn excuses aangeboden en ik merk wel dat hij er wel enigszins van geschrokken is :)
p.s. dat van die taart klinkt best goed hmmmm :p

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:26

Klinkt alsof het nog de goede kant uit gaat, da's mooi. Warmte en beweging kunnen het zadel ook nog goed doen, dus inderdaad voorzichtig gebruiken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:08

Waaaauw, een zakje brokjes in ruil voor een boomloos zadel? Wil je ook met mij ruilen? ;)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:23

Aangezien het paard van die vrouw net ingereden werd, is het paard er niet toevallig mee gaan rollen o.i.d.
Dat ie echt voor het eerst een zadel op heeft gehad.
Dan zou die makkelijk scheef kunnen worden.
Maar echt belachelijk, moesten ze bij mij ook niet flikken zoiets.
Gelukkig heb ik paarden en spullen gewoon thuis.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:28

Valt toch wel mee ;) ?
antje_vip schreef:
Waaaauw, een zakje brokjes in ruil voor een boomloos zadel? Wil je ook met mij ruilen? ;)

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:29

Das een leuk zakje brokjes!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:33

Heb je serieus zo'n zak brokjes gekregen? :D
Dat is dan we weer leuk! :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:44

Jizzie schreef:
Dagele schreef:

Even een kleine update dan maar: aan de hand van de foto's van zaterdag, welke redelijk recht waren, nog wel wat schuinheid te zien, ben ik er zondag (gisteren dus) weer op gaan zitten. Merkte wel dat ik zo nu en dan nog flink aan het corrigeren was, want het zadel ligt nog steeds niet helemaal fijn. Lady werd daar ook een beetje geïrriteerd door dus ben niet te lang gaan rijden en heb maar niet gegaloppeerd ;) maar op zich was het wel te doen, ik denk dat het rijden wel bij gaat dragen aan het vasthouden van de vorm, dus ga vandaag en morgen ook weer even een stukje rijden aangezien ik pas morgenavond weer naar amsterdam hoef :)

Ik heb verder geen ervaring met boomloos maar....
Ik zou hier persoonlijk erg voorzichtig mee zijn. Ookal krijg je hem weer zo dat je ermee kunt rijden, het zadel heeft naar mijn idee wel een knal gehad. En je kunt natuurlijk niet alles ziet wat er met het materiaal is gebeurd. Wat als je nu je zadel weer goed krijgt en hij over een half jaar de geest geeft, terwijl hij anders nog tig jaar mee had gekund? Dan kun jij niet meer bewijzen dat dit de reden was, maar jij mag dan opdraaien voor een nieuw zadel.

Kun je er geen professional bijhalen zodat die kan kijken wat de schade precies is?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:15

pluisje88 schreef:
Jizzie schreef:

Ik heb verder geen ervaring met boomloos maar....
Ik zou hier persoonlijk erg voorzichtig mee zijn. Ookal krijg je hem weer zo dat je ermee kunt rijden, het zadel heeft naar mijn idee wel een knal gehad. En je kunt natuurlijk niet alles ziet wat er met het materiaal is gebeurd. Wat als je nu je zadel weer goed krijgt en hij over een half jaar de geest geeft, terwijl hij anders nog tig jaar mee had gekund? Dan kun jij niet meer bewijzen dat dit de reden was, maar jij mag dan opdraaien voor een nieuw zadel.

Kun je er geen professional bijhalen zodat die kan kijken wat de schade precies is?

Heb je het hele topic wel gelezen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:03

Alleen de Posts van de ts, maar wel allemaal ja

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:42

Pluisje heeft in die zin wel gelijk dat als het zadel toch niet meer 100% goed komt (een gevouwen blad krijg je ook niet meer 100% recht, je blijft de vouw zien), dat je naderhand ook niets meer kan verhalen op de staleigenaar en de klant.
Al snap ik dat je ook het evenwicht wilt bewaren met de sfeer op stal. Je kan gaan stampvoeten en eisen wat je wil en dat dan ook krijgen, als daardoor de sfeer op stal verdwijnt, waar ben je dan?

Daarom dat dit dus ook echt een k*tstreek is. Klant komt ervan af met een zakje brokjes en staleigenaar is erg geschrokken (oei oei oei, ocharmpkes toch ;) ), maar TS zit met een zadel dat hopelijk zo snel mogelijk goed komt. Als ik iemands spul kapot maak, betaal ik een bedrag, punt! Zo zou iedereen moeten reageren.