Hoe dicht mogen jagers komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Re: Hoe dicht mogen jagers komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:28

In Belgie zijn de afstanden wel vast gelegd, dat is het grote verschil (kan je vinden op internet, afstanden wisselen wel volgens die berichten), dus wat er nu precies is over vast gelegd weet ik niet, wel dat er minimale maten / afstanden bekend zijn.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:45

Percy schreef:
In dit topic zitten zowel mensen die in België wonen als in Nederland. Nationaliteit maakt op zich niet uit maar wat is de regelgeving van beide landen? Dat wordt tot op heden niet duidelijk in dit topic.

Percy, de reacties die ik geef zijn idd gebaseerd op Nederlandse regels en gebruiken.
Dat het in België geheel anders geregeld is mij wel bekend, het is zelfs zo dat er grote verschillen in wetgeving zijn tussen Vlaanderen en Wallonië.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:45

Vandaag wat leuks meegemaakt. Ik loop iedere dag een paar keer met mijn honden hier door het bos rond mijn huis. Kom ik vanmiddag aan het einde van mijn ronde bij een kort pad van staatsbosbeheer, opengesteld voor wandelaars. In de afgelopen maanden geen mens gezien daar...staan er ineens een aantal auto's voor dat pad en op het pad zaten een stuk of 5 oude kadavers... ehh.. jagers van een jaar of 70 oud, op krukjes met hun geweer in de aanslag. Mijn honden renden daar inmiddels al door de bossen voor hun geweren langs. Dus ik zeg dat ik er graag lang wil omdat ik achter dat pad woon en naar huis wil. Zegt de vrouw van de voorste jager dat dat niet kan en dat ik maar een ander pad moet nemen. Dus dat wilde zeggen dat ik weer kilometers terug moest om thuis te komen terwijl dit een officieel wandelpad betrof!! Dus ik zei nogmaals dat ik daar achter het pad woon en anders kilometers terug moet lopen. Ben ook zwanger en heb daar niet echt de energie meer voor. Nou dat was volgens mevrouw niet verstandig want als de jagers iets voor hun geweer zouden krijgen zouden ze wel schieten en dan was het niet verstandig dat ik en mijn honden daar liepen.
Tsssssssss zeg.
De jagers zaten mij onderhand boos aan te kijken. Sorry hoor maar ik vind het niet normaal dat men onaangekondigd zonder het bos daar af te zetten of zoiets in wandelgebied gaat zitten schieten. Daarbij het gehele pad ook nog in beslag nemen. Dit is dus een voorbeeld van oude jagers die helemaal niet weten op de wildstand daar is en die dus totaal niks geobserveerd hebben daar... Ze zijn er gewoon even met hun geweren gaan zitten. Ik hoorde later van een vriendin dat verderop mensen met honden de boel op liepen te drijven richting die jagers. Nu lopen daar 5 reetjes en die mogen helemaal niet met drijfjacht worden geschoten.
Maar goed, de geweren bleven in de aanslag dus ik heb mijn honden maar bij me geroepen, heb flink luid geroepen en in mijn handen geklapt en ben het hele eind weer terug gelopen, terwijl ik luid roepend en fluitend mijn honden bij me hield en mijn honden met hun grote kerstbellen aan hun tuigjes vrolijk rondrinkelden. Als er daar überhaupt wild liep dan was dat iig nu weg.
Die uitspraak ook... Als er wat voor het geweer van de jagers komt dan schieten ze wel. Dus het maakt niet uit wat... Beweging is schieten. Bah! Dat vind ik meer lijken op voor de kerst nog ff snel wat wild stropen. Jammer genoeg kan ik niet echt een goede ervaring opdoen met jagers. Morgen ga ik ons eigen stuk bos flink in de gaten houden want als ze daar in zitten dan schop ik ze er echt wel uit.

Sandrina

Re: Hoe dicht mogen jagers komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:03

Goed zo! Het wild wegjagen door veel herrie en honden. Dan komen jagers hopenlijk op stuk niet meer. En jij zou moeten omlopen? haha de omgekeerde wereld!