Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:22

Ja hoor, alle opties zijn mogelijk. Dit is niet de 100% de Vitrix, maar ongeveer hetzelfde model zijn dus wel op de nederlandse markt komen.

Alane

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:31

dat is wel de vitrix van Marquardt en Busch.
vergelijk je foto's maar eens met die van M & B.

en hij heeft geen solarium als optie maar solar, dat is heel wat anders :j
en daar was ik in vorige bericht even onduidelijk, ergo 2 dingen door elkaar.
Op het onderstel zijn speciaal rolbeugels aangebracht, voor het geval hij omkiept.
optie in het elektropakket is dus solar van die zonnepanelen achtige dingen met opslag voor energie. :D

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:31

Mooie trailer!
Zag hem laatst in Almelo rijden en dacht even dat het de Joker van Westfalia was. Ook met dit model (zoals met elk ander merk en model) moet je er van houden of niet.

Ben erg benieuwd wanneer er meer info en prijzen bekend zijn, dan wacht ik nog even met de aanschaf van een andere trailer.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:32

Klopt hoor, hij heeft daar ook op de beurs gestaan, maar wordt straks uitgebracht onder een andere naam en met enkele aanpassingen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:53

Bij een trailer zoek ik geen luxe maar stevigheid. Een solarium, de plaats van de zadelkamer die in mijn ogen moeilijk bereikbaar is en de gladde uitstraling staan mij niet echt aan. De indruk dat je niet meer in de weer bent met water, klopt ook niet helemaal. Je kunt de tank wel vullen maar als je de trailer (een periode) relatief weinig gebruikt, ligt dat water stil in die tank en is dat ook niet prettig met het oog op bacteriegroei. Is daar een oplossing voor, kun je het water weer makkelijk lozen? Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van de kunststof uitstraling maar dat is heel persoonlijk.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:55

Ellie_F schreef:
Bij een trailer zoek ik geen luxe maar stevigheid. Een solarium, de plaats van de zadelkamer die in mijn ogen moeilijk bereikbaar is en de gladde uitstraling staan mij niet echt aan. De indruk dat je niet meer in de weer bent met water, klopt ook niet helemaal. Je kunt de tank wel vullen maar als je de trailer (een periode) relatief weinig gebruikt, ligt dat water stil in die tank en is dat ook niet prettig met het oog op bacteriegroei. Is daar een oplossing voor, kun je het water weer makkelijk lozen? Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van de kunststof uitstraling maar dat is heel persoonlijk.

Ja hoor, een solarium was een optie van de bouwers, zit er standaard niet in (hoeft ook niet van mij) en de zadelkamer wordt ook toegankelijk via een zijdeur. De waterbak is aangesloten op een tank van 5 of 10 liter, dus makkelijk te verversen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:58

Kun je makkelijk bij de watertank zelf om deze schoon te maken (iets wat je toch geregeld moet doen bij een watertank). Ik zou het veel te omslachtig vinden om die tank te vullen, weer tijdig leeg te laten lopen en regelmatig schoon te maken i.v.m. bacteriegroei (wat snel kan ontstaan).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:06

Ellie_F schreef:
Kun je makkelijk bij de watertank zelf om deze schoon te maken (iets wat je toch geregeld moet doen bij een watertank). Ik zou het veel te omslachtig vinden om die tank te vullen, weer tijdig leeg te laten lopen en regelmatig schoon te maken i.v.m. bacteriegroei (wat snel kan ontstaan).

Ja hoor, het tankje kan er gewoon helemaal uit :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:07

Is misschien al gevraagd? Maar kan hij ook zonder zadelkamer?
Ik zie liever een trailer met alleen aan de voorkant een raam naar beneden.
Mijn paarden staan op lange toeren gewoon met hun hoofd naar beneden het hooi van de grond te eten en kunnen dus gelijk naar buiten kijken. Dat is een natuurlijker houding dan zo met hun hoofd omhoog.

De ventilatie d.m.v. ramen opendoen heeft ook mijn voorkeur niet. Dit maakt heel veel herrie en rij maar eens onder een viaduct door met ramen open.

Waarom niet kiezen voor een andere instap en indeling,zodat de paarden schuin kunnen staan. Zo worden ze liever vervoerd en daarvan zijn nog niet zoveel modellen.(achterstevoren) Kon op de foto's ook niet zien of de tussenwand vast was of dat de paarden hun benen er onder kwijt kunnen, wanneer ze breed staan.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:11

Dinopino schreef:
Is misschien al gevraagd? Maar kan hij ook zonder zadelkamer?
Ik zie liever een trailer met alleen aan de voorkant een raam naar beneden.
Mijn paarden staan op lange toeren gewoon met hun hoofd naar beneden het hooi van de grond te eten en kunnen dus gelijk naar buiten kijken. Dat is een natuurlijker houding dan zo met hun hoofd omhoog.

De ventilatie d.m.v. ramen opendoen heeft ook mijn voorkeur niet. Dit maakt heel veel herrie en rij maar eens onder een viaduct door met ramen open.

Waarom niet kiezen voor een andere instap en indeling,zodat de paarden schuin kunnen staan. Zo worden ze liever vervoerd en daarvan zijn nog niet zoveel modellen.(achterstevoren) Kon op de foto's ook niet zien of de tussenwand vast was of dat de paarden hun benen er onder kwijt kunnen, wanneer ze breed staan.

Het tussenschot is flexibel dus ze kunnen breed staan. Nee zo de paarden vervoeren zal zo blijven, anders moet je het hele model weer omgooien. En de meeste paarden zijn het gewend van de 'normale' trailers.
Of de zadelkamer eruit kan weet ik niet, vast wel als je zo'n ding op bestelling zou bestellen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:12

stralend ding!!!
Ben benieuwd wat de richtprijs gaat zijn!

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:14

CK88 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Wat voor voor- en achterstangen komen er in?
Zijn die in geval van nood ook van buiten los te trekken?

Nee, niet het losklik systeem van böckmann. De stangen zijn erg breed en van schuim met leer omtrokken, goed schoon te maken en toch zacht voor het paard. *zoekt foto*

Dat losklik `paniek`systeem zou ik er wel in willen.
Ik heb het al eens MOETEN gebruiken en was erg blij dat het er op zat!
Dus mijn toekomstige trailers moeten dat zeker hebben!!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:33

Alles kan kantelen. En een crashtest rapport vind ik zeker ook belangrijk. Met de drukte van het verkeer deze dagen is het fijn om te weten dat je paard(en) tot op zekere hoogte veilig is als er bijvoorbeeld een auto achterop botst of iets dergelijk.

De watertank is mogelijk te klein. 1 emmer is al snel 15 liter. Als je met 2 paarden op pad ben een hele dag, dan heb je al snel 30 tot 40 liter water nodig.
Is er nagedacht over het voorkomen van bacterievorming in het leidingwerk van het watersysteem?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:34

Om de leidingen schoon te houden zou je gewoon een steradent tablet voor kunstgebitten erin kunnen mikken. Dat is een kleine moeite :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:36

CK88 schreef:
Haha, mag ik even lachen? Voor dat geld zijn er toch een heleboel trailers te krijgen die mooier zijn, praktischer en waar een lichtere auto voor kan.
Ik ga niet betalen alleen omdat ie er flitsend uitziet.

En trouwens; de vergelijking met de amerikaanse veewagens gaat niet op (als argument dat ze niet in paniek raken als ze alles kunnen zien)
Ten eerste staan de paarden daar overdwars waardoor ze ook verkeer achter zich zien aankomen, daarnaast staan ze vaak volledig los en hebben ruim voldoende ruimte zich alle kanten op te bewegen.
In deze trailer staan ze met de kont richting aankomend verkeer, achterkant is dicht en het achterste stuk van de zijkant ook. Ze zien verkeer dus pas als het echt naast ze zit en dan is het al vlakbij, stel je eens een vrachtwagen voor die plots naast de trailer opduikt en een paard wat 'vast' staat en zich niet kan draaien richting het 'gevaar', zoals in zo'n amerikaanse trailer wel kan.

Kom maar op dan met de vergelijkingen! Ben erg benieuwd welke trailers deze luxe hebben onder de 10 :)[/quote]
Er zijn er al een aantal genoemd, dat hoef ik toch niet te herhalen?
En zoals ik al eerder zei; een werkende waterbak heeft voor mij geen enkel voordeel, denk dat het in praktijk alleen lastig is, dus daarvoor zou ik hem eerder niet dan wel kopen.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:39

vuurneon schreef:
Om de leidingen schoon te houden zou je gewoon een steradent tablet voor kunstgebitten erin kunnen mikken. Dat is een kleine moeite :)

hihi. True. ^_^

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:13

CK88 schreef:
Ja hoor, alle opties zijn mogelijk. Dit is niet de 100% de Vitrix, maar ongeveer hetzelfde model zijn dus wel op de nederlandse markt komen.

Is het wel dezelfde fabrikant? Want wie is dat van deze trailer? En wordt dit merk/type al verkocht in het buitenland?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:00

anneliesdj schreef:
CK88 schreef:
Haha, mag ik even lachen? Voor dat geld zijn er toch een heleboel trailers te krijgen die mooier zijn, praktischer en waar een lichtere auto voor kan.
Ik ga niet betalen alleen omdat ie er flitsend uitziet.

En trouwens; de vergelijking met de amerikaanse veewagens gaat niet op (als argument dat ze niet in paniek raken als ze alles kunnen zien)
Ten eerste staan de paarden daar overdwars waardoor ze ook verkeer achter zich zien aankomen, daarnaast staan ze vaak volledig los en hebben ruim voldoende ruimte zich alle kanten op te bewegen.
In deze trailer staan ze met de kont richting aankomend verkeer, achterkant is dicht en het achterste stuk van de zijkant ook. Ze zien verkeer dus pas als het echt naast ze zit en dan is het al vlakbij, stel je eens een vrachtwagen voor die plots naast de trailer opduikt en een paard wat 'vast' staat en zich niet kan draaien richting het 'gevaar', zoals in zo'n amerikaanse trailer wel kan.

Kom maar op dan met de vergelijkingen! Ben erg benieuwd welke trailers deze luxe hebben onder de 10 :)

Er zijn er al een aantal genoemd, dat hoef ik toch niet te herhalen?
En zoals ik al eerder zei; een werkende waterbak heeft voor mij geen enkel voordeel, denk dat het in praktijk alleen lastig is, dus daarvoor zou ik hem eerder niet dan wel kopen.[/quote]

Nog geen 1 gehoord die vergelijkbaar is. Dus alluminium vloer, volpolyester, 2 paards en met deze luxe. Ik ben gewoon benieuwd :) Meesten is een vanaf prijs, komen de opties er nog bij.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:05

vind hem verschrikkelijk lelijk, tevens vind ik de optie's ook niet dat je zegt "must have"

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:09

Is het watersysteem geisoleerd?
Anders bevriest je alles in de winter............
Daarnaast is het goed reinigen wel een aandachtspunt, even een steradent tablet er in is het niet, je zal ook alles grondig moeten door laten lopen en daarna de nodige keren met schoon water moeten reinigen.
Een rolbar is goed voor de veiligheid.
Voor kleinere mensen is de zadelkamerruimte op deze wijze niet handig, als je het er schuin (door de dissel) in moet plaatsen......
Daarnaast kan hij niet achter alle types auto (door de langere doorloop van het polyesther, zullen niet alle achterdeuren even goed open kunnen.
Daarnaast door die langere doorloop, is het lastig om bv. een neuswiel / handrem te verplaatsen, als dat nodig mocht zijn, bij niet voldoende open kunnen van een achterdeur
Plus vind ik wel dat de trailer heel licht oogt van binnen door de grotere ramen.
Van mij hoeven ook er ook geen voerbak, waterbak en zadelkamer in te zitten.
Gezien deze uitvoering die ts laat zien, kan die niet door veel automerken getrokken worden, uitgaande van volledige belasting (2700kg), daarnaast zal deze naar alle waarschijnlijkheid een kogeldruk hebben van minimaal 100, maar eerder 150kg, dat hebben ook al veel auto's / trekhaken niet.
Maar ziet er wel gelikt uit, nu nog in alu leverbaar :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:15

CK88, wat jij luxe vind is voor een ander onpraktisch en niet wenselijk. Qua design vind ik het een mooie trailer, maar dat is kwestie van smaak en ik koop geen trailer op uiterlijk ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 17:39

Remember schreef:
CK88, wat jij luxe vind is voor een ander onpraktisch en niet wenselijk. Qua design vind ik het een mooie trailer, maar dat is kwestie van smaak en ik koop geen trailer op uiterlijk ;)

Dat is per mens heel verschillend inderdaad :) wat ik belangrijk vindt is dat het paard prettig staat en van alle gemakken is voorzien, dat het een goede stevige constructie is vind ik alleen een pluspunt.

Ja ik koop um wel als ie op de markt is :j Maargoed ik heb hem ook in het echt gezien :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:03

Ik vind het op het oog een mooie trailer. Maar zou je me kunnen vertellen waar je de hooinetten ophangt? Vind dat echt 1 van de belangrijkste dingen van een trailer inrichting. Dat en het gemak waarmee je hem schoon krijgt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:05

Er zijn nog geen haken bevestigd, ik denk boven de voorbakken? Ik zou het hooi gewoon daar in doen, in de voerbak.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:06

Als je hooi op de voerbak legt valt het meestal op de grond en kunnen de paarden er niet meer bij.