Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ellie_F schreef:Bij een trailer zoek ik geen luxe maar stevigheid. Een solarium, de plaats van de zadelkamer die in mijn ogen moeilijk bereikbaar is en de gladde uitstraling staan mij niet echt aan. De indruk dat je niet meer in de weer bent met water, klopt ook niet helemaal. Je kunt de tank wel vullen maar als je de trailer (een periode) relatief weinig gebruikt, ligt dat water stil in die tank en is dat ook niet prettig met het oog op bacteriegroei. Is daar een oplossing voor, kun je het water weer makkelijk lozen? Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van de kunststof uitstraling maar dat is heel persoonlijk.
Ellie_F schreef:Kun je makkelijk bij de watertank zelf om deze schoon te maken (iets wat je toch geregeld moet doen bij een watertank). Ik zou het veel te omslachtig vinden om die tank te vullen, weer tijdig leeg te laten lopen en regelmatig schoon te maken i.v.m. bacteriegroei (wat snel kan ontstaan).
Dinopino schreef:Is misschien al gevraagd? Maar kan hij ook zonder zadelkamer?
Ik zie liever een trailer met alleen aan de voorkant een raam naar beneden.
Mijn paarden staan op lange toeren gewoon met hun hoofd naar beneden het hooi van de grond te eten en kunnen dus gelijk naar buiten kijken. Dat is een natuurlijker houding dan zo met hun hoofd omhoog.
De ventilatie d.m.v. ramen opendoen heeft ook mijn voorkeur niet. Dit maakt heel veel herrie en rij maar eens onder een viaduct door met ramen open.
Waarom niet kiezen voor een andere instap en indeling,zodat de paarden schuin kunnen staan. Zo worden ze liever vervoerd en daarvan zijn nog niet zoveel modellen.(achterstevoren) Kon op de foto's ook niet zien of de tussenwand vast was of dat de paarden hun benen er onder kwijt kunnen, wanneer ze breed staan.
CK88 schreef:LBLGypsyCobs schreef:Wat voor voor- en achterstangen komen er in?
Zijn die in geval van nood ook van buiten los te trekken?
Nee, niet het losklik systeem van böckmann. De stangen zijn erg breed en van schuim met leer omtrokken, goed schoon te maken en toch zacht voor het paard. *zoekt foto*
CK88 schreef:Haha, mag ik even lachen? Voor dat geld zijn er toch een heleboel trailers te krijgen die mooier zijn, praktischer en waar een lichtere auto voor kan.
Ik ga niet betalen alleen omdat ie er flitsend uitziet.
En trouwens; de vergelijking met de amerikaanse veewagens gaat niet op (als argument dat ze niet in paniek raken als ze alles kunnen zien)
Ten eerste staan de paarden daar overdwars waardoor ze ook verkeer achter zich zien aankomen, daarnaast staan ze vaak volledig los en hebben ruim voldoende ruimte zich alle kanten op te bewegen.
In deze trailer staan ze met de kont richting aankomend verkeer, achterkant is dicht en het achterste stuk van de zijkant ook. Ze zien verkeer dus pas als het echt naast ze zit en dan is het al vlakbij, stel je eens een vrachtwagen voor die plots naast de trailer opduikt en een paard wat 'vast' staat en zich niet kan draaien richting het 'gevaar', zoals in zo'n amerikaanse trailer wel kan.
[/quote]anneliesdj schreef:CK88 schreef:Haha, mag ik even lachen? Voor dat geld zijn er toch een heleboel trailers te krijgen die mooier zijn, praktischer en waar een lichtere auto voor kan.
Ik ga niet betalen alleen omdat ie er flitsend uitziet.
En trouwens; de vergelijking met de amerikaanse veewagens gaat niet op (als argument dat ze niet in paniek raken als ze alles kunnen zien)
Ten eerste staan de paarden daar overdwars waardoor ze ook verkeer achter zich zien aankomen, daarnaast staan ze vaak volledig los en hebben ruim voldoende ruimte zich alle kanten op te bewegen.
In deze trailer staan ze met de kont richting aankomend verkeer, achterkant is dicht en het achterste stuk van de zijkant ook. Ze zien verkeer dus pas als het echt naast ze zit en dan is het al vlakbij, stel je eens een vrachtwagen voor die plots naast de trailer opduikt en een paard wat 'vast' staat en zich niet kan draaien richting het 'gevaar', zoals in zo'n amerikaanse trailer wel kan.
Kom maar op dan met de vergelijkingen! Ben erg benieuwd welke trailers deze luxe hebben onder de 10
Meesten is een vanaf prijs, komen de opties er nog bij.
Remember schreef:CK88, wat jij luxe vind is voor een ander onpraktisch en niet wenselijk. Qua design vind ik het een mooie trailer, maar dat is kwestie van smaak en ik koop geen trailer op uiterlijk
wat ik belangrijk vindt is dat het paard prettig staat en van alle gemakken is voorzien, dat het een goede stevige constructie is vind ik alleen een pluspunt.
Maargoed ik heb hem ook in het echt gezien