mavantos schreef:Sorry, maar ben ik de enige die het verhaal van beide kanten een beetje raar vind.
Ik snap best dat het niet kan zoals ik eerder al gezegd heb. Maar een zadel vervormd echt niet ineens door kaboutertjes dat het ineens een stuk minder is (zoals je bij de foto zegt). Ik denk ook dat je een beetje overdrijft. Tuurlijk het is allemaal niet netjes en het is inderdaad scheef, maar zoo scheef dat je gaat nadenken over een nieuw zadel vind ik ook wel een beetje apart. Ik zou eerst roeien met de schepen die je hebt voordat je naar andere dingen gaat kijken. Vooralsnog wil je het zadel niet op je paard leggen maar is er nog steeds geen zadelmaker bij geweest. Als het allemaal echt zo rampzalig zou zijn zou ik die er 3 dagen daarna al naast mijn paard met zadel hebben gehad. Of zelfs het zadel alleen naar een zadelmaker gebracht. Wat gebeurd is kan absoluut niet, maar persoonlijk vind ik wel dat je wat meer actie kan ondernemen om het zadel goed te krijgen.
roeien met de riemen die je hebt bedoel je denk ik 
het probleem is dat het hier om een Boomloos zadel gaat, en niet een boomzadel zoals jij rijdt waarbij het aangeraden wordt het zadel zo nu en dan na te laten kijken. Dat gebeurd niet bij een boomloos zadel, aangezien er geen boom in zit, en geen kussens om op te vullen etc
snapt u? Een boomloos zadel is zacht en kan je in principe helemaal plat leggen, en helemaal dubbel vouwen en het nadeel daaraan is dus meteen dat het ook scheefgevouwen kan worden en in dit geval is het in zulke mate gedaan dat het zadel in die vorm is gaan staan. Het ENIGE dat ik dus kan doen is het zadel rechtbuigen, omdat er gewoon weinig te vervangen is aan het zadel. En recht buigen heeft tijd nodig, dat gebeurd niet 1,2,3.
Ik leg het zadel idd nog niet op mijn paard, met een boomlooszadel moet je rijden met evenwicht, en dat is niet het geval omdat het zadel schuin is, en ik ben erg voorzichtig met mijn paard. Ik rij op het moment daarentegen prima zonder zadel.
Ik ben idd niet elke dag op stal aanwezig, mijn paard staat in brabant, en ik studeer in amsterdam aan de vu, ik ben nou eenmaal niet alle dagen op stal
maar aangezien het zadel daardoor nu de tijd heeft recht te trekken zie ik daar het negatieve niet van in 
en idd wat maflinger_s zegt, de 'zadelmaker' (om t zo maar even te noemen :p) in kwestie heeft al gereageerd in dit topic