Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kynshiri schreef:hmm moeilijke zaak natuurlijk... moest ik ooit een van mijn paarden moeten verkopen, dan zou ik tegen hetzelfde aanlopen vrees ik.
bij mij zo mak als een lammetje. alles oogt zo makkelijk als ik het doe. zo vaak te horen gekregen dat mijn paarden toch echt wel braaf moeten zijn als je dit en dat er allemaal mee kunt (zonder halster uit de weide, trekken nooit, gaan opzij voor mij met de voerbakken,...), maar als een ander er wat mee probeert lukt er niets...
ons paard heeft bv mijn moeder haar duim ontwricht toen zij hem voor één keer op de trailer wilde zetten. bij mij loopt hij zo mee... en dan moet je weten dat hij al 2 jaar bij haar en mijn stiefpa op de weide staat en dat ik daar enkel in de weekends eens passeer...de welshpony is dan weer poeslief zolang ik in de bak sta en aangeef wat ze moet doen; ga ik weg dan kan het ruitertje er helemaal nx meer mee
kortom: niet onderschatten hoe eenkennig paarden door de loop der jaren kunnen worden...
edit: reden te meer natuurlijk om het dier tijd te gunnen. de potentie is er, anders zou hij/zij het bij de vorige eigenaar niet hebben laten zien. de vraag is alleen hoe de nieuwe eigenaar het er uit gaat halen. uiteraard is het wel heel utopisch te denken dat je verder kunt gaan alsof er niets gebeurd is voor het paard als je hem totaal uit zijn omgeving trekt. strikt genomen ben je voor dat dier ook zijn baas niet, dus waarom zou hij luisteren?
Lente schreef:Die mensen hebben dus een getraumatiseerde pony teruggekregen voor het bedrag waarvoor ze een gezonde pony gekocht hebben...
Ik vind het sneu...
dressuur518 schreef:Wij hebben deze pony woensdag weer terug naar huis gebracht, (met veel moeite) deze pony heeft zeer waarschijnlijk een kalmeringsmiddel gekregen. Toen wij gingen kijken, want voor mijn zusje wilde we echt wel een heeeeeeele makke pony hebben, als wij een nieuwe pony kopen die verkocht wordt voor schaapmak verwacht ik daar eigelijk wel van dat je na een middagje poetsen rond lopen en bij komen daar op kan rijden ja. En niet dat ie na een dag bij komen nog steeds steigerd en alles kapot trekt wat kapot kan. Op weg naar zijn oude huis heeft hij namelijk de ring voor in de trailer uit de trailer getrokken en zo heeft hij nog veel meer stuk gemaakt, kort om ik vindt niet dat dat door kan voor een brave kinder pony jullie wel dan?
Ik begrijp dat veel mensen zeggen dat ik heb niet goed heb aan gepakt, en we zijn ook wel iets te snel gegaan met deze pony. Maar als mn zusje hier ooit mee op wedstrijd wil of naar de club dan kunnen we hem daar toch ook niet twee dagen van te voren neer zetten om te laten wennen?
Gelukkig hebben we met heel veel moeite het bedrag volledig terug gekregen.Bedankt voor alle tips en gelukkig is het allemaal goed af gelopen!
Sjolvir schreef:Allicht dat het laten wennen wat subtieler had gekund, maar van een hele brave verwacht je dit niet.
hestejente schreef:dressuur518 schreef:Wij hebben al meerdere pony`s gekocht en verkocht.
En wat was er dan "mis" met al die ponys die je verkocht hebt?
Roane schreef:sommige mensen lijken er wel op uit te zijn om TS zwart te makenals een pony niet aan je verwachtingen voldoet, breng je hem terug. Ze zoeken een makke pony voor een meisje, dan ga je toch niet aanmodderen met een beestje dat niet aan die eisen voldoet, met gevolgen van dien?
En pony's in en verkopen heet handel, is heel normaal, sterker nog; zo zijn een hoop bokkers aan hun paard gekomen. Sterker nog, als pony's niet meer verkocht zouden worden, zou niemand een pony of paard hebben