Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:27

Tuurlijk laat ik het weten! Vind het wel spannend hoor :j
Vandaag op zich wel lekker gelest!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:36

Mijn vriend en ik hebben vandaag samen een citroen C5 gekocht!
Kan ik mooi op pad met de trailer ;)
Morgen examen.. vind het toch best spannend hoor! Kunnen jullie mij vertellen wat ze jullie vroegen bij het theorie gedeelte?

Ik heb van mijn examinator.. het aan en afkoppelen geleerd en daarnaast moet je uitleg geven waarom je dingen doet en waar je naar moet kijken bij de aanhanger voordat je op pad gaat.
Verder het regeltje aanhanger zwaarder dan 750 kilo en auto en aanhanger samen zwaarder dan 3500 kg dan een E rijbewijs.
Jullie verder nog handige dingen, die ik toch nog even moet weten voor morgen?

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:13

Je hebt zojuist opgenoemd wat mij in april allemaal is gevraagd.
Het belangrijkste was op het einde, hij vroeg me bij het weglopen van de auto wat te doen bij het afkoppelen in de goede volgorde.
Aanhanger iets naar achteren duwen voor het uitveren en dan aanhanger op de handrem, om vervolgens de rest toe doen.
Als je vergeet te zeggen van de aanhanger op de handrem ben je alsnog gezakt.
Succes!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:04

Mijn moeder gaat waarschijnlijk op les. want ik wil een pony en dan moeten we ook vervoer hebben..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:14

doom schreef:
Mijn vriend en ik hebben vandaag samen een citroen C5 gekocht!
Kan ik mooi op pad met de trailer ;)
Morgen examen.. vind het toch best spannend hoor! Kunnen jullie mij vertellen wat ze jullie vroegen bij het theorie gedeelte?

Ik heb van mijn examinator.. het aan en afkoppelen geleerd en daarnaast moet je uitleg geven waarom je dingen doet en waar je naar moet kijken bij de aanhanger voordat je op pad gaat.
Verder het regeltje aanhanger zwaarder dan 750 kilo en auto en aanhanger samen zwaarder dan 3500 kg dan een E rijbewijs.
Jullie verder nog handige dingen, die ik toch nog even moet weten voor morgen?

Waar staat in je kenteken bewijs hoe zwaar de trailer is......wat mag er in.....hoe lang is je combinatie....is het een tandemasser of een enkel asser en waarom.....suc6

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:48

Ik ben jammer genoeg gezakt op de bijzondere verichtingen! de rest was gewoon goed..
Verder gaat alles top maar heb dat gewoon echt te weinig geoefend tijdens mijn lessen, heb dit ook bij de laatste les aan gegeven dat ik dat laatste uurtje daar graag voor wilde gebruiken.. Helaas was toen het kwaad al geschied..
Ik baal flink, gezien ik dit langzaam aan heb aan zien komen en niet heb ingegrepen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:05

Balen voor je....

Ik heb mijn eerste rit met paard achterin erop zitten. Ging super! Helemaal naar Groningen gereden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:25

he jakkes doom... wanneer ga je weer?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:47

Geen idee mijn instructeur zou me gaan bellen en een nieuwe aanvraag doen.
Ik ga zelf met mijn eigen trailer mooi oefenen ook die bijzondere verichtingen..
Mijn instructeur heeft me ook eerlijk aangegeven dat hij te hoge verwachtingen van mij had als dat ik daadwerkelijk kan, gezien ik zo lekker vlot er mee weg rijd had ik een pakket van 5 uur. terwijl de meeste vrouwen op 8 uur zitten zei hij..
Nu hebben wij de bijzondere verichtingen niet veel geoefend en als we het oefende ging het super waarom? omdat mijn instructeur aanwijzingen gaf.. Hij ging er dus te makkelijk vanuit dat het me ook wel in mijn uppie zou leren..
Weer een wijze les voor hem, maar wel zonde van mijn geld :( dus ben wel erg boos en ben benieuwd of hij me nog wat tegemoet komt.. zal wel niet...
Volgende lessen worden gepland na mijn aanvraag en dan worden het echt de bijzondere verichtingen oefenen!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:01

Die schoppen onder mijn kont hebben geholpen... Begin 15 augustus met lessen! 16 augustus 2e les en 19 augustus nog een les + examen... Dus ik kan nog even flink oefenen achter op het land met de aanhanger erachter :P

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:39

Vanmiddag moest ik afrijden voor mijn E-rijbewijs en ik ben GESLAAGD!! :D *\o/* haha Echt superrr blij mee!! Succes voor iedereen die nog moet! :)

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:30

In 1 keer geslaagd? Goed zeg, gefeliciteerdd!! Ik mag volgende week vrijdag op! Pff vind het wel spannend hoor!!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:31

Ja, met een dagcursus van 6 uurtjes les. :) Het viel me echt alles mee! Veel succes alvast!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:39

Dankje! Ik heb ook maar 5 uur les. Wel verdeeld over 3 dagen maar begin maandag dus als het goed is heb ik hem in een week :).

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:40

Zo heb ik het ook gedaan. Was het vandaag na 3 uur ook echt wel zat! Was blij dat eindelijk dat examen begon :P

Kronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:51

Ik heb m 2 maanden geleden gehaald.. na 3x :o
Eerste keer poepie zenuwachtig en vergat alles bij achteruit inparkeren, terwijl ik dat tijdens de lessen een eitje vond.
2de keer was te zelfverzekerd :+ volgens de examinator, 3de keer dus geslaagd, foutloos, haha.
Moet er wel bijzeggen dat dit in Belgie was. Ik heb ondertussen al een paar keer met de trailer gereden en gaat lekker.
Theorie is een eitje. Kost ff wat, maar dan heb je ook wat...
Succes allemaal voor diegenen die nog opmoeten *\o/*

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:03

ik wil oookmaar ik ben zon zenuwapparaat dat ik t nog steeds niet heb aangedurfd!!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:17

Ik heb mijn oproepje gekregen en mag 13 sept aan de bak! hoop dat ik dan wel slaag :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:25

Heb vandaag voor de 4e keer les gehad (2 uren). Volgende week zou ie het aanvragen.

Op zich gaat alles wel prima maar aan koppelen is zo lastig :P Vooral als ie niet helemaal recht staat.. duw dan maar eens 1500 kilo opzij.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:27

Haha ja het achteruit rijden voor het aankoppelen vond ik het moeilijkst :')

Gefeliciteerd andrea :)

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:02

Zo ik heb vandaag en gister les gehad en moet vrijdag op! Heb vooral nog veel de bijzondere verrichtingen geoefend en moet zeggen dat het wel moeilijk is maar dat het me niet tegen valt. Recht achteruit ging gewoon meteen goed (thuis ook stiekem klein beetje geoefend) en een straat keren door middel van een bocht was gewoon prima. Maar dat zie ik papa ook vaak doen dus dat scheelt. Het bochtje achteruit moest me even goed uitgelegd worden maar toen ik het snapte ging het telkens goed alleen wel een vrij ruime bocht neem ik.. En vandaag moest ik hem voor een laaddok parkeren. Dat vond ik nog wel het lastigste van allemaal en ik dacht dat gaat me nooit lukken! Maar op een gegeven moment ging het 1 keer goed en toen had ik hem elke keer goed. Instructeur vind ook dat ik wel goed begrijp hoe ik hem moet corrigeren en dat is belangrijkst zegt ie.. Ik heb dus nog niet veel op de weg geoefend, alleen beetje kleine straatjes en ik wil nog te snel op het midden van de weg rijden omdat die auto echt wel wat groter en breder is dan mijn kleine Ka haha! En het spiegelen is toch wel anders dan dat je normaal doet haha! Maar vrijdag moet ik nog 2 uur oefen (waarschijnlijk gewoon veel snelweg en gewone weg) en dan moet ik al op! Dus nog even flink oefen thuis op de bochtjes ed. en dan hoop ik dat ik hem haal!

Beesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:29

gefeliciteerd allen :D

Teet_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:15

Ik moet eind deze maand op de 31e. Ben wel gespannen, heb nog maar 2 lessen gehad, vrijdag me 3(tevens wss de laatste). Heb veel zelf geoefend. Maar zie toch wel dat iedereen hier voor dagcurssen heeft gekozen.
Ik hoop dat het gaat lukken ben benieuwd! :o

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:19

Ik ga ergens in September beginnen met lessen! Vandaag trailer gekocht dus als ik terug kom van vakantie dan gaan pap en ik eerst even oefenen op een parkeerterrein zodat ik de beginselen al ken (goed aan/af koppelen) bochtjes rijden, achteruit etc.

Hopelijk kan ik dan redelijk snel en zonder al te veel kosten mijn E Halen. Had mijn B ook in 1x dus lets hope so :D

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:42

Ik ben helaas gezakt vandaag :(. Ik maakte echt stomme fouten door de zenuwen! Terwijl ik normaal nooit zo zenuwachtig ben. Mijn bochtje achteruit kan ik normaal super netjes en nu ging die helemaal de mist in en ik moest door een super druk dorp en dan door allemaal smalle straatjes. Ook kreeg ik nog een ingreep omdat er een auto super hard over de rotonde kwam aanrijden en ik hem niet snel genoeg inschatte.. Stom stom stom want ik kan het goed zat, zei mijn instructeur ook! Mag nu 8 september nog een keer op... En nu baal ik :+