Problemen met koper van mijn (ex)paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:01

roell schreef:
mijn excuses voor mijn nederlands typgebrek, maar ik was redelijk moe en ik ga dan snel in afkortingen typen.
ik ga vandaag kijken wat er precies mogelijk is en aan de hand daarvan word er een besluit genomen, nu zal ik een beetje egoistisch zijn en zeggen dat ik een besluit neem, en niet jess... op de een of andere manier zegt mijn buik gevoel bijna altijd de goede oplossing

Vind ik helemaal niet ego. 1e x is het niet gelukt en dan neemt de ''baas'' het over.
Vind het eerder knap van je, ook dat je hier wilt reageren.

Hopelijk is er snel een oplossing voor de vervelende situatie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:45

Vind het wel gek, doorheen dit topic werd "de vriend" als boeman afgeschilderd, maar nu deze ook zijn woordje heeft kunnen doen vind ik hem eigenlijk de verstandige en rationele.
Hoe het ook zij, ik hoop dat het allemaal goed afloopt en dat alles wat kan afkoelen, in de eerste plaats voor het paard.

MarjanB

Re: Problemen met koper van mijn (ex)paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:49

Nou ik denk niet dat de vriend een boeman was/is aangezien TS heeft gereageerd uit onmacht en zich waarschijnlijk heel erg vervelend onder de situatie heeft gevoeld.

Wel fijn dat jij (roel)/jullie nu voor een iets structurelere oplossing opzoek gaan.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:52

Is helemaal niet gek, je kan best altijd de beide verhalen horen voor je kan oordelen. Hetgene wat telt is dat de vrede tussen het koppel bewaard wordt en er een diervriendelijke oplossing gaat komen zonder te veel scheuren of stoten.
Ts doet ook erg haar best, komt allemaal wel goed:j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:05

MarjanB schreef:
Nou ik denk niet dat de vriend een boeman was/is aangezien TS heeft gereageerd uit onmacht en zich waarschijnlijk heel erg vervelend onder de situatie heeft gevoeld.

Wel fijn dat jij (roel)/jullie nu voor een iets structurelere oplossing opzoek gaan.

Boeman is misschien een sterk woord idd, maar het beeld dat ik bij de vriend kreeg was iemand die alleen maar boos op TS werd omdat het waarschijnlijk allemaal te veel moeite en gehannes kostte voor dat paard. Maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn en dat was wel even een aha-moment voor mij.

Edit: niet dat ik TS nu in de rol van slechterik duw hoor. ;) Ik denk dat beiden gewoon heel erg ontgoocheld zijn.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:13

En zo zie weer dat elk verhaal meerdere kanten heeft en je niet snel een conclusie kunt trekken op basis van 1 verhaal.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:17

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het Roel om de kosten ging (die wel gemaakt konden worden, maar moeizaam en krappies an) en toen had ik ook zoiets van: dat paard moet daar weg (en kan voor nu enkel terug naar TS) en dan begint meneer over het feit dat dat dan wel krap aan wordt met de portemonnee.

Maar ik lees nu ook dat ik dat verkeerd gezien heb.

lovingmyhors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:08

ik wil alleen maar zeggen wat er met rinus is aan het gebeuren is voor mij niet paardwaardig, dat mag niet gebeuren hij moet eindelijk een goed tehuis krijgen waar hij met rust kan blijven, voor altijd....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:16

lovingmyhors schreef:
hij moet eindelijk een goed tehuis krijgen waar hij met rust kan blijven, voor altijd....

En toen was je penny uit? Leuk idee, maar dat weet je natuurlijk nooit zoals je hebt kunnen lezen in dit topic en zoals je zelf wel had kunnen bedenken. Om nou hier voor een account aan te maken... :')

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:18

Bo_Cassey schreef:
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het Roel om de kosten ging (die wel gemaakt konden worden, maar moeizaam en krappies an) en toen had ik ook zoiets van: dat paard moet daar weg (en kan voor nu enkel terug naar TS) en dan begint meneer over het feit dat dat dan wel krap aan wordt met de portemonnee.

Maar ik lees nu ook dat ik dat verkeerd gezien heb.

het gaat mij in geen geval om het geld.
er is 2 minuten geleden een defenitieve oplossing gevonden en dat is dat het paard defenitief bij mijn ouders komt te staan.er zal wel een stal bij gebouwt moeten worden, omdat z'n oude stal (hij heeft al eens een tijdje bij mn ouders gestaan) te ver aan de zijkant ligt ten opzichte van de andere paarden.
hij komt nu als noodoplossing in z'n oude stal te staan en gaan dan de komende tijd beginnen met een nieuwe stal voor hem te bouwen,
en de kosten daarvan neem ik op me.
nogmaals het gaat helemaal niet om het geld, maar ik ben het zat hoe er met hem gesleept word, de moeder van jess zou nu ook iemand hebben waar hij (zoals ze zeggen altijd) zou kunnen staan maar daar heb ik gewoon geen zin in.....
en dan las ik iets van een portemonnee,
het feit is dat jess 2 paarden had, NIET werkt alleen een studiefinanciering krijgt, naar school gaat en samenwoont, ik denk dat iedereen dan wel ongeveer uit kan tellen wat er dan van mijn kant per maand achteraan moet,
ik werk bijna altijd 6 dagen per week en heel veel in de avonduren (had ik geloof ik al eens gezegd automonteur als beroep).

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:21

Respect hoor voor TS en Roell.
Ik snap de keuze van jullie beiden en snap ook heel goed dat er af en toe onenigheid over kan ontstaan.
Vind het super dapper van jullie beiden om Rinus toch aan te houden! Dan wel niet op een pensionstal, maar op een andere manier. Super, ook ik snap dat in jullie geval 2 paarden op een stal niet te houden is. Tof dat er nu wel een manier gevonden is om hem te houden!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:21

Nou toppie toch. Roell, goede vent, ts mag in der handen knijpen met zo'n vriend

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:24

Roell, super!!

lovingmyhors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:28

ben super blij voor rinus!!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:32

Als nu niemand meer zegt dat het paard een blijvend tehuis heeft gevonden dan is de teleurstelling ook niet zo groot wanneer er toch omstandigheden de kop op steken die iedereen kan overkomen en het paard weer verkocht moet worden. Succes met het bouwen van een stal en de verhuizing. Hoop dat de kreupelheid snel voorbij is!

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:35

TS en Roel, super dat het toch nog opgelost kan worden.
Maar ik vraag me toch af waarom TS niet meer reageerd...
(of zijn mijn pb's niet aangekomen?)

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:39

ik heb jess net idd al eens geappt waarom ze niet reageerd en ze zegt dat ze niet kan reageren met dr gsm....

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:51

Super oplossing. Ik ben er blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:59

Mooi! Spijkers met koppen!

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:01

Oke, is waarschijnlijk ook niet meer nodig begrijp ik uit het topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:04

Ts.mag inderdaad in dr handen knijpen met deze jongen, mijn vriend zegt mijn hobby dus ik moet het zelf betalen, tenzij het echt nood is.
Fijn dat rinus een plekje krijgt bij je ouders roel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:06

Die van mij ook hoor! En daarnaast wil ik niet dat hij er voor betaald! Ook al vind ie dr steeds leuker worden en snapt ie ook steeds beter waarom ik het leuk vind maar we kunnen ook geen gezeur krijgen :)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:09

Roel, nog 1 vraagje. Wat gebeurt er met Rinus als jij en TS uit elkaar zouden gaan? Niet van uitgaande natuurlijk, hoop dat jullie samen oud worden.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:11

(ik vind het trouwens wel aangenaam dat er nu over Rinus gesproken wordt. Heel ego. Maar kan maar niet wennen aan de naam 'Rainbow Dancer' :o )

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:12

Wat fijn Roel, dat ie bij je ouders kan staan! :)