HELP! ex-mede-eigenaar wil paspoort niet overhandigen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:39

Gefeliciteerd TS :)

Nare bijsmaak...och iemand heeft een dure les geleerd zullen we maar zeggen.
Wat de TS betreft...als je evt nog een nare bijsmaak hebt...kun je straks gewoon met champagne wegspoelen hoor :D ;)

Ik wens je enorm veel plezier met je hele paard want zeg nu zelf...een half paard zit ook niet fijn hihi.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:52

goeroe schreef:
Dus nu heb je een half paard van haar gekregen? Daar zou ik mij helemaal niet prettig bij voelen eerlijk gezegd, maar ik snap dat jij er blij mee bent, dus gefeliciteerd!

De oude eigenaar hoefde dit niet te doen. Die kon ook zelf een oplossing voor haar probleem zoeken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:22

Ook ik heb geen goede ervaringen met mede-eigenaarschap. Gelukkig zijn wij er toen wel in goede harmonie uitgekomen samen met de mede-eigenaresse destijds. In de praktijk blijkt het toch veel lastiger dan je van te voren bedenkt. Wat ik me wel afvraag: het paspoort is geen eigendomspapier, dat zijn de stamboekpapieren in dit geval KWPN toch? Dus dat paspoort is toch helemaal niet zo belangrijk, behalve voor het vervoer en bij wedstrijden?

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:27

stamboekpapier is ook geen eigendomspapier, ook niet als er 'eigenaar' op staat. Het stamboek heeft wel meer te doen dan uitzoeken of degene die zich als 'eigenaar' wil laten inschrijven, ook daadwerkelijk de eigenaar is geworden. Degene die de papieren heeft, kan zich als eigenaar laten registreren, maar hoeft dat bepaald nog niet te zijn.

Eigendomsbewijs is het bewijs dat jij het paard van een beschikkingsbevoegde, onder een rechtsgeldige titel, geleverd hebt gekregen. Zijn die termen nou vaag voor je: bekijk dan even al mijn eerdere berichten, ik denk dat ik dit ene wetsartikel al zeker tien keer op bokt heb uitgespeld ;-)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:56

Blijft inderdaad hardnekkig...paspoort hoort bij het paard net zoals eventuele papieren.Het gewauwel wat er op een stamboekpapier staat zegt ook niets wb de eigenaar.Als eigenaar zijnde hoef je daar namelijk helemaal niet op te staan,is namelijk niet verplicht.

Alleen een koopcontract of een soortgelijk document is na ondertekening door rechtsgeldige personen een eigendomsbewijs.
(Voor de kopende partij een bewijs dat het paard je eigendom is,voor de verkopende partij het bewijs dat je niet meer verantwoordelijk bent voor het paard)

santie

Re: HELP! ex-mede-eigenaar wil paspoort niet overhandigen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:26

Toch zou ik de eer aan mijzelf houden en de vorige (mede) eigenaar netjes (in delen) terug betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:22

santie schreef:
Toch zou ik de eer aan mijzelf houden en de vorige (mede) eigenaar netjes (in delen) terug betalen.

Dit meen je toch niet, ts heeft gevraagd of ze accord wilde gaan met een soort van afbetalingsregeling, dat is al heel netjes maar als de andere eigenaar helemaal niets wil dan was het bij mij ook snel klaar. Ts heeft haar best gedaan om tot een minnelijke schikking te komen en dat werd niet beantwoord, dan had de andere eigenaar bij mij ook afgedaan, wel de lusten en niet de lasten? Zo werkt het niet, ts, heel veel plezier met he complete paard en hopelijk kun je de dubbele maandelijkse lasten blijven betalen, een goed 2013.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:18

Vind ik ook hoor Bigone...zie het maar als een tegemoetkoming in de kosten.

Ex-mede-eigenaar heeft aangeboden gehad nadat ze de brui eraan had gegeven.TS moet lekker gaan genieten en de ex-mede-eigenaar moet het maar als een wijze les zien en een makkelijke oplossing.Probeer maar eens op korte termijn een half paard te verkopen en in de tussentijd lopen andere kosten ook gewoon door.Nu is het klaar...

Nogmaals TS...veel plezier met je hele paardje :)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:35

Helemaal eens ook met Tinky12. Ga lekker genieten van je 100% paard TS!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:53

Gefeliciteerd, het verhaal heeft een goede afloop zo te lezen. Fijn voor je TS, geniet maar lekker van je paard.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:36

Gefeliciteerd! Fijn dat het nu voor elkaar is!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:10

Genieten en ik zeg: Kom maar op met de foto's!

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:08

het paspoort is wel degelijk belangrijk. Het dient namelijk ten alle tijde als identificatie papier voor het dier. Net zoals een id kaart of paspoort van onszelf dat ook is. Het is ook gewoon een officieel document, wanneer hier dingen mee gedaan worden die niet juist zijn, wordt dat als fraude gezien.

Daarbij is het helemaal niet zo makkelijk om aan een duplicaat paspoort te komen. Hier moeten aardig wat documenten voor ingeleverd worden en de stamboeken dienen zo veel mogelijk na te gaan waar het paspoort kan zijn verdwenen. Het is dus echt niet zo dat je maar even 1 2 3 een nieuw paspoort krijgt.
Daarbij kost het ook nog eens veel geld, bij ons stamboek het standaard tarief dat opgelegt is door het pve € 175,-! Dus ook dit is zeer zeker wel iets om gedachten te houden wanneer er een nieuw dier aangekocht wordt...

rachelle92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:29

Iedereen bedankt voor alle hulp en lieve reacties.
Wat mij betreft mag hier nu een slotje op? :j