weinig aanschafgeld, wel voldoende geld voor onderhoud?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:02

Als een paard in de verzekering zit en afgekeurd wordt en je de schade uitgekeerd krijgt.
En je het dier voor slachtprijs terug kunt kopen, staat er een clausule in het contract dat hij nooit meer doorverkocht mag worden. Als het dier komt te overlijden moet er melding gemaakt worden naar de verzekeraar.
De uitgekeerde schade kun je apart zetten voor noodgevallen.
Zie het problerem niet zo?

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:08

Ik snap het wel, denk dat iemand gewoon een leuk vriendje zoekt.
begrijpelijk nu Jasmien alweer zon 3 en half jaar dood is,ben ik nu ook aan het sparen.
Voor een ander paardje erbij wordt denk ik zo rond volgend jaar herfst eerst school.
En dan genoeg geld voor iets om te kopen.
Ik dacht zelf rond de 3000 euro,nu maakt het niet,ik heb een veulen staan ben ik hartstikke blij mee.
En die was zeker niet duur haast voor niks de eigenaar hoefde hem niet meer.
En das nu een lief vriendje van me.
Iedereen een paard waar die blij mee is moet kunnen,en wat dat onderhoud betreft.
De ene staat aan huis de andere op de manege of elders.
Verschild altijd. :o

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:22

@Cassidy, niet elk paard is verzekerd.

Mijn merrie was bij de voor-vorige eigenaar verzekerd, maar die nieuwe eigenaar nam die niet over. Zij hadden haar alleen röntgenologisch laten keuren en was goedgekeurd. Het klikte niet omdat het paard soms te heftig kon zijn (verlatingsangst), vrouw bang, dus paard moest weer weg (binnen een maand). Ik heb het paard tot 2x toe klinisch laten keuren, maar beide keren kwam ze er niet doorheen maar wilde haar wel hebben (niet voor de prijs waar ze voor aangeboden werd uiteraard). die eigenaar daarvoor had helaas net de verzekering opgezegd, dus kon niet meer overgenomen worden, en zo had ik een paard dat tot voor kort goed en compleet verzekerd was geweest voor de sport, maar nu onverzekerbaar was zoals ik haar wilde verzekeren (relatief laag waardebedrag, maar wel compleet met ziektekosten en ongeschiktheid)

Cassidy

Re: weinig aanschafgeld, wel voldoende geld voor onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:27

In een eerdere reactie werd gesproken over hoge aanschafbedragen. Ik ga er van uit dat je een hoog aanschafbedrag niet neertelt voor een paard met negatief aankoopadvies of dat niet door een keuring komt.

Heb jij een duur aangekocht paard in bezit en wordt dit hoog verzekerde paard afgekeurd, en je krijgt het geld uitgekeerd en je beslist om het dier voor slachtprijs terug te kopen, dan mag jij dat dier vervolgens niet meer verhandelen.
Bedrag van de verzekering kun je mooi gebruiken voor een potje voor noodgevallen...

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:37

@ cassedy weet jij toevallig ook dan wat als je beslist dit paard in te laten slapen mag dit dan ook na terug koop? sorry ff on topic

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:41

weet je wat ik in dit topic heel erg mis?.....

je moet ze de kost geven die gewoon de volle mep kunnen betalen en waarvan jij als verkoper nooit zal weten dat die nieuwe eigenaren het paard eigenlijk niet kunnen onderhouden....
geld komt alleen wel van een creditcard of is geleend van vrienden/familie.
en dan begind de ellende.
kosten van het nieuwe paard erbij,er is een zadeltje of een dekentje nodig en zoals bijna altijd moet nodig de smid komen.
alleen komt de credit aflossing er ook nog even bovenop [dat was even vergeten]
klinkt heel extreem dit maar ik ken het van meerdere......[gebeurd veel vaker dan je zou denken]

zolang je je paard verkoopt aan onbekende zal je nooit weten hoe het loopt,dat is het risico van verkopen.

zelf ben ik ook sinds een paar weken in bezit van een nieuwe en mijn aankoop budget was laag/heel laag. [met reden]
neemt niet weg dat ik prima in staat ben het paard goed te onderhouden,inclusief mediche zorg en voor mijn part de beroemde zooltjes of what ever.
het zegt allemaal helemaal niets!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:41

ship schreef:
@ cassedy weet jij toevallig ook dan wat als je beslist dit paard in te laten slapen mag dit dan ook na terug koop? sorry ff on topic

ja,dat mag.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:43

Natuurlijk mag dat na terugkoop.
Je koopt je paard terug van de verzekering voor slachtprijs.
En dan is hij van jou. Mag je beslissen om hem te laten slachten of in te laten slapen. Het enige wat niet meer mag is doorverkopen.
Maar kijk eerst of je verzekering je de mogelijkheid biedt om hem terug te kopen.
Ze geven namelijk niet allemaal die optie....dan nemen ze hem over, en dan kon je hem weleens op de marktplaats terugvinden...
En dat is niet iets wat je moet willen.

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:45

Mijn paard heeft me ook niet veel in aanschafwaarde gekost....
Ik had ook niet veel te besteden.. maar mijn paardje heeft alles wat ze maar wensen kan en word op normale manier verwent ;)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:45

nee daarom had al veel opgezocht en kan idd als morgen slecht nieuws komt haar terug kopen maar kreeg geen duidelijkheid bij inslapen dankje voor het andwoord.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:49

ship schreef:
nee daarom had al veel opgezocht en kan idd als morgen slecht nieuws komt haar terug kopen maar kreeg geen duidelijkheid bij inslapen dankje voor het andwoord.

dit verschilt wel per verzekering, dus altijd navragen en ook waar dit zwart op wit staat, ken ook iemand die dacht dat ze haar paard terug kon kopen voor de verzekering maar die moest hem afstaan aan de verzekering, groot drama

oh ja , bij de meeste verzekeringen word je paard zodra die 15 is uit de verzekering gegooid, dus dan moet je het wel allemaal zelf gaan ophoesten en juist dan beginnen vaak de kosten pas

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:51

nou die drama krijg ik niet mocht dit zo zijn na contact is het verzekering opzeggen want het inslapen op eigenkeus en eigen plek is mij waarde voller dan het geld waar ze voor is verzekert..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:37

Wat zou je zeggen van goed uitkijken waar je die verzekering afsluit zodat je met dergelijke situaties niet te maken krijgt?
Je gaat tot niet jarenlang premies voor niets betalen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:38

Miepie77 schreef:
oh ja , bij de meeste verzekeringen word je paard zodra die 15 is uit de verzekering gegooid, dus dan moet je het wel allemaal zelf gaan ophoesten en juist dan beginnen vaak de kosten pas

En ook de maximaal verzerkerde leeftijd verschilt per verzekering.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:20

Cassidy schreef:
Wat zou je zeggen van goed uitkijken waar je die verzekering afsluit zodat je met dergelijke situaties niet te maken krijgt?
Je gaat tot niet jarenlang premies voor niets betalen?

Ik heb de uitgebreide ziektekosten afgesloten 9 jaar geleden omdat ik just dan alle zorgen kcn geven heb eingelijk niet op dit soort dingen nagedacht TOT nu wat als mijn paard afgekeurt word werke recht heb ik maar dacht dat ik weg goed zar met mijn Verzekering

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 07:32

mensen........we dwalen af :Y)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:41

Niet helemaal mijn Laatste post is toch weinig aanschaf geld maar om optimaal zorg te kunnen geven een ziektenkosten verzekering daar ik echt geen dikke spaarrekening heb maar wel mijn paard goed kan verzorgen en onderhouden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 07:48

ik heb het over meerdere posten samen ;)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:49

Ja daar heb je gelijk ik mijn exuus daarvoor

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 07:52

hihi geeft niks maar ik dacht ik meld het even anders blijft dat nog 4 pagina's doorgaan :P

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:16

Dees schreef:
Paardeneigenaren die niet a la minute 2.000 euro op kunnen hoesten omdat het paard een veterinair probleem heeft, doen er verstandig aan om een hippische ziektekostenverzekering af te sluiten.
Dat heeft mij zeker in de beginjaren, toen mijn portemonnee maandelijks nog bepaald niet ruim werd gedoteerd, veel zekerheid gegeven.
Dus enkel het niet hebben van 2.000 euro a la minute, hoeft geen reden te zijn om dan maar geen paard te hebben.

Ben ik het mee eens!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:23

Ach, mijn pony's waren ook niet verzekerd, hebben niet heel de wereld gekost, ik heb geen geldboompje in de tuin staan, en heb het toch altijd gered :j

Francis schreef:
Een paard houden is ALTIJD vanuit egoïstisch oogpunt. Paard vraagt er nl. niet om en iedereen heeft paarden voor z'n eigen plezier, eigen glorie, ego of whatever...
Wat die andere dingen betreft... Waarom wordt er, ondanks wat mensen die 't van minder moeten doen zeggen, steeds van uit gegaan dat het paard niet de zorg krijgt die het nodig heeft? Tuurlijk zullen die mensen er zijn maar die zijn er ook onder de personen met dikke portemonaie. Staat los van geld. De meeste mensen die ik ken die moeite moeten doen om hun paard te onderhouden, hebben wel ALLES voor hun paard over en besparen liever op zichzelf dan op hun paard. Terwijl ik ook zát mensen ken die het geld wél hebben maar het vertikken hun paard fatsoenlijke zorg te geven en hun dier alleen als 'fiets met haar' hebben... mensen met paarden, i.p.v. paardenmensen...
Daarnaast... zooltjes, supplementen... allemaal dure lapmiddelen en symptoombestrijding. Ik pak liever de oorzaak aan en kan dat gelukkig op een heel goede, blijvende én goedkope manier... Er zijn meer (en goedkopere!) wegen die naar gezondheid leiden.
Zadel? Sparen? Of gewoon tijdelijk níet rijden... Ik heb een jaar niet gereden omdat ik voor mijn paard een op maat gemaakt zadel liet bouwen en dat in etappes betaald heb. Dan maar een jaartje niet rijden en lekker grondwerk, lange teugels, wandelen en wat niet meer doen...
Kijk.. zo egoistisch ben ik dan ;) dat ik mijn paard niet alleen maar voor het rijden heb maar dat mijn paard mijn maatje en alles is, ook als ik er níet op kan zitten.

Ik zou willen dat sommige mensen alles es wat minder zwart/wit bekeken... Paard houden? Dan minimaal dat budget en minimaal dat per maand te besteden, anders ben je een slecht paardenmens en verwaarloos je je paard. :n

Ik kan het hier dan ook alleen maar héél erg mee eens zijn

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:33

Het geld wat iemand uitgeeft bij de aankoop zegt weinig over geld dat er is voor de dierenars :)

Het is mischien een ander dier, maar ik heb mijn hondje gekocht voor 75 euro, hij is pas aangereden en moest opgenomen worden, 2 keer een operatie, medicijnen, heeft meer dan 1000 euro gekost... en we hebben hem naar de dierenarts laten brengen door de dierenambulance, terwijl we zelf 3 auto's hebben, dierenambulance kost meer dan als je met je eigen auto gaat kan ik je zeggen :+

Mjn shetlander heb ik gekocht voor minder dan ik betaald heb voor mijn hond, maar daar zouden we het geld ook voor over hebben hoor :j Het geld is er wel, maar ik zoek geen toppaarden, dus betalen we ook geen topprijzen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:49

Maar geen toppaard zoeken en dan geen topprijs willen betalen vind ik iets anders dan een gratis paard zoeken, of van maximaal €500,- of €1000,- en dan wel verwachten dat het paard braaf en gezond is (en er dus op kunnen rijden) en niet ouder van 15 jaar is. Want die advertenties staan er ook genoeg. Ik kan me voorstellen dat je met niet levende dingen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Maar met een paard vind ik dat toch iets anders, je moet er toch een behoorlijke tijd iedere dag plezier van hebben. En als je dan het geld voor het onderhoud en hebt, zie ik het probleem niet zo om toch iets te meer te willen besteden aan je 'droompaard' waarmee je een klik hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:54

Voor onbekeerde papierloze pony's ligt de prijs niet veel hoger