[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:23

loulou schreef:
nee dat laten we zo.
was oorspronkelijk wel de planning, maar iedereen raad eigenlijk af betonplex te verven.

ik ben naar een verfwinkel gegaan en daar kreeg ik een advies van 600 euro en garantie tot aan de deur 8)7

als je een andere kleur wil kun je dus beter vooraf de betonplex kopen in de kleur die je wilt

De trailer wordt erg donker van dat bruine betonplex. Als je een trailer wil bouwen, kun je beter iets meer geld uitgeven en een lichtere kleur materiaal nemen.

Toen ik mijn trailer bouwde was er alleen groen in standaardmaat (te klein) en bruine plaat. Tja, dan heb je niet veel keuze. Tegenwoordig heb je meer mogelijkheden.
Wij hebben onze trailer vanbinnen beplakt met simpele, witte folie. Wordt ie een stuk lichter van en als die folie los komt, plak je er gewoon nieuwe op :D

o0eefje0o

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:28

wat voor folie! had je dan? en wat is daar de prijs ongeveer van? en hoelang blijft het er tot nu toe goed opzitten bij jou?

ons plan word idd bruin betonplex en dan het ijzerwerk ijsblauw verven! en eventueel een mooie ticker erop!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:40

Zo jullie gaan allemaal snel zeg. Helaas door het weer, wind en regen, wat oponthoud gehad. Maar tussendoor wel weer wat opgeschoten. Zal gauw eens wat foto's maken en plaatsen. Wij hebben trouwens ook een Wesco, wel een ander type dan Loulou heeft.

Jou trailer ziet er trouwens goed uit Loulou!! En mag ik je vragen wat het rubber op de klep heeft gekost? (Mag evt. via pb hoor) Ik ben nog aan het twijfelen om op weer hardhouten latten op de klep te doen of rubber.

Wij hebben inmiddels de kap helemaal klaar. Zat een scheur in deze helemaal behandeld, schoongemaakt en geverft. De slechte stukken hout aan de wanden zijn vervangen en al het hout is bijna allemaal geschuurd net als het ijzer.

We maken het hout zwart hoogglans, staat mooi bij onze zwarte auto :D en het ijzerwerk gaat allemaal in de zilveren Hammerite.
Dan gehele nieuwe verlichting, gehele nieuwe remmerij en nieuwe bodum. En dan kunnen we weer veilig op pad. :):)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:39

Jullie gaan de wanden dus wel verven? Ik ben benieuwd of dat gaat bevallen, dan kan ik het altijd alsnog doen :P

Viel het werken aan de kap mee? Wat voor verf heb je erop gezet? Ik ben benieuwd naar foto's :j

Ik laat de binnenkant gewoon bruin, voorheen moest hij ook altijd op een trailer die aan de binnenkant donkergroen was. Daar ga ik geen folie opplakken :n

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:50

Joline_ schreef:
Is de borststang al bevestigt? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

nee, die is nog niet bevestigd :) heb alleen de onderdelen al gehaald, maar moet dus nog vastgezet worden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:51

Ook hier blijft hij bruin, wel trap beschermers maar dat is zwart rubber.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:52

ik heb ook nagedacht over trapbescherming, maar vond het zo duur worden :=
en tot nu toe is die van mij altijd wel braaf geweest in de trailer.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:37

ik vervoer veel verschillende paarden en dat waren de plekken waar mijn wanden het 1e plekjes gingen vertonen.
krijg van de gene waar ik mijn bodemrubber haal 2 simpele stukjes voor de trapbescherming.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:51

Kap hebben we eerst bij de scheur gemaakt met speciaal spul voor polyester. Daarna een speciale grondverf erop en toen gewoon witte hoogglansverf erop.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:03

Leuk dit te lezen. Ik ben ook bezig met mijn opknap project. Heb hem gisteren helemaal opgeschuurt vandaag nog even een keer bijwerken ter controle en daarna gaat hij in de eerste laag grondverf :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:11

Bonnelover, hebben jullie kap eerst gemaakt of eerst er weer op gezet.
Discussie hier over met mijn man ;-)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:56

We hebben de kap er nooit afgehad. Eerst aan de binnenkant met van die polyestermatjes, toen aan de buitenkant aangesmeerd. En toen schuren, schuren en schuren, spul is trouwens +:)+ berensterkt. Daarna dus met primer behandeld en hoogglansverf erover. Er is echt niks meer van te zien.

Ik baal trouwens enorm, vandaag geschilderd en door de wind is er allemaal troep op geblazen. Nou moest ik toch nog wel weer opschuren maar |o baal wel een beetje.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:09

mijn man wil de kap er 1e weer op doen en dan plakken, heb achter 2 scheurtjes, ik dacht dat hij het beter op de grond 1e kon maken maar hij is bang dat hij dan breekt...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:41

heeft er iemand detailfoto's hoe je het best de achterstangen terug bevestigd/maakt?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 08:46

duhelo: weet je niet meer hoe het zat dan? of plaats je een andere stang terug?

ik kan straks wel een foto maken van mijn (achter)stang, maar die kan eigenlijk maar op één manier gemonteerd worden, dus dat is niet zo moeilijk :)

bennelover: de kap er nooit afgehad nee? dat is toch helemaal niet makkelijk werken :D
ik ben maar klein, dus kan nooit fatsoenlijk aan de bovenkant van de kap komen :P

ja ik ben ook nog aan het bedenken waar ik straks die kap moet gaan verven, ben ook bang voor zand en stof erop.
heb je het gewoon met de roller geverfd?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:51

er zat maar een stang bij het trailertje, en die was volledig doorroest, alsook de ophangingen, ik heb nog mijn stangen van in de tweepaardstrailer liggen (stangen zijn nog heel, maar de ophanging had paardlief gemold) en die kan ik korter maken voor in mijn klein trailertje, maar ik mis dus de ophangingset (die heb ik ondertss online gevonden) maar vooral een manier om haken op die stangen te krijgen die stevig genoeg zijn (want paardlief zet haar kont ertegen en molt die haken :D)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 13:24

wij gaan zo weer aan de trailer knutselen, zal dan wel ff een fotootje maken van hoe het bij mij zit.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:09

Duhelo schreef:
er zat maar een stang bij het trailertje, en die was volledig doorroest, alsook de ophangingen, ik heb nog mijn stangen van in de tweepaardstrailer liggen (stangen zijn nog heel, maar de ophanging had paardlief gemold) en die kan ik korter maken voor in mijn klein trailertje, maar ik mis dus de ophangingset (die heb ik ondertss online gevonden) maar vooral een manier om haken op die stangen te krijgen die stevig genoeg zijn (want paardlief zet haar kont ertegen en molt die haken :D)

Deze "haken"kun je bij ons gewoon los bestellen, dit zijn de doppen aan het uiteinde vd stang en daaran vast zitten de "haken" ;)

xCharming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:25

Wow das al een mooi resultaat!
En je proefkonijn is ook heel schattig

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 17:12

dank je whisperrtje :)

vandaag de mat aan de binnenkant op maat gesneden en nog wat boutjes e.d. bevestigd.

Afbeelding

duhelo: dit is bij mij de bevestiging van de stangen

achterstang:
Afbeelding

voorstang (moet je ff een stang tussen denken ;)
Afbeelding

en natuurlijk hebben we alles weer goed getest :P
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:20

Die hond _O- Hij blijft geweldig :D

Wellicht ter verduidelijking van de foto's van de stang: de plaat rechts op de foto zit aan de binnenkant en het oog wordt aan de buitenkant erin gedraait, door de wand heen.
Dit soort systemen kun je altijd achteraf inbouwen, mits je een leverancier kunt vinden. Ik heb namelijk gemerkt dat sommige aanhangerboeren erg flauw doen over levering van losse onderdelen.

Mag er een leuke annekdote over een bedrijfshond bij? Vast wel.
Ik was ooit aan het werk bij een bedrijf waar de waakhonden gewoon los rondliepen. Op een zeker moment hoor ik gerommel achter me; ik kijk om; probeerde een grote mechelaar of ie in mijn gereedschapskoffer kon gaan liggen _O- _O- Wilde ik een stuk gereedschap, ging ie een stukje opzij zodat ik het kon pakken en bleef verder soistijns liggen! De directeur kwam niet meer bij _O- _O- _O-

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 17:43

in je gereedschapskoffer, haha raar beest :')

wij zitten nog wel een beetje met de bevestiging van de voorstang. vroeger zat de voorstang op die buizen die over de hele lengte van de tailer lopen en waar ook de achterstang in bevestigd zit. maar dat plaatje kun je niet bevestigen op die stang, dat past niet.
dus heb je de volgende opties:

- eronder, maar dat lijkt mij te laag
- erboven, dan kan het plaatje niet naar beneden vallen en werkt je panieksluiting alsnog niet. en nog hoger wordt weer te hoog
- ervoor, maar dan moet alles bevestigd worden op het betonplex en niet in het ijzer. zou dat kunnen? ben een beetje bang dat als er dan teveel druk op komt hij alles kapot trekt?

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:14

loulou schreef:
in je gereedschapskoffer, haha raar beest :')

wij zitten nog wel een beetje met de bevestiging van de voorstang. vroeger zat de voorstang op die buizen die over de hele lengte van de tailer lopen en waar ook de achterstang in bevestigd zit. maar dat plaatje kun je niet bevestigen op die stang, dat past niet.
dus heb je de volgende opties:

- eronder, maar dat lijkt mij te laag
- erboven, dan kan het plaatje niet naar beneden vallen en werkt je panieksluiting alsnog niet. en nog hoger wordt weer te hoog
- ervoor, maar dan moet alles bevestigd worden op het betonplex en niet in het ijzer. zou dat kunnen? ben een beetje bang dat als er dan teveel druk op komt hij alles kapot trekt?

De panieksluiting zit in véél trailers gewoon op het betonplex. ;)
En wederom............i love your doggie <3 je kan het nu niet maken met al die proefzittingen je hond niet mee te nemen in de trailer he :=

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 18:17

oke, dus dat zou geen probleem moeten zijn? dat is namelijk de makkelijkste en beste optie als het qua bevestiging verder niet uitmaakt.

haha thanx :D al weet ik niet of hij de trailer nog steeds zo leuk vind als het ding gaat rijden :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:29

ikke: idd, ik heb een leverancier van humbaur gemaild die hier in mijn straat gekomen is, en die kan enkel volledige sets leveren, maar omdat het op een ander merk is eigenlijk liever net daar hij dan de veiligheid niet kan garanderen.
Wat interesseerd mij nou of hij veiligheid kan garanderen, al wat ik wil zijn die losse stukken, die monteren we zelf wel :D
gap: ik pb je effe