Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myrt3

Re: Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:35

jeetje wat een verhaal! ben echt benieuwd of je erachter komt wie het zijn, en wat ze met je paarden uitvoeren!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:42

Je kunt met een camera qua bewijsmateriaal t.o.v. de politie misschien niet zoveel, maar je kunt dan wel nagaan op welke dag(en) en tijd/tijden je ongewenste bezoek langskomt, én die persoon voor jezelf herkenbaar is. Dan is het vervolgens alleen nog maar een kwestie van zorgen dat je zelf in de buurt bent zodat je even héél nadrukkelijk kunt melden dat zijn/haar bezoek zeer ongewenst is en dat er anders maatregelen getroffen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:50

Camerabeelden doet de politie dan weer wel wat mee, al was dit voor mij niet haalbaar om 5 hectare weiland goed onopvallend te kunnen filmen waar geen stroom aanwezig was helaas..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:52

echt bizar en wat moet je je kl*te voelen dat je niet weet wie of wat!!! idd kenmerken maken om te zien of er iets verandert! halsters achter slot en grendel dat ze niets kunnen doen met je paard!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:56

Ik moet er echt niet aan denken, dat er 'gewoon' iemand met mijn beestjes aan de gang zou zijn........

Misschien hangt het er al, maar hangt er ook een bordje met verboden voor onbevoegden??
(wij hebben een keer een kerel bij m'n werk op het terrein betrapt, helaas niet te pakken gekregen, maar toen de politie kwam werd aangegeven dat wij zo'n bordje op moesten hangen, anders hadden ze hem nergens op kunnen pakken.........)
Ik hoop echt dat je er gauw achter komt wie hier mee bezig is!!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:59

Volgens mij heb ik het al eerder gevraagd maar als je video als bewijsmateriaal zou hebben, wat zou je er dan mee willen doen? er is niks vernield, niks gestolen, dieren zijn niet mishandeld, is er voor de politie überhaupt een case?

Ik zou ze gewoon eerst zelf aanspreken voordat je de politie bij iemand op de dak stuurt.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:08

Ik zou juist geen bordjes ophangen,
des te erger schrikken degene die zo associaal zijn om op eigen terrein met eigen paarden aan de slag te gaan..
Snap niet hoe mensen dat durven,
Maar ik zou inderdaad camera's ophangen of een dagje achter een raampje of in dde schuilstal gaan zitten..

Ik volg!

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:17

Wat naar zeg dat er onbekende mensen bij je paarden rondlopen. Hopelijk worden ze snel gesnapt!

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:36

Is er nog iets gebeurd, TS?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:45

Heeft TS zelf misschien nog een update...??

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:58

Misschien komt ze morgen op dezelfde tijd weer, tenminste ik meende te lezen dat ze vorige week vrijdag was geweest. Dat is dan een kans voor de TS om diegene(n) te betrappen.
Wanneer ik alles zo gelezen heb ga ik er vanuit dat het om 1 of 2 tieners zijn. ( penny's in de "bokt"-mond :') )

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 13:07

Hier nog steeds geen nieuws :n

Sta vanmiddag helaas op de kerstmarkt, dus kan helaas niet langsgaan. Ik ga dus pas als het donker is helaas.

Heb ook geen verdere sporen meer gezien. Ga wel even aan de slag met niet opvallende dingen om te kijken of er iemand is geweest, bedankt!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:27

Klote is dit, heb het zelf ook gehad met onze pony's. Stonden in een weiland vlak bij een manege en we hadden al een cijferslot op het hek en flink stroom, gewoon om te voorkomen dat iemand de pony's los liet oid. Hele tijd niks aan de hand geweest.

Tot we gebeld werden dat één pony met een prikpaaltje aan z'n halster stond, er lag een leeg bakje in de wei en een halstertouw. De andere pony was helemaal schoon gepoetst en z'n manen en staart waren ook gedaan. Terwijl ik die middag zelf nog geweest was en ze had net gerold dus ze zag er niet uit, maarja ging toch niet aan het werk met ze dus heb ze niet gepoetst.

Denk dat iemand geprobeerd heeft éen van de pony's te lokken (Pony zag er erg slecht uit, wonden op z'n rug etc), maar dat niet lukte en die persoon toen met een prikpaaltje het halster probeerde vast te krijgen en haar zo te kunnen pakken...

Hoe het met die persoon af gelopen is? Ik heb geen idee... Pony was in die tijd een linke dame, had al meerdere mensen bijna getrapt en ook al een paar keer geraakt.
Vermoed dat diegene het wel af geleerd heeft om zomaar een pony te pakken terwijl er al een slot op het hek zit en stroom op elk stuk. Alleen niet op het ijzeren hek, zo'n groot hek waar je doorheen zou kunnen.

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:39

Ik heb het ook gehad.
Het begon met overal stukken wortel, appel en weet ik wat in de wei. Vreemd, want dat krijgen mijn paarden niet, en vanaf de weg moet je verrekte ver kunnen gooien omdat halverwege een wei van 200 meter te kunnen krijgen, zeg maar.
Een paar weken later had ik ineens een heel schoon paard. Het andere paard (van mijn moeder) was niks mee gedaan, maar die is enorm eenkennig en wil vreemden nog wel eens bijten.
Ik was er niet blij mee, en heb aan de overburen gevraagd of ze op wilden letten als ze thuis waren. Niks gezien, en er gebeurde een tijd lang niks.
Tot ik mijn paard ineens aantrof met opgedroogd zweet op zijn lijf en een zadelafdruk op zijn rug. Toen ben ik echt weken gaan posten bij de wei, en dan ook echt van zonsopgang tot zonsondergang, meestal nog langer. Nooit iemand gezien helaas, misschien ook maar goed want je moet het niet in je hoofd halen om aan mijn paard te komen...
Na een week of 3 heb ik het opgegeven, en nog geen dag later begon het weer. Blijkbaar dus iemand die wist waar en wanneer we postten.
Ten einde raad hebben we briefjes opgehangen dat we wisten dat er iemand aan de paarden zat, en dat we het daar niet zo mee eens waren (niet zo netjes neergezet *kuch*), en dat heeft blijkbaar geholpen want ze zijn nooit meer gepoetst, geen zooi meer in de wei, geen gebruikte rijbak/longeercirkel meer, zo van de ene op de andere dag.
Het kan ook zijn dat een van de paarden het beu was, ik had ze nog nooit zo boos gezien. Ik wist voor die tijd niet eens dat een paard echt chagerijnig/boos kon zijn, maar blijkbaar wel.

Je zou denken, misschien nodigt het uit om door een houten hek met stroomdraad te klimmen, dan door het volgende hek met stroomdraad dat 6 meter verderop gaat te klimmen, en dat 60 meter verderop nog een keer te moeten herhalen om bij de paarden te komen? :o?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:00

Wat misschien tip is, als je paarden niet in de bak lopen ofz, is de ingang van de wei of bak netjes harken en dan ruim stuk erom heen als je weg gaat.. of iets neerleggen waardoor het opvalt.
En lijkt me vreselijk andere mensen die me je paard bezig zijn bah..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:15

wij hebben hier wel ( ze stonden in een woonwijk ) dat al die *** kinderen er in kruipen maargoed, dat leren ze snel genoeg af met pnoony ~~}> nu gooiens ze er steeds eten bij in . gelukkig hebben paarden verstand en eten ze geen chocala, chips wel ! , van die giftige besjes grrrrr -:(-

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:53

unihorses schreef:
wij hebben hier wel ( ze stonden in een woonwijk ) dat al die *** kinderen er in kruipen maargoed, dat leren ze snel genoeg af met pnoony ~~}> nu gooiens ze er steeds eten bij in . gelukkig hebben paarden verstand en eten ze geen chocala, chips wel ! , van die giftige besjes grrrrr -:(-

Misschien kan je een bordje met niet voeren ophangen, en dan bijvoorbeeld een plaatje van chips en besjes met een streep erdoorheen?

daniquend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:17

Brrrr wat eng! Gelukkig hier nog niet gehad! Maar maak me er wel zorgen om hoor! Maar er staat een hek omheen en met punten erop! Succes ben erg benieuwd of je ze vind

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 10:55

Helaas mijn plannetje heeft niet gewerkt :P

Ik ben gistermiddag de hele middag op de wei geweest, stond gisteravond pas op de kerstmarkt, maar helaas niemand gezien.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:23

das wel een goeie......jammr dat het niks uithaalde

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:01

jammer

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:10

Da's nou het voordeel van in een pensionstal te staan ; de hele handel wordt hier bij ons op stal goed in de gaten gehouden.....àltijd toezicht !

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:24

dit is echt een heel erg eng verhaal! hoe kom je erbij om zonder te vragen op iemands terrein te komen en de bak/paarden te gebruiken?! heel veel succes met de dader zoeken!

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:25

Hoe vaak is diegene gekomen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:27

dat weet ze dus niet. Ze zag het nu toevallig vanwege de sneeuw, waardoor er een heel spoor was. En zelf niks gedaan met de paarden vanwege de sneeuw.
Maar aangezien ts in een andere post vertelde dat het haar al opgevallen was dat 1 van de paarden ander gedrag vertoond, zal het wel met enige regelmaat zijn.