Slacht transporten naar Italie feit of fictie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:54

In_Black schreef:
Maar die kun je toch zelf ook bijeen-googlen? Waarom moet een ander dat voor jou doen?

Er is nergens moeten.
Stef 's posts kennende heeft ze zelf al naar informatie gezocht.
Maar bv een link naar een Portugese site had niemand kunnen
vinden zonder Portugees te kunnen lezen.
Anders denkende geeft nieuwe inzichten.
En niet alles is via goegel zichtbaar.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:15

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:42

stef schreef:
Dat filmpje draagt niet bij aan het antwoord op mijn vraag, dus ik zie de toegevoegde waarde er niet van.

Jemami, en hoe weet je dan dat die paarden naar Italie gingen? Omdat er toevallig een Italiaans kenteken op zat?

Als ik mijn paard vandaag op laat halen door een kennis met frans kenteken, gaat ze dan ook automatisch naar frankrijk?
Ik blijf dat een aanname vinden, sorry....

Ik heb jarenlang op stal gestaan bij 1 van de bekendste handelaren uit Zuidlaren. Ondanks dat ie niet op het mannetje op de poster lijkt, kan ik gerust zeggen dat hij het gezicht van de ZLM is. Hij heeft me vroeger veel vertelt over de ZLM en ook over de transporten naar het buitenland. Hij zelf deed veel zaken met Oostenrijk en Denemarken.
Ik heb dus best dicht bij het vuur gezeten en daardoor ben ik overtuigd.

Ik lees dat jij graag feiten wilt om overtuigd te raken. Is voor mij moeilijk wat ik heb ze niet, behalve mijn ervaring.
Ik snap de reacties 'kom zelf maar kijken' wel. Het is namelijk wel dé manier om er meer van te weten te komen.
Mocht je het interessant vinden, kijk dan eens een dag na de markt (as dinsdag) op http://www.dvhn.nl
Er staat altijd wel iets in over transporten naar het buitenland, die overladen zijn of wat dan ook.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:49

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 12:51

Even al vluchtig wat gelezen, maar kom al wat dingetjes tegen waarvan ik denk mwah...
Zoals "ponies en shetlanders zijn niet geschikt voor de fok, dus gaan naar de slacht" en "paarden die door de verzekering ingenomen worden gaan naar de slacht" (niet letterlijk overgenomen btw).
Zit nu op mn werk, maar vanavond eens uitgebreid lezen (betreft onderzoek wat atalanta plaatst)

Overigens In-Black: Zie post van Slokkie, niemand MOET iets, ik vind het alleen maar heel fijn dat er mensen zijn die wel informatie vinden en die willen delen. Zoals ik in mijn OP aangeef kan ik niet de info vinden die ik zoek (en die blijkt er dus ook niet te zijn)

Jemawi: ik zeg ook niet dat het niet gebeurt, ik ben geen struisvogel van: Als ik m kop in het zand steek, zie ik het niet.... Alleen nogmaals, wat ik al eerder aangeef, ik geloof niet in de masale transporten. Er komt steeds meer controle, dierenwelzijn is steeds belangrijker. Ik denk niet dat wagens vol opgestapelde paarden nog van deze tijd is.
Hier zit een varkens slachterij, ik zie bijna dagelijk vrachtwagens met varkens rijden, en deze zitten ook niet opgestapeld (die vrachtwagens zijn open, dus je kunt er zo inkijken). Het stinkt wel verschrikkelijk, dat dan weer wel ;).
Jaren terug was dit ook anders.

LadyMadonna

Re: Slacht transporten naar Italie feit of fictie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 12:53

Slokkie, tnx! Snap m nog niet helemaal maar... 29 paarden (eenheden) naar italie dan in 2010?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:54

Ik denk zelf dat wellicht de handel in vlees groter is dan in levend slachtwaar.

Kreupele en zieke dieren mogen niet vervoerd. De controle is helaas niet overal even feilloos, maar het heeft wel veel verandering gebracht in slachttransporten binnen europa.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:41

stef schreef:
Jemawi: ik zeg ook niet dat het niet gebeurt, ik ben geen struisvogel van: Als ik m kop in het zand steek, zie ik het niet.... Alleen nogmaals, wat ik al eerder aangeef, ik geloof niet in de masale transporten. Er komt steeds meer controle, dierenwelzijn is steeds belangrijker. Ik denk niet dat wagens vol opgestapelde paarden nog van deze tijd is.
Hier zit een varkens slachterij, ik zie bijna dagelijk vrachtwagens met varkens rijden, en deze zitten ook niet opgestapeld (die vrachtwagens zijn open, dus je kunt er zo inkijken). Het stinkt wel verschrikkelijk, dat dan weer wel ;).
Jaren terug was dit ook anders.

Klopt, dat denk ik ook. Gaf ik ook eerder aan, een jaar of 15 geleden ging het heel anders. Alles wat vanaf hier vertrekt, wordt gecontroleerd, maar ze zijn er altijd bij die het weten te ontlopen...
Ik ben op zoek naar een artikel van een handelaar hier uit de buurt, die de landelijke kranten haalde over zijn 105 shetlandpony's, die op elkaar gepakt op een transport naar Italië werden gezet. Ik geloof een jaar of 4 geleden. (was overigens niet met de ZLM)

[Edit:]
Heb een gedeelte gevonden: http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article ... DO01003001

En: http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article ... DO01003005

Volgens hem dus slacht transporten naar Italie, een fabeltje.