Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mellis86 schreef:Ik durf het prima als dominantie aan te pakken. Als meneer achteruit loopt ongevraagd krijgt hij prima een tik. Alleen degene die de tik uitdeelt moet perfect timen en in de juiste kracht de tik uitdelen. Mijn vaste hulp kan dat, maar soms is zij er niet of soms zijn er andere omstandigheden die maken dat het even anders loopt.

Cassidy schreef:Filmpje gekeken dat hierboven staat? Druk geven op het verkeerde moment kan averechts uitpakken. Paard laten uitvinden dat het niet eng is, en de tijd geven werkt veel beter. Mits het voorwerk goed gedaan is....
vreugde schreef:hoi hoi.
Ik weet niet waar je woont maar ik wil je wel komen helpen. Mijn paard is ook 3 jaar lang niet te laden geweest, achterover geklapt in de trailer enz enz en heb meer als 1000 euro uitgegeven aan mensen als Eddy Modde en Petra Vlasblom en niets hielp. Het ging dan tijdelijk goed en daarna weer mis. Uren, uren en nog s uren geoefend tot huilens aan toe en ten einde raad. Ik heb toen een eigen methode ontwikkeld en sindsdien gaat mijn paard zonder protest zo achter mij aan de trailer op. En dat is nu al driekwart jaar zo. Mensen in mijn omgeving verwijzen nu ook mensen met paarden die de trailer niet op willen door naar mij en zo ben ik eigenlijk in de rol van paardentrailerlader gerold. Heb tot nu toe aardig wat paarden weer de trailer op kunnen krijgen, waaronder ook een zeer getraumatiseerd exemplaar die al 5 jaar niet te laden was. Laat maar weten als je meer info wilt.
vreugde schreef:@ Cissy. Ik denk dat t werkt omdat ik heel veel ervaring heb met dit specifieke probleem. Zeg maar een ervaringsdeskundige die al heel veel eigenaren heeft geholpen met hun paard laden.
vreugde schreef:vreugde schreef:@ Cissy. Ik denk dat t werkt omdat ik heel veel ervaring heb met dit specifieke probleem. Zeg maar een ervaringsdeskundige die al heel veel eigenaren heeft geholpen met hun paard laden.
En het is niet mijn bedoeling om mensen geld uit hun zak te kloppen. Ik doe t omdat het op mijn pad is gekomen en ik weet hoe frustrerend het is als je paard dit gedrag vertoont.
, waar ik eigenlijk nog geen antwoord op heb gekregen. Ik ben wel benieuwd naar jouw benadering van dit probleem. _Esther_87_ schreef:loulou schreef:klep dicht maken zonder stang vind ik echt doodeng, vooral bij zo'n achteruit renner. je moet altijd bukken om de klep op te tillen, en als zo'n beest dan achteruit komt...... het zou mijn ding niet zijn
En daarom doe je dat met 2 personen zodat je ernaast kan blijven staan....