Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:03

Ik heb inmiddels meer informatie gekregen. En ik kan alleen maar zeggen dat ik dit diep en diep triest vindt. Ik bedoel, vraag het gewoon. Als je netjes vraagt kun je er heel veel mee bereiken. Maar ga niet andersmans pony's en paarden gebruiken om ZELF een leuk centje te verdienen.

En verhaal van de staleigenaar aanhoren? Kom op zeg? Als TS nooit ergens voor getekend heeft is dit gewoon de reinste diefstal. Beetje geld verdienen met andermans pony, kom op zeg!

Ik had het er zeker niet bij laten zitten. Als het nergens zwart op wit staat hebben zij geen poot om op te staan en valt dit gewoon onder diefstal, na mijn mening.

En ik heb enorm veel medelijden met het meisje, wat zal die wel niet verdrietig (geweest) zijn. Blij voor haar dat de pony nu op een normale stalling staat.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:04

Ik als stalhouder zal nooit of te nimmer zomaar iemand anders zijn paard/pony meenemen,zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten doen :)

Wat een schrik voor je dochterje,haar pony zomaar weg! /3

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:06

Ik zeg hier maar 1 ding op nog;

het blijft toch een welles nietus spelletje...

Het is in en in triest dat er mensen bestaan die zulke praktijken uithalen met andermans bezit . Het was nooit afgesproken! Ga maar het andere verhaal aanhoren....dat verhaal kennen wij nu ook!

Wij zijn blij dat de pony nu weg is! Geeft ons een gerust gevoel!

dynamiek; ja ze konden wel weg zijn gegaan later want er stond een trailer zei mijn man! Dus de eper vierdaagse, zou wel kunnen! Maar toen mijn man kwam waren ze er nog. ;)

christel28

Re: Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:11

De eigenaren waren trouwens volledig op de hoogt van dit topic op bokt terwijl ze het niet hebben????!

En wij hebben niet eens DE naam genoemd?!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:12

nou laat ze dan ook de b*llen hebben zich aan te melden en hun menig hier te geven.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:16

Hoe gaat het met je dochtertje inmiddels? Beetje bekomen van de schrik? :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:19

christel28 schreef:
De eigenaren waren trouwens volledig op de hoogt van dit topic op bokt terwijl ze het niet hebben????!

idd ze waren al ingelicht dat jullie kwamen :+

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:22

christel28 schreef:
Ik zeg hier maar 1 ding op nog;

het blijft toch een welles nietus spelletje...

Idd en de kracht/energie kunnen jullie nu wel anders aan spanderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:24

christel28 schreef:

Dat is inderdaad raar..
Als je als stalhouder per toeval je naam tegen komt bij Google en zo hier terecht komt, oké.. maar je hebt hun naam niet genoemd, dus hoe weten ze dat dit over hun gaat?

Als je een topic voorbij ziet komen waarin het over een pony gaat die zonder toestemming is mee genomen en jij hebt dat niet gedaan, hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen? :=

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:29

Sorry dat ik net boos over kwam, maar als iemand onrecht aan wordt gedaan kan ik zo boos worden, dus bij deze sorry.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:33

Vergeet niet dat er veel meelezers zijn en er hoeft maar bij iemand een lichtje te gaan branden en die eigenaren in te lichten....

Wat een verhaal!!! Ik weet niet wat ik zou doen, als ik erachter zou komen dat men mijn paard voor 'lesjes' e.d. gebruikt of er uberhaupt aan zit. Ik sta niet voor mezelf in, denk dat die mensen een mega probleem met mij hebben. ;)
Zijn ze nou helemaal besodemieterd!!!! Zoiets doe je niet.

Nou ja..... pony is veilig nu, ook fijn voor je dochtertje. Kan me voorstellen dat dat grote schrik heeft gegeven.
Jammer dat er mensen zijn die dit soort dingen doen. :(

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:47

Ja tuurlijk zijn er meelezers maar aks er een verhaal verteld wordt kan dat over meer stallen in de buurt gaan. Wij hadden niet de naam genoemd! Nu nog niet...dat betekent dat iemand zichzelf erin herkend, of er is over gesproken met derden en die herkennen het verhaal ook?! Anders kan het over elke stal in onze buurt gaan....

Maar ja zoals ik al zei; het is een welus nietus spelletje!
Hun zeggen dat wij toestemming hebben gegeven dit te sdoen, dus ja!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:01

christel28 schreef:
Ja tuurlijk zijn er meelezers maar aks er een verhaal verteld wordt kan dat over meer stallen in de buurt gaan. Wij hadden niet de naam genoemd! Nu nog niet...dat betekent dat iemand zichzelf erin herkend, of er is over gesproken met derden en die herkennen het verhaal ook?! Anders kan het over elke stal in onze buurt gaan....

Klopt niet, ik ken de stal niet persoonlijk, maar kon uit de posts wel opmaken over welke stal het moet gaan. Voor mensen hier in de regio is het duidelijk genoeg en er zitten hier in de regio zat mensen op Bokt.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:39

Ja er zijn een hoop stallen hier in de buurt...ik kan er een hoop opnoemen ja. We hebben niet gezegd de naam, hoe het eruit ziet daar of wat ze allemaal hebben op de stal, waarvan je kan opmaken oja dat zal dioe wel eens zijn. Er is alleen HET verhaal vertelt. En een plaatsnaam! Dus ja.....ach ja, het is een zinloze discussie , maar de pony is weg, ons is een hoop duidelijk en we zijn weer wat wijzer! Zoals al eerder gezegd; we moeten onze enrgie ergens anders in steken. Dat gaan we dus ook doen. Mijn dochtertje is heel blij en gerustgesteld en dat vinden wij ook belangrijk!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 02:58

Ik geef je groot gelijk dat je het op bokt zet, hoor. Ik kom niet uit die buurt, heb geen idee over wie het gaat. Maar al kom je wel uit de buurt en weet je over wie het gaat, ik zou dan wel willen weten dat ze zo met pensionpaarden omgaan. HELE goede reden om daar dus je paard niet neer te zetten. Eigen schuld, dikke bult, voor zo'n stalling met dat absurde gedrag. Daar ben ik keihard in. :\

Fijn in elk geval dat het thuis beter gaat nu en dat jullie een stuk geruster zijn. Kan het me heel goed voorstellen! :j :)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 03:30

Gelukkig is je dochtertje nu ook weer gerust gesteld. En staat je pony heerlijk ergens anders.

Misschien is er een kleine mis comunicatie geweest met de stal eigenaar waaruit hij begreep dat dit mocht?
Maar zoals je zelf al aangeeft. dit wordt een weles nietus discusie. En daar zit geen einde aan.

Heel veel plezier op de nieuwe stal! :)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 04:08

Ik lees dit topic nu pas maar gelukkig heb je al een andere stalling gevonden, want anders had je de pony wel even bij mij mogen stallen tot je wat geschikts had weten te vinden. :D

Ook ik wist gelijk over welke stalling het hier ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:41

Ik vind het toch wel bijzonder dat meerdere bokkers nav dit topic meteen weten om welke stal het gaat. Komt dat doordat jullie elkaar irl kennen, of heeft deze stal dit geintje al bij meer mensen gelapt?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:44

Sonja schreef:
Ik vind het toch wel bijzonder dat meerdere bokkers nav dit topic meteen weten om welke stal het gaat. Komt dat doordat jullie elkaar irl kennen, of heeft deze stal dit geintje al bij meer mensen gelapt?

Dat viel mij ook op ja. Ben daar ook wel benieuwd naar hoe deze mensen weten over welke stal ze het heeft.

Verder blijft het inderdaad welles nietes spelletje maar toch als je als eigenaar je pony daar zet en toestemming geeft de pony af en toe door kinderen te laten rijden dan als nog hoor je toch als stalhouder door te geven dat de pony van het terrein gaat. En zo niet zou ik niet inzien waarom ze er een heisa om zou maken.
Er zijn genoeg mensen die hier op bokt wat verzinnen. Maar hier zie ik persoonlijk niet in wat er verzonnen zou kunnen zijn en zoiezo niet waarom.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:11

Nee, we verzinnen het niet! En waarom zouden we de pony dan ook weghalen? Als we er toch toestemming voor gegeven zouden hebben ? En ja, ook wij vinden dat ze dan ook een belletje hadden moeten geven!
De reden dat dit topic gemaakt is is puur om advies te vragen..niet dat iedereen weet welke stal het is, daar heeft niemand een belang bij. Tuurlijk waren we boos, en we wilden alleen weten of iemand dit meegemaakt heeft en wat je kan doen of niet?!
Niet kijken wie wie nou gelooft....kijk als je de staleigenaar gelooft en die gelijk geeft, dan is mij dat goed. Iedereen heeft zijn eigen mening...dat respecteren wij ten zeerste.
Wij willen niet een wit voetje halen...en per sé ons gelijk halen want voor ons is het duidelijk genoeg wat er gebeurd is. De pony is inmiddels weg en het gaat goed zo....

Wij zijn erg blij nu...en gaan zeker veel plezier beleven, en het geeft zeker rust!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:32

dynamiek schreef:
renate85 schreef:
grrrrr heel bericht gemaakt,bericht weg.

ik ga zo naar stal dan zal ik de rest van de andere kant van het verhaal eens aanhoren.

slimmerik en sommige andere bokkers....fijn. dat jullie niet meteen de stalhouder aanvallen na het lezen van ts haar verhaal. er zit namelijk ook een andere kant aanvast.

Hahah moet niet gekker worden dus jij bent een bekende van stalbaas, maar jij weet ook wat hij dus afspreekt met pensiongasten!
Lekker dat de staleigenaar dat bespreekt met anderen, waar je niet bij bent geweest kan je niet over oordelen :n Of doe jij de administratie daar?

Zoals ik per pb te horen kreeg loop jij rond te bezuinen dat er afspraken gemaakt zijn dat ze hun pony mochten gebruiken omdat de pony het zo leuk vond!! Daar is niks van waar er zijn nooit afspraken gemaakt dat de pony gebruikt mag worden, het is puur en puur onbeschoft wat de staleigenaar doet met andermans paarden. Leuk dat je het opneemt voor je stalbaas

Laat je stalbaas maar hier reageren, dan is hij een echte vent! En laat hem dan gelijk aan tonen via schriftelijk bewijs dat er gebruikt mag worden gemaakt van de pony?

IK rondbazuinen.... nu moet het niet gekker worden!!.... degene die hier loopt te bazuinen ben jij!
Lees mijn berichten na....loop ik te bazuinen?? Nee precies en pb's sturen doe ik ook niet.

Voor de rest ga ik hier geen woorden aan vuil maken.
Ik hoop alleen dat de pony nu meer aandacht gaat krijgen van de baasjes.
Want zoals de meneer van de pony tegen de stalbaas heeft gezegt, mocht de pony gebruikt worden voor dit soort dingen omdat ze anders toch maar stil stond.
Misschien wist cristel dit niet? zou kunnen.

Maarja maakt verder niet uit, de 1 zal toch dit zeggen en de ander maakt er weer een ander verhaal van.

Pony staat ergens anders....gezeur is over.... topic kan dicht

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 12:34

Dit topic hoeft niet dicht! Want alle info omtrent rechtzaak hoe te handelen is van harte welkom!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:56

dynamiek schreef:
Dit topic hoeft niet dicht! Want alle info omtrent rechtzaak hoe te handelen is van harte welkom!

Over dit ga je toch geen rechtzaak beginnen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:54

Een rechtzaak lijkt mij ook wat overdreven. Maar wat me wel opvalt...... Kreeg de pony te weinig aandacht? In wat voor opzicht? Daar ben ik wel even benieuwd naar.

Een pony die te lang binnen staat, dat is absoluut niet ok, nee. En al helemaal niet als de eigenaren niet komen. Maar een pony die lekker buiten bij andere paarden staat en de eigenaar komt wat minder vaak, lijkt me nou niet echt een ramp (mits ze genoeg te eten hebben en er toezicht is door de stallingseigenaar). Mijn paard (staat het hele jaar door buiten in een kudde) heeft mij vorige week ook vier dagen achter elkaar niet gezien door omstandigheden. Terwijl ik meestal dagelijks kom (heb hem ook echt gemist die dagen). Maar ik weet dat hij er prima bij staat en echt niet wakker ligt als ik een paar dagen niets met hem doe). ;)

Maar dat ene regeltje viel me even op. 'Te weinig aandacht'???????

Is overigens natuurlijk geen reden om die pony dan maar mee te laten lopen in de lessen, he, laat dat even duidelijk zijn!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:15

dynamiek schreef:

Draaf je nu niet een heeeel klein beetje door? :D