Betalende bijrijder, wat als paard kreupel wordt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:19

Ayasha schreef:
Trainer ben je pas als het je beroep is imo en dat is het voor mij niet. :+ Helemaal niet zelfs. :') Ik rijd alleen niet meer gratis voor anderen omdat ik keer op keer gekl**t werd. Alsk nu voor een ander rijd en ze kl*ten me, heb ik er iig nog wat aan verdient. :+

Ze willen jouw betalen om op hun paard te rijden, dan train je hun paard lijkt me. Jij bent dan hun "dienst"
Anders zouden ze wel een gratis of betalend iemand vinden die op hun paard wil rijden als ze geen eisen omtrent ervaring of resultaten in de sport.

Die komt erbij. Wel zo duidelijk toch? :D

Beroeps trainer
Freelance trainer

Castello91

Re: Betalende bijrijder, wat als paard kreupel wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:22

Bij mij was het zo dat als je paard een weekje stijf of niet goed loopt die dagen later gewoon ingehaald worden omdat de rest van de maand wel gereden is. Bij een echte blessure van een maand of langer word het stopgezet en ook niet betaald.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:24

Haha freelance is wel het meest van toepassing dan inderdaad. _O-
In onze regio vind je ze niet meer zo makkelijk die gratis rijden en die meer kunnen dan stap, draf en galop zonder het paard al te veel in de weg te zitten. :) Dus of ze zo makkelijk iemand vinden die gratis rijd, die niet meer kwaad dan goed doet durf ik te betwijfelen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:29

Ayasha schreef:
In onze regio vind je ze niet meer zo makkelijk die gratis rijden en die meer kunnen dan stap, draf en galop zonder het paard al te veel in de weg te zitten. :) Dus of ze zo makkelijk iemand vinden die gratis rijd, die niet meer kwaad dan goed doet durf ik te betwijfelen.

Dat heb jij dan goed voor elkaar!
En dat klopt! Maar pas op. Dat mag niet gezegt worden.... :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:31

Mwah beter zou zijn als ik het beroepsmatig kon doen maar wie weet ooit. :')
En ik zeg zoveel dat niet gezegd mag worden. :+ Het is nu eenmaal een droevig feit.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:28

Ryder schreef:
Dan denk ik dat je mij niet begrijpt. Ik raad je aan om mijn post opnieuw te lezen, want ik heb er iets aan toegevoegd.

Is jouw reactie trouwens normaal voor Bokt? Ik dacht dat het een leuk forum was. Het lijkt echter meer op een forum waar men nogal dol is op vitten op de medemens.

Inderdaad, zit hier echt met kromme tenen. Wat een ontzettend denigrerende toon wordt er door sommigen aangeslagen richting bijrijders. Kots ervan :r

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:32

jes_sira schreef:
Ayasha schreef:

Dat heb jij dan goed voor elkaar!
En dat klopt! Maar pas op. Dat mag niet gezegt worden.... :P

Mag er dan ook niet gezegd worden dat eigenaren zelf hun paard vaak naar de kl*te rijden? Vervolgens mag iemand als Ayasha het weer rechtbreien...
Ooh nee eigenaren zijn heilig O:) . Zij rijden altijd de sterren van de hemel :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:43

Ook echt niet alle bijrijdpaarden zijn beter dan een goed manegepaard hoor :D niet elk bijrijdpaard is een Z wedstrijdpaard, je hebt zat leuke recreatiepaarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:44

Nog een knuppel in het hoenderenhok: Veel recreatie-paarden zijn beter voor mekaar/minder verkloot, dan veel Z-paarden.
Aan het gemiddelde recreatie-paard heb je minder werk om 'm fijn te krijgen, dan aan veel Z-paarden. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:56

Wat denk je van 'dressuurpaarden' die nooit uitgebracht worden en waarvan eigenaresse denkt dat ze fantastisch en 'op niveau' lopen terwijl ze in werkelijkheid zo ongeveer alle stappen van de africhting hebben overgeslagen..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:21

ik vind eigenlijk dat er behoorlijk denigrerend richting de eigenaren wordt gedaan, dat zijn kennelijk geldbeluste slavendrijvers die hun bijrijders als oud vuil behandelen en niets gunnen.

Laten we wel zijn, als die eigenaar niet de investering in paard en spullen had gedaan kunnen de bijrijders uberhaupt niet bijrijden!

De waarheid zal in het midden liggen.

Maar daar gaat het helemaal niet over.

Conclusie
- visie bijrijder - ik betaal alleen als ik mag rijden
- visie eigenaar - bijrijders hebben voor een schijntje van de werkelijke kosten een "eigen" paard voor een paar dagen in de week. Daar mag best wat loyaliteit tegenover staan.

En ergens zullen die twee elkaar moeten vinden, want zonder eigenaars geen bijrijders en zonder bijrijders kunnen sommige eigenaren het niet rondbreien (qua tijd of geld).

Laten we zeggen, ik ben blij dat ik er niet van afhankelijk ben, beide kanten overigens.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:41

laetitia schreef:
Mag er dan ook niet gezegd worden dat eigenaren zelf hun paard vaak naar de kl*te rijden? Vervolgens mag iemand als Ayasha het weer rechtbreien...
Ooh nee eigenaren zijn heilig O:) . Zij rijden altijd de sterren van de hemel :=

Dat mag je gerust zeggen. Ook die zijn er genoeg.
Niemand heeft anders beweerd.... :7

Leuk van die mensen die dingen lezen die nergens gezegt worden.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:42

ingvdh schreef:
ik vind eigenlijk dat er behoorlijk denigrerend richting de eigenaren wordt gedaan, dat zijn kennelijk geldbeluste slavendrijvers die hun bijrijders als oud vuil behandelen en niets gunnen.

Laten we wel zijn, als die eigenaar niet de investering in paard en spullen had gedaan kunnen de bijrijders uberhaupt niet bijrijden!

De waarheid zal in het midden liggen.

Maar daar gaat het helemaal niet over.

Conclusie
- visie bijrijder - ik betaal alleen als ik mag rijden
- visie eigenaar - bijrijders hebben voor een schijntje van de werkelijke kosten een "eigen" paard voor een paar dagen in de week. Daar mag best wat loyaliteit tegenover staan.

En ergens zullen die twee elkaar moeten vinden, want zonder eigenaars geen bijrijders en zonder bijrijders kunnen sommige eigenaren het niet rondbreien (qua tijd of geld).

Laten we zeggen, ik ben blij dat ik er niet van afhankelijk ben, beide kanten overigens.

Je slaat weer de spijker op z'n kop *\o/*

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:06

Yep!