Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

reneetiejas schreef:Ik vind toch nog steeds dat jij verantwoordelijk was voor het paard. En dat jij het beste moest doen voor het paard op dat moment! (dus...) Je had een baasje voor haar moeten zoeken! Eentje die geschikt was. En ik neem aan dat die hem ook koopt! Misschien wel voor iets minder. Maar je was toch al geld kwijt aan de handelaar. En handelaar zou bij mij de allerlaatste oplossing zijn. Gewoon weg omdat ik het zielig vind dat een paard zomaar weg moet. Ik snap wel dat dat paard een probleem word. Ze krijgt nergens de tijd om zich thuis te gaan voelen. Misschien is ze met inrijden wel veel geslagen ofzo... je had beter haar geschiedenis na kunnen trekken en dat duidelijk doorgeven bij je doorverkoop aan PARTICULIER!!!
Adrija schreef:Paard is door handelaar aan TS verkocht onder valse voorwendselen. Nieuwe handelaar doet hetzelfde (paard-voor-zwaar-gevorderden verkopen voor een leuke net ingereden merrie, zonder het hele verhaal erbij.
Lusitana schreef:Adrija schreef:Paard is door handelaar aan TS verkocht onder valse voorwendselen. Nieuwe handelaar doet hetzelfde (paard-voor-zwaar-gevorderden verkopen voor een leuke net ingereden merrie, zonder het hele verhaal erbij.
Pardon, maar een net ingereden paard hoort bij een zwaar gevorderde!
Dat zoveel ruiters tegenwoordig allemaal maar een jong paard willen (want goedkoper dan doorgereden en gaat langer mee blabla) neemt niet weg dat het een verkeerde paardkeuze is, en niet een verkeerd aanbod.
Als je geen problemen kunt oplossen die je kunt verwachten bij een jong paard, moet je er niet aan beginnen.
Je kunt niet uitgaan van de gedachte dat een lief jong paard dat vanzelf blijft. Een paard vorm je! Ook naar de verkeerde kant.
Wellicht is dit paard gewoon 7-8 maal gekocht door een ruiter M/V die niet alles in huis had om een jong paard te begeleiden naar goed rijpaard worden en hebben ze allemaal bijgedragen om een deel te verpesten. Dat nog steeds opgelost kan worden door de juiste ruiter voor zo'n paard.
Met name op de goedkope paarden komen de ruiters af die zichzelf zwaar overschatten. Ze zijn tegenwoordig gewoon te bereikbaar voor elke ruiter en handelaren spelen handig in op de wens voor een jong paard. Ik praat heus handelaren niet schoon, maar het blijft dat je als niet ver gevorderde ruiter niet aan een jong paard moet beginnen, of de risicos op de koop toe moet nemen.
Dit staat verder los van Ts, ik heb geen idee van haar rijkunst en ook niet waar het gedrag van het paard vandaan kwam. Ik kan alleen algemene uitingen doen.
Adrija schreef:Paard is door handelaar aan TS verkocht onder valse voorwendselen. TS brengt paard terug, want ze heeft iets anders gekregen dan de verkoper haar heeft verteld dat ze zou kopen. Nieuwe handelaar doet hetzelfde (paard-voor-zwaar-gevorderden verkopen voor een leuke net ingereden merrie, zonder het hele verhaal erbij), TS wil kopers beschermen tegen dit paard (en andersom) en wil in actie komen. En half (penny?)bokt valt over haar heen. Hallo! Volgens mij ligt de fout bij die handelaren hoor en niet bij TS. Dit is net zo iets als de politie de schuld geven van een misdrijf: volgens mij zijn het nog altijd de misdadigers die schuld hebben en niet de politie.
Citaat:JJane schreef:
Wat ik nou niet begrijp. Dit paard is in ogen van ts heel gevaarlijk maar lichamelijk gezond. Zij doet hem terug krijgt haar geld en vind het raar dat de verkopende partij het paard weer te koop aan bied. En nu wil je er wat aan doen. Nou sorry hoor maar als ik een paard heb wat in mijn ogen gevaarlijk is voor elke ruiter (ook de goeie) dan maak ik een afspraak bij de dierenarts en laat hem inslapen. Dat is nu je verantwoordelijkheid naar het paard en andere mensen. Als jij dan op dat moment alleen aan je geld kan denken ben je in mijn opinie geen haar beter als de handelaar. Mischien is het hard en vind je het niet leuk om te horen maar we hebben het hier wel over een levend dier wat niet voor zichzelf kan beslissen.
Ze staat nog te koop voor het zelfde bedrag 3500 euro kan je zo het telefoonnummer geven.
Misschien als jij het zo goed weet moet jij haar kopen en kijken wat je er mee kan en of je haar in moet laten slapen?
Ik ging kijken voor een leuk braaf jong paard om dressuur mee te rijden. Ik ging niet kijken voor een paard die zulke dingen vertoont en misschien wel ingeslapen of als fokmerrie gebruikt moest worden...
Dus als je het zo bekijkt heb ik voor mijn geld gekozen ja..

Magrathea schreef:reneetiejas schreef:Nou persoonlijk zou ik als ik het geld had haar helpen.
Maar zoveel geld heb ik niet!
Gadverdamme wat een nare opmerking. Ts had ook het geld niet, lekker makkelijk praten zo.
. Geldt ook voor een hond, zoek daar iemand voor die WEL weet hoe ze ermee om moeten gaan, maar beter gezegd, ga eerst bij jezelf te rade voordat je een hond of paard koopt waarvoor je de kennis en ervaring niet hebt. hyppolyte schreef:Als jij een brave 4 jarige met leuk papier en ook nog netjes ingereden voor 3500 euro denkt te kunnen kopen, dan klopt er al iets niet aan je redenatie, als ze zo goedkoop zijn bij een handelaar dan is er vaak al wat mee..... Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitte tref je soms dit soort dieren.