op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:40

iana schreef:
Hier ken ik ook enkele manéges met een strikte sluitingsdag. Het is een "rust"dag voor de paarden menen ze.
Geen geloop of getier van rondlopende kids enzo.

Ik hoop dat jullie snel wat vinden, omdat het zo collectief voor iedereen geldt maakt het nog extra moeilijk natuurlijk!

Zijn er in de buurt van Zandhoven niet veel manéges?

Ja zeker wel, maar zoals ik al zei ; weidegang (continue) is hier echt een probleem, en de meeste maneges zitten vol.....

mindfulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:58

Ja, inderdaad 24uur weidegang is heel moeilijk te vinden.

ik denk dat je dan meer richting boerderij ofzo moet maar dan heb je weer geen (binnen)piste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:11

Ik heb zelf met mijn 1e paard ook op zo'n stal gestaan. Maandag is sluitingsdag en dan hoefde niemand daar rond te lopen. Paarden stonden daar wel volpension en gingen dan ook gewoon die dag lekker naar buiten, stallen werden gedaan, alles werd netjes in de gaten gehouden. Er waren natuurlijk uitzonderingen waarbij je wel gewoon toegang had zoals bijvoorbeeld de mensen die op maandag wedstrijd hadden of voor specifieke medische zorg. Maar zelfs dat wilden ze ook gewoon voor je doen, was geen extra moeite. En in noodgevallen werd je gewoon gebeld.

Dat was bij hen ook gewoon bedoeld als rustdag voor alle paarden, zowel die van manège als die van eigenaars als voor de uitbaters zelf. Om het met de woorden van de uitbater te zeggen, dan hadden de paarden ook even hun dagje lekker lui zijn in de weide. Vond ik echt niks verkeerd aan want er werd nog steeds in de nodige zorgen voorzien en er was ruimte voor uitzonderingen.

dandir

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 12:11

Heb nieuwe stal gevonden, verhuis zaterdagmorgen, zal wel beetje aanpassen worden zonder binnenpiste...
maar ja, alles went zeker ?
Ga alvast dikke winterjas kopen.....

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:13

dandir schreef:
Heb nieuwe stal gevonden, verhuis zaterdagmorgen, zal wel beetje aanpassen worden zonder binnenpiste...

Dat is snel geregeld :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:13

Een dikke waterdichte jas :j
Maar ik ben ook van met binnebak naar zonder gegaan. Alleen bij erge sneeuw en bevroren grond is het wel lastig, maar beter een fijne plek dan een binnenbak :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:16

En naast een dikke winterjas ook rainlegs, die zijn wel handig als je buiten moet rijden :j

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:00

dandir schreef:

Super, ben je een beetje in de regio kunnen blijven ?

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:13

dandir schreef:

Gelukkig.. ben je iig voorlopig even onder de pannen. En kan je daarna altijd nog op je gemak om je heen kijken.
Succes met verhuizen. Zal best wel even naar worden zaterdag. Als je paarden het maar naar hun zin krijgen toch?
Zonder lekkende stal ;)

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 15:43

rea schreef:
dandir schreef:

Super, ben je een beetje in de regio kunnen blijven ?

Heb stal gevonden op 1 km verder dan vorige stal....is de zoon van de vorige eigenaar van manege waar ik van kom...dus blijven een beetje vertrouwde gezichten, waar ik ook wel veel belang aan hecht.... :)

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:46

Zo zie je maar weer, wie weet wordt het nu nog veel beter dan je ooit had kunnen dromen *\o/*

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 15:47

Ben zelfs zo boos dat, (ik weet dat het niet netjes is....) ik vertrek zonder één woord ; ik heb nog 12 dagen tegoed maar die kunnen ze wat mij betreft ergens steken waar de zon nooit schijnt.....
Heb trouwens een stal die me per maand voor de twee paarden samen 80 euro goedkoper is !
Ben nu al stilletjes aan mijn kasten aan het leeghalen.....

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 15:49

rea schreef:
Zo zie je maar weer, wie weet wordt het nu nog veel beter dan je ooit had kunnen dromen *\o/*

ja hoor ! maar als ik erover praat (of schrijf) krijg ik toch de tranen in mijn ogen......

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:52

geen binnen bak is gewoon een kwestie van wennen. Overal waar ik paarden heb verzorgd was er geen binnen bak. Beetje balen als het regent. maar gewoon droge kleding mee nemen en daarna even omkleden.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:01

chantal_bel schreef:
geen binnen bak is gewoon een kwestie van wennen. Overal waar ik paarden heb verzorgd was er geen binnen bak. Beetje balen als het regent. maar gewoon droge kleding mee nemen en daarna even omkleden.

Zeker wel ! :brr: Dat overleef ik ook nog wel op m'n ouwe dag ! :D (ben 53)

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:03

legging onder je broek doen op koude dagen...

Wel super dat je zo snel andere stalling heb gevonden

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:31

Fijn dat je al zo snel een nieuwe stal hebt gevonden,niet tever weg en nog vertrouwde gezichten ook :) Geen binnenbak hebben wen je wel aan hoor.Goede kleding scheeld een hoop,bovendien krijg je ook meer frisse lucht binnen :D

Ik wens je enorm veel plezier op de nieuwe stal en die extra centjes die je nu per maand minder betaald kun je vast wel een doel vinden.Het belangrijkste is geen frustratie meer,moet je eens kijken hoe je daar van opknapt :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:56

Fijn dat je een andere stal hebt gevonden!
Voldoet die stal verder aan je wensen, behalve dat je het zonder binnenbak moet doen?
En ook fijne openingstijden?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:20

chantal_bel schreef:
legging onder je broek doen op koude dagen...

Wel super dat je zo snel andere stalling heb gevonden

idd, legging eronder, en een skibroek erboven.
Thermo sneeuwlaarzen van de decathlon (kun je prima mee rijden) een dikke jas en handschoenen, en je kunt er tegenaan!
veel plezier op je nieuwe stekkie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:39

Dikke legging aan onder je rijbroek, dikke sokken, thermische laarzen eventueel (ik heb ariats en lijken op wedstrijdlaarzen, heerlijke dingen!), bovenkleding in laagjes met goede jas en muts en je redt het zeker.

Ben ook van binnenbak naar enkel buitenbak gegaan met buitenstallen en kan me alleen omkleden in de zadelkamer ( :brr: als het vriest) maar ik zou niet meer willen ruilen. Als het ene tip kan zijn, er is niks zo mooi als tijdens de winter rond zonsopgang op stal bezig te zijn met uitmesten, paarden buiten zetten en karweitjes. Je wordt heerlijk relax wakker en hebt nog een hele dag om verder te genieten :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:47

Voor mij een reden om weg te gaan, vlakbij mijn huis is ook een manege met alles erop en er aan. Maar in het weekend, ben je in de ochtend vroeg niet welkom, dit is best lastig als je wedstrijden rijdt. Op zondag vanf 20 uur ben je ook niet welkom, ik werk om het weekend en ga na mijn werk toch eerst graag thuis eten etc. Maar zo zijn er nog veel meer regels, wat mijn paarden plezier in de weg zou staan

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:59

En de poezen wat gaat daar mee gebeuren? Was ik wel benieuwd naar.. ;)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:27

Alles went hoor ,als je maar naar je zin staat.
En idd tegen koude en regen kan je je kleden. Goede jas ,handschoenen en laarzen.
Ik ben van Binnenbak naar een stal met buitenbak en toen naar een stal zonder wc,kantine,en zelfs geen kachel gegaan.wel een bak die altijd te rijden is. Maar met mooi weer is het er heerlijk en met slecht weer krijgt mijn paard vrij.
Ze staan in de winter overdag niet op stal dus heeft ze haar loopje al gehad.
Oja ik heb ook de stal kat mee genomen haha. Net als jij zorgde ik voor die kat.
Hij woont nu al 3 jaar met veel plezier bij ons thuis :D

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:46

Kwam het topic per toeval tegen, maar wil toch eventjes reageren.
Wel apart zeg zn sluitingsdag, als ze nou 's avonds of 'sochtends vanaf n bepaalde tijd open/dicht gaan oke, maar n hele dag niet mogen komen...

Gelukkig heb je nu n nieuwe stal gevonden, ik hoop dat jullie het daar goed naar jullie zin krijgen!:)

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:38

AnnemiekvM schreef:
Fijn dat je een andere stal hebt gevonden!
Voldoet die stal verder aan je wensen, behalve dat je het zonder binnenbak moet doen?
En ook fijne openingstijden?

verder alles naar wens, en de stal is ALTIJD open ! *\o/*