Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vjestagirl schreef:Ik heb het ook gehad met mijn merrie. Verschrikkelijk gedrag, kon er geen meter mee rijden. Ik dacht ook dat het niet kon komen omdat ik onzeker of bang was, dat was ik immers niet. Totdat ik op een dag echt besloot niet meer bang te zijn en niet meer te vallen, en toen was het geklier ook ineens een heel stuk minder. Blijkbaar was ik toch bang voor m'n paard...
(Hij staat inmiddels niet meer op MP hoor...)
Evelijn schreef:Fem_daf.... veel manege paarden zijn helemaal niet zomaar geschikt voor iemand die recreatief een paar dagen in de week wil rijden. Manegepaarden werken had sommige 3 uur per dag... en daar kan je je handen vol aan krijgen als je dat zelfde paard 3 uur per week laat lopen.
Ik verwacht dat TS al veel beter idee heeft wat voor paard ze zoekt. Het is juist pluspunt als paard 3 weken stil kan staan en dat er dan weer zonder problemen kan worden opgestapt.
Een stalgenootje van mij had dergelijk verhaal... brutale pony met veel capaciteiten maar paar keer er naar afgebokt dus wat bangig... ze zijn naar handelaar geweest die had paar mooie en brave staan. Maar ook die reageerde heel snel op haar angst. Toen zag een vriendin dat er een meisje met grote pony de bak in kwam en zei:"zo drie weken niet gereden... ik ga eerst maar even op buitenrit" Dus die is het geworden... ook al was die lang niet zo mooi als alle anderen.
:daiswees schreef:volgens mij zijn er als koper wel enkele rechten
maar is ze ook gekocht met een koopcontract?
zou bij het volgende paard als je daarover denkt hem 3 maandjes op proef nemen!
ik heb zelf de ideale pony die aan die verwachtingen voldoet die jij beschrijft wil dr alleen niet verkopen haha!
wat ik wel kan vertellen is dat ELK paard uitprobeerd
ik denk dat elke eigenaar hier wel in het begin een machtsstrijd heeft gehad!
Nieuwe eigenaar stuurde me na twee weken al een dreigmail dat ik haar moest terugnemen etc etc, brief van advocaat ontvangen en hij ging me een rechtszaak aanspannen, zelf advocaat onder armen genomen en hij had geen poot om op te staan. Hij is twee maal het paard komen testen, eerste keer op afgesproken uur, tweede keer was hij 2uur te vroeg (slimme zet van hem natuurlijk
) is hij ze zelf uit de weide gaan vissen, ze was steeds erg braaf. Paard heeft hij dan verkocht voor 1500euro terwijl hij ze bij mij gekocht had voor bijna 6... achja