En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:53

maar je hebt hem toch gewoon betaalt?
Dat is toch voldoende?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:55

Ik kan me heel goed voorstellen dat je spijt krijgt van de verkoop van je paard. Zou ik ook zeker weten hebben.
Maar neemt niet weg dat je dit niet kunt vragen aan de koper om het paard terug te brengen.
Is ze helemaal op der hoofd gevallen. Verkocht is verkocht. En ja heel vervelend maar dit had ze voor verkoop ook moeten bedenken.
Waarschijnlijk is de vraag al gesteld maar wat is de reden van de verkoop geweest?(sorry heb niet alle 6 pagina's gelezen)

Lekker houden en laat de eigenaar het zelf maar uitzoeken. Jouw paard dus als jij er blij mee bent gewoon zeggen dat je het contact verbreekt met haar.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:57

Loetie84 schreef:
Shahazai schreef:
Heb je een koop contract afgesloten? Anders kan ze heel lelijk gaan doen.

Wat kan ze volgens jou gaan doen dan? Ik denk dat ze juist niet echt veel kan doen, omdat ze juist geen contract heeft...

Volgens de wet is de persoon die er de afgelopen ... jaar voor gezorgd en betaald heeft de eigenaar. Met een contract met beide handtekeningen, heb je nog iets in handen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:59

Is de verkopende partij toevallig ook een bokker ??

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:01

Tuurlijk kan ze hem terugkrijgen. Maar dan moet ze wel in de buidel tasten. Dieper dan jij hebt gedaan :Y)

Alles is te koop. Ben enorm dol op mijn paard, maar als de oude eigenaar haar terug wil, dan moetie maar zoveel bieden dat ik overstag ga.

Als jij er winst uit kunt halen, heb je alvast je onkostenvergoeding voor de kilometers die je moet gaan maken, op zoek naar je volgende paard.
Zomaar teruggeven / de koop ongedaan laten maken is echt niet aan de orde om zo'n reden.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:03

ik heb niet alles gelezen, maar volgens mij is hier voor een wet...

Zoals ik het begrepen heb kan je bij ontevredenheid je aankoop binnen een aantal retourneren, maar ook als verkopende partij... misschien zit ik ernast, maar ht is het navragen waard! succes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:05

Waarom twijfel je eigenlijk? Ze kan je toch niks maken zolang dit dier betaald is en veilig bij jou op stal staat..

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:06

Waarschijnlijk mijn wantrouwen in de mens, maar wie zegt, dat ze niet een hoger bod heeft ontvangen voor het paard? Je paard verkopen lijkt me geen impulsieve beslissing. Om er dan na 2 dagen spijt van te krijgen..... ik vind het een rare situatie!

edit; zie al dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.....
Laatst bijgewerkt door ilse18 op 06-12-11 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:06

Shahazai schreef:
Shahazai schreef:
Heb je een koop contract afgesloten? Anders kan ze heel lelijk gaan doen.

Volgens de wet is de persoon die er de afgelopen ... jaar voor gezorgd en betaald heeft de eigenaar. Met een contract met beide handtekeningen, heb je nog iets in handen.

Als ze echt kwaad wil kan ze op die manier nog wel eens lastig doen. Maar ik neem aan dat TS wel het paspoort mee heeft gekregen (is niet per definitie bewijs van eigendom) maar als de vorige eigenaar zou zeggen dat het paard bv gestolen is, staat ze natuurlijk niet sterk zonder paspoort. Dus dat zal wel loslopen...
Verder is er mi een koop gesloten, is het paard overgedragen en is TS (wettelijk) de nieuwe eigenaar...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:07

oji schreef:
ben ik nou de enige die zo slecht denkt dat de vorige eigenaresse gewoon een beter bod heeft gehad?

Dat was ook het eerste wat in mij op kwam..
Ik heb ook al vaker een paard verkocht en ja van sommige paarden ook spijt gehad. Maar het is nooit in me opgekomen om de nieuwe eigenaar daarover te mailen..
TS mocht je nog twijfelen (heb nog niet alles gelezen) en je denkt erover om je paard terug te verkopen zet op je aankoop bedrag een paar honderd euro er boven op.
Denk aan al gemaakte kosten (stalling en evt dekens enz voer ed..) en om zeker te weten (voor zover mogelijk) dat de verkoopster het paard niet achter elkaar weer door verkoopt.. (niet om haar extra te kwetsen of haar het vel over de oren te trekken)
Maar meer omdat jij je paard ook gewoon (nog) niet kwijt wilt..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:12

Loetie84 schreef:
Als ze echt kwaad wil kan ze op die manier nog wel eens lastig doen. Maar ik neem aan dat TS wel het paspoort mee heeft gekregen (is niet per definitie bewijs van eigendom) maar als de vorige eigenaar zou zeggen dat het paard bv gestolen is, staat ze natuurlijk niet sterk zonder paspoort. Dus dat zal wel loslopen...
Verder is er mi een koop gesloten, is het paard overgedragen en is TS (wettelijk) de nieuwe eigenaar...

Om nou te gaan denken dat de verkoper de TS als dief zou kunnen bestempelen gaat wel wat ver!

Als TS het dier heeft laten keuren dan is daar bewijs van. Daarnaast hoop ik dat het dier is betaald per electronische overboeking. Plus getuigen die mee zijn geweest ophalen misschien?

Breng ze nou niet op ideeën :P

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:17

Kijk maar eens hoe ze reageert als jij er een paar honderd euro opzet. Als ze dat belachelijk vindt, heb je inderdaad kans dat ze een beter bod heeft.
Als ze ervan baalt, maar toestemt weet je in ieder geval dat het serieus is.

En ALS je terugverkoopt, gebruik dan een koopcontract, waarbij zij alleen aan jou mag terugverkopen voor dezelfde prijs.

Als je je nieuwe paardje wil houden, heeft ze gewoon pech gehad!!!!
Je kunt haar wel zeggen dat zij de eerste koperskandidaat is als je besluit dat je Tiamo verkoopt.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:20

Tallie1979 schreef:
Breng ze nou niet op ideeën :P

Haha! Dat was ook zeker niet mijn bedoeling hoor!

Bedoelde alleen aan te geven dat ze wel lastig kan gaan doen, maar dat ze niet echt een poot heeft om op te staan. Koop is gesloten en TS heeft het paspoort. Daarnaast ga ik er van uit dat er wel iemand met TS is mee geweest. Maar je zou de mensen die zo zijn eens de kost moeten geven... ;) Ik ken persoonlijk iemand die heeeeeel erg ver is gegaan na een miskoop.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 06-12-11 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:21

Ts,

Weet je al wat je gaat doen? is dit je Droompaard?
Ik zou persoonlijk mijn paardje echt nooit terug geven/verkopen aan de oude eigenares.
Zo ''makkelijk'' is dat, want je zet niet zomaar een paard tekoop ..

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:23

Hou je paard lekker zelf ;)
Jij hebt nu een band met hem,
Het is JOUW paard,
Jij hebt hem gekocht,
Jij beslist erover.
je wil hem niet kwijt,
Nou dan kan dat mens de PIEEEPPP maar krijgen!
Zei heeft hem verkocht,
Hij is vanjou,
Zei beslist er niet meer over ;).
Dan had ze maar beter moeten nadenken...

Sterkte!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:23

Ts, heeft ze jou ook de reden verteld waarom ze te koop had gezet en aan jou verkocht heeft?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:30

VVDD ---> TAO

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:31

Het loopt nu wel erg uit de hand zeg.. vermoeden dat de oude eigenaar een beter bod heeft gehad, dat ze opdringerig gaat worden, lastig gaat doen.

Wat een overdreven angstig en wantrouwig gedoe!

1. Je vraagt er toch een goed bedrag bovenop voor onkosten en tijd, MOCHT je besluiten het paard terug te verkopen. Dan moet ze wel een heeeel goed bod hebben gehad voor een onbeleerde 3 jarige wil ze nog winst maken. Dus een ander bod lijkt me echt onzin.
2. je HOEFT niets, ze vraagt het gewoon. Verder niks. Ze staat niet op de stoep met een trailer. Ze heeft gebeld en een emotioneel verzoek bij TS neer gelegd. Kan TS gewoon over nadenken, ik zou het persoonlijk overwegen afhankelijk van de situatie.

Zie niet in waarom gelijk de hakken in het zand gaan hier, het is maar een verzoek hoor, geen diefstal of persoonlijke aanval.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:34

TS, Weet je al wat je gaat doen?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:36

Volgens mij weet ik wel over welke Tiamo dit gaat! Toevallig van D of J uit Muiden? En is de moeder van Tiamo Lady?
Maar je hebt hem gekocht dus dan is hij vanaf zondag jou paard.. Je kan er wel een heel verhaal van maken maar het is zo.
Het is jou paard, en dan had de verkoper beter na moeten denken voordat ze Tiamo te koop aan bood!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:36

Lekker houden! Je weet wat je hebt, je weet niet wat je hierna zou krijgen (kopen). Of ze moet een ton bieden bijv., dan mag ze hem ook wel komen halen!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:37

god...sommige mensen toch! :+
sorry, maar als deze dame zelf haar paard te koop heeft gezet, en jij hem gekocht hebt,
dan is ie dus gewoon van jou. Dan kan zij er niks meer over zeggen dat ze 'm terug wil.
Dan had ze dat eerder moeten bedenken voor de verkoop, %)
tja heel simpel, verkocht = verkocht, jammer voor de oude eigenaren!
Succes!!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:39

Lekker houden. verkocht = verkocht.

Stel haar voor dat ze nog af en toe mag komen kijken, daar moet ze genoegen mee nemen.
Wie weet heeft ze wel een beter bod gehad.

Als je toch wil verkopen: minimaal 1.5 keer zoveel vragen als jij hebt betaalt, dan maak je er ook maar mooi winst op ook ;). En als ze dat geld niet heeft verkoop je ook niet (''dan kan u er ook niet voor zorgen als hij ziek wordt, ik ben blij dat ik dat nu wel kan''). Want 1x het bedrag heeft ze immers al van jou.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:45

Ik zou zeggen.. houd je paardje lekker en geniet er van!! :D

Ze heeft hem aan jou verkocht punt uit.
en als ze er echt goed over na had gedacht dan had ze hem niet eens te koop gezet..
Grote kans dat ze inderdaad misschien een hoger bod heeft gehad o.i.d.

maar ik zou zeggen.. ga maar lekker van je paardje genieten! Verkocht = verkocht!
Laat je ons weten wat je doet?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:53

Wel een lastige situatie.

Maar je koopt een paard niet zomaar neem ik aan. Daar heb je bij gekeken, misschien meerdere malen, bne je verliefd op geworden, en heb je mee naar huis genomen. Tuurlijk heb je niet 123 een enorme band met zo'n dier na een paar dagen, maar je hebt mogelijK WEL het 'wauw' en verliefde gevoel dat je op een roze wolk zit. En dan komt de vorige eigenaar daar roet in het eten gooien omdat ze hem mist. Enorm sneu, en ook wel te begrijpen, maar zou voor mij echt geen reden zijn het paard terug te laten kopen. Ik ben op dat paard gevallen dat ik hem heb gekocht, daar zou ik langer dan 2 dagen van willen 'proeven' en willen proberen/kijken of het idd goed klikt samen.

Voor de verkoopster is het enorm naar, maar verkopen doe je ook niet zomaar impulsife, helemaal niet als je het dier al zo'n tijd hebt. Dat ze hem mist kan ik wel goed begrijpen als ze hem zo'n tijd heeft gehad, maar heb jij verder eigenlijk geen boodschap meer aan..... Jij bent nu de eigenaar van het paard, jij bent daar op gevallen en wilt daar voor gaan en je bent niets meer verplicht.