Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:49

So he!! Lekker verhaal dit!! Hopelijk gaat t goed aflopen! Ik zou ook gloeiend link worden!!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:53

Met aangetekend verzenden bewijs je nog vrij weinig helaas,zelf aan hand gehad.
Het is inderdaad een bewijs dat ze een brief hebben gehad,maar niet wat er in die brief stond,als zij zeggen een lege envelop in ontvangst genomen te hebben,dan is dat zo...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:58

Jeeetje wat een brutaliteit!
Ik zou er heen gaan met je ouders, politie inlichten (heb je echt niks van een bonnetje oid?) en als je er dan heen gaan álles opnemen!! Gebruik alles wat ze zeggen tegen hen, echt achterlijke achterbakse mensen zeg!

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:03

Wat een verhaal.. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:06

Je zou er vandaag toch heen gaan met je paps en mams?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:06

Als dochter van een schoenmaker (en weekendhulp haha) kan ik garanderen dat treffelijke schoenmakers weldegelijk weten wat ze aanmoeten met rijlaarzen, meer zelf, ongeveer 20% van onze dagelijkse quota bestaat uit rijlaarzen.
Erg jammer voor je, maar het ziet ernaar uit dat de man handelde uit onkunde & onwetendheid.
Ik weet niet of je aangegeven had hoe het juist moest zitten & zoals sommigen hier al aangaven heb je feitelijk geen poot om op te staan.

Een oplossing zou zijn, ik weet niet ofdit mogelijk zal zijn voor jou maar wij hebben het al voorgehad, is om naar een andere schoenmaker te gaan (die wel weet watie aanmoet met rijlaarzen) en hem je verhaal vertellen. Wij hebben hier een dame gehad die met dure Louboutins naar een schoenmaker was gegaan, hak was losgekomen van een van de schoen. Die kerel had een schroef door die schoen geboord om de hak vast te hangen aan de zool. Schoen was echt zwaar beschadigd.
Dame is naar ons gekomen, mijn vader heeft dit hersteld en heeft de factuur naar de schoenmaker in kwestie gestuurd.
Ik heb alleen geen idee of dat dan wel in orde is gekomen, dacht van wel.
Vraag het anders wel even na.
Dus mijn advies zou eigenlijk zijn om gewoon naar een schoenmaker te gaan die wél ervaring met rijlaarzen heeft en vragen wat hij/zij ermee zou doen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:07

Nou ik denk dat een ander er ook niks meer mee kan, aangezien de laarzen zoek zijn nu.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:38

Tjee Fioon, wat een toestand. Je zou mij ook niet gekker kunnen krijgen. Wat een amateuristisch gedoe. Je zit er maar mooi mee.
Ik zou ook idd een aangetekende brief versturen met daarin je eisen. En mss eens bij een rechtsbijstand informeren?
Sterkte.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:19

HorseTopShop schreef:
dejong_wever schreef:
Daarbij de brief niet per post verzenden maar bij hun in
de brievenbus gooien(dan ook een filmpje/foto daar van
maken, zodat goed te zien is dat de brief op de mat ligt).

Aangetekend verzenden lijkt me een betere oplossing. Dan heb je bewijs dat ze hem in hun handen hebben gehad. Anders kunnen ze altijd nog zeggen dat ze niks gezien hebben.

Een aangetekende brief kan ook gewoon geweigerd worden (dwz, niet aangenomen aan de deur, en vervolgens na drie weken bij het postkantoor te hebben gelegen weeë teruggestuurd.) In dat geval krijg je hem zelf weer terug, en heb je dus nog niets bereikt.
Een e-mailadres van de beste man heb je zeker niet? Anders kab je dat misschien proberen. Een e-mail kan in ieder geval niet geweigerd worden. (Wel verwijderd, maar hij staat in ieder geval in jouw verzonden berichten.)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:55

Fioon, je moet de schoenmaker in gebreke stellen, dat is de manier waarop je 'officieel' zoiets aanpakt, bij het in gebreke stellen biedt je hem in een officiele brief een bepaalde termijn waarin hij alsnog het probleem kan herstellen. Doet hij dat niet binnen die bepaalde termijn is hij gewoon in verzuim en kan je actie ondernemen dmv bijv. rechtsbijstand. Voorbeeldbrieven staan wel op internet.. Heb ff snel wat jurisprudentie opgezocht, en in redelijk wat gevallen is de ondernemer gewoon aansprakelijk, was dan weliswaar niet om rijlaarzen maar wel om andere producten die aangeboden werden ter reparatie, herstel, vervanging e.d.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 13:38

Even een update, ik ben gister maar weer langsgegaan.
De beste man zelf was in de winkel en sprak zichzelf continu tegen...
Ik zei dat ik gebeld zou worden, voicemail heb ingesproken, etc. en waarom ik dus verdomme niks hoorde. Oh ik wist niet dat je had gebeld. En 5 minuten later was het dan weer: oh ja ik dacht gister om 22.30, ja zo laat kan ik niet meer terug bellen. Hij heeft er nog steeds helemaal niks mee gedaan (ze wel weer gevonden), maar ze zien er nog precies zo uit als 2 weken terug. Hij begon erover dat hij orthopedisch schoentherapeut was en dus heus wel wist waar de drukpunten zaten en dat ik het nog niet uitgeprobeerd had maar dat het echt geen extra druk gaf en zn dochter reed zelf ook paard, dus hij vond dat het echt wel kon en dat schuren tegen het zadel dan zou hij er wel een lapje overheen zetten. Ik heb gezegd dat die rits gewoon aan de achterkant moet, punt. Hoe hij dat gat wilde gaan oplossen? Nou dat was volgens hem zou ik daar niks van merken, want hij zou het leer aan elkaar maken en dus niet een stukje eroverheen, ofzo.
Ik heb de beste man verzocht nou eens een keer gewoon ermee bezig te gaan en me te bellen als het klaar was, want het zou vorige week al klaar zijn, maar oohhhh het was zoveel werk, ja begin er dan eens aan ofzo....
Zucht. Heb het hele gesprek opgenomen met de voicerecorder van mn telefoon, zo maar eens kijken of je er nog wat van verstaat of niet ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:41

Word het geen tijd om naar een professionele schoenmaker te gaan, vraag je geld terug en haal die laarzen op want dit is een gebed zonder eind, straks heeft hij ze gemaakt zoals jij wilt en dan is het nog niet goed, zit je helemaal met de gebakken peren.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:41

Heb je niet de neiging om die man eens flink door elkaar te schudden? Mijn bloed kookt alleen al als ik het hele verhaal lees.

Respect voor jou, dat jij nog zoveel geduld kan opbrengen! Maar schiet nou eens een keer uit je slof! En nee, daarmee bedoel ik niet geweld.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 13:43

ja, maar ik kan ze wel ophalen, maar dan? dan zijn ze nog steeds lelijk...

Ik wist het ook niet zo goed toen ik daar stond of ik ze nou mee moest nemen zonder te betalen en een schadevergoeding moest eisen of maar gewoon hopen dat het nog wat werd...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:48

Kan je ze niet gewoon meenemen, ze naar een schoenmaker brengen die ze hersteld en hem de rekening sturen? Want op deze manier kom je helemaal nergens.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:53

Ik zou gewoon zeggen koop een stel nieuwe laarzen en leg de rekening bij hem neer, de laarzen zijn toch al zo beschadigd dat ze niet meer naar wens zijn denk ik zo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:13

xFioon schreef:

Ik wist het ook niet zo goed toen ik daar stond of ik ze nou mee moest nemen zonder te betalen en een schadevergoeding moest eisen of maar gewoon hopen dat het nog wat werd...

Lees het bericht van Quebelle even! Denk dat je daar een hele goede tip aan hebt!

Ik kan me ook niet voorstellen dat een schoenmaker geen verstand heeft van rijlaarzen. Ik heb ook een keer een verkeerde getroffen (dat was niets in vergelijking met dit verhaal, de rits was gewoon heel slordig gemaakt), vervolgens bij een goede schoenmaker gekomen die ritsen op voorraad had. Dat was toch normaal? Ze kregen zo vaak laarzen binnen.

Heb je onderhand al eens met rechtsbijstand gebeld? Of een juridisch loket. Ga je naar school? De meeste HBO's hebben een juridisch loket waar je als student gratis juridisch advies kunt inwinnen!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:07

xFioon schreef:

Dat zijn ze sowieso hoor. Hoe die de rits aan de binnenkant ook gaat oplossen: het zal altijd een zichtbare en irriterende plek zijn. Rijlaarzen zijn aan de binnenkant zo glad als maar kan, dat heeft een reden. Ieder bobbeltje, ieder stikseltje,... werkt irriterend.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:14

Wat hij er ook mee doet, die laarzen zijn voor altijd lelijk.
En dat zou ik niet pikken.
Dat hij zo dom is dat hij aan de binnenkant een rits zet, maak daar zijn probleem van, niet het jouwe.
Eis nieuwe met de woorden dat jij niet van plan was nieuwe te kopen maar dat nu door hem wel moet.
Dat je daarom aan een schadevergoeding ook weinig hebt omdat je dan nog altijd zelf bij moet leggen en dat je dat geld niet hebt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:15

Het opnemen heb je geen *** aan aangezien je dat van te voren niet hebt aangegeven en dus niet als bewijs gebruikt mag worden
Je moet schriftelijk verzoeken binnen 14 dagen je laarzen zo en zo gerepareerd terug te krijgen en dat je anders een schadevergoeding van zo en zo hoog wilt ontvangen. Rechtsbijstand al ingelicht?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:02

Ik lees al 7 pagina's mee, maar ik stop ermee. Jezus, wat laat jij gruwelijk over je heen lopen. Kom eens voor jezelf op!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 07:55

TS, de schoenmaker was je laarzen toch kwijtgeraakt? Heeft hij ze dan inmiddels weer gevonden?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:00

Lijkt me een leuke voor een TV programma; Kassa ofzo?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:07

astridastrid schreef:
Lijkt me een leuke voor een TV programma; Kassa ofzo?

Rijdende rechter *\o/*

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:21

Ben erg benieuwd hoe het er nu voor staat!
Vind het echt erg hoe die schoenmaker handelt! Echt schaamtelijk!

Ik hoop dat je een nieuw paar (tweedehands) laarzen vergoed krijgt, lijkt me een goede oplossing.