Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ship schreef:nee daarom had al veel opgezocht en kan idd als morgen slecht nieuws komt haar terug kopen maar kreeg geen duidelijkheid bij inslapen dankje voor het andwoord.

Cassidy schreef:Wat zou je zeggen van goed uitkijken waar je die verzekering afsluit zodat je met dergelijke situaties niet te maken krijgt?
Je gaat tot niet jarenlang premies voor niets betalen?
Dees schreef:Paardeneigenaren die niet a la minute 2.000 euro op kunnen hoesten omdat het paard een veterinair probleem heeft, doen er verstandig aan om een hippische ziektekostenverzekering af te sluiten.
Dat heeft mij zeker in de beginjaren, toen mijn portemonnee maandelijks nog bepaald niet ruim werd gedoteerd, veel zekerheid gegeven.
Dus enkel het niet hebben van 2.000 euro a la minute, hoeft geen reden te zijn om dan maar geen paard te hebben.

Francis schreef:Een paard houden is ALTIJD vanuit egoïstisch oogpunt. Paard vraagt er nl. niet om en iedereen heeft paarden voor z'n eigen plezier, eigen glorie, ego of whatever...
Wat die andere dingen betreft... Waarom wordt er, ondanks wat mensen die 't van minder moeten doen zeggen, steeds van uit gegaan dat het paard niet de zorg krijgt die het nodig heeft? Tuurlijk zullen die mensen er zijn maar die zijn er ook onder de personen met dikke portemonaie. Staat los van geld. De meeste mensen die ik ken die moeite moeten doen om hun paard te onderhouden, hebben wel ALLES voor hun paard over en besparen liever op zichzelf dan op hun paard. Terwijl ik ook zát mensen ken die het geld wél hebben maar het vertikken hun paard fatsoenlijke zorg te geven en hun dier alleen als 'fiets met haar' hebben... mensen met paarden, i.p.v. paardenmensen...
Daarnaast... zooltjes, supplementen... allemaal dure lapmiddelen en symptoombestrijding. Ik pak liever de oorzaak aan en kan dat gelukkig op een heel goede, blijvende én goedkope manier... Er zijn meer (en goedkopere!) wegen die naar gezondheid leiden.
Zadel? Sparen? Of gewoon tijdelijk níet rijden... Ik heb een jaar niet gereden omdat ik voor mijn paard een op maat gemaakt zadel liet bouwen en dat in etappes betaald heb. Dan maar een jaartje niet rijden en lekker grondwerk, lange teugels, wandelen en wat niet meer doen...
Kijk.. zo egoistisch ben ik dandat ik mijn paard niet alleen maar voor het rijden heb maar dat mijn paard mijn maatje en alles is, ook als ik er níet op kan zitten.
Ik zou willen dat sommige mensen alles es wat minder zwart/wit bekeken... Paard houden? Dan minimaal dat budget en minimaal dat per maand te besteden, anders ben je een slecht paardenmens en verwaarloos je je paard.

Het geld is er wel, maar ik zoek geen toppaarden, dus betalen we ook geen topprijzen.