Caira schreef:Ik snap het hoe en waarom niet, zij is eigenaar van het rapport, ze heeft er immers voor betaald, dan is ze toch helemaal niet verplicht om het af te staan. De DA is fout door het rapport alsnog mee te geven. Dan is het toch idioot dat verkoper een rapport ter waarde van 150 euro gratis vergaart.
Verkoper had ook eerlijk kunnen zijn en gewoon de helft kunnen betalen, zij heeft immers baat bij het rapport.
Dat raport is toch helemaal niet waarvoor je betaald, je betaald 150,- euro zodat de dierenarts een paard volledig nakijkt. Het raport is daar slechts een verslag van. Het zou toch wat zijn als je voor een kopie van een raport iedere keer 150,- euro neer mocht tellen
. Het is een raport ter waarde van enkele dubbeltjes (want dat kost een printje) over een onderzoek van 150,-. Een onderzoek waarbij de TS bovendien potentieel al honderden euro's voordeel bij heeft gehad (omdat ze geen paard met bemerkingen heeft gekocht vanwege de uitslag van deze keuring). Ik snap gewoon sowieso niet waarom je dat raport achter zou houden, ik weet niet of het onderzoek door de vaste DA van de verkoper is gegaan maar anders zou het op zijn minst netjes zijn om het raport door te geven aan de behandelend arts van het paard omdat het paard daar misschien baat bij heeft.
Dat tweede had gekund ja maar dat is niet wat de Ts en de verkoper op voorhand hadden afgesproken misschien is de Ts wel niet duidelijk geweest over het feit dat ze dan ook de uitslag/raport/informatie wilde achterhouden als zij de enige was die betaalde.
Daarbij vind ik trouwens wel dat hier meerdere malen word gesuggereerd (niet alleen door de TS) dat het raport wel gebruikt zal zijn om de volgende geintresseerde een loer te draaien. Dat is gewoon niet netjes wie het ook suggereerd, omdat het helemaal nergens op gebaseerd is.