Wat zijn mijn rechten? Paard gekocht 3x Kreupel in 2 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:45

Viennanova schreef:
En ik verschillende Niveau's die wel goed zijn. Wel een beetje stemmingmakerij.

mijn reactie was niet bedoeld als stemmingmakerij, maar misschien een richting waarin ze kunnen gaan zoeken. Het heeft nl geen zin je paard geheel te rontgenen op zijn benen als het misschien vanuit de nek komt.

Adin

Re: Wat zijn mijn rechten? Paard gekocht 3x Kreupel in 2 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:57

daarom wil de kliniek waarschijnlijk ook dat het paard " doorgereden" wordt, zodat duidelijker zichtbaar wordt waar de kreupelheid vandaan komt. Ik heb zelf dat advies ook wel gehad, het was zo'n vage kreupelheid dat ze het niet konden vinden.
maar TS heeft het filmpje verwijderd dus nav daarvan kan ik niet oordelen.

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 16:17

Longeren is denk ik wel zwaarder als rijden..
Maar als ik ga rijden, en hij is echt echt kreupel, doen we paar rondjes draf en dan ga ik er ook af hoor..

@ geerke
Thermografie ben ik niet zo'n fan van, is niet zeker, niet alles erop te zien, dan laat ik liever direct foto's maken!

@ estherha
Oke heel erg bedankt! Wij denken om eerlijk te zijn ook zoiets.. of versleten ofzo, maar dan zien we het Maandag wel!

@ Adin
Dat klopt dus inderdaad.. dat is ook even het probleem.

@ aliealie
We gaan dus naar Garijp!

Filmpje kan je via PB krijgen..

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:16

mag ik het filpmje zien ?

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 19:59

Heb hem gestuurd hoor..

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:04

en gezien. Het is niet fraai!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:11

Ik ben stiekem ook benieuwd naar het filmpje.

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 20:24

En gestuurd!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:33

:O..Meid ik heb net je hele verhaal gelezen,

Ben erg benieuwd wt de kliniek maandag zegt.
Vind het erg naar voor je dat ze zoveel verzwegen hebben over je paard.

Ben stiekem wel beetje benieuwd naar filmpje...En erg benieuwd naar de uitslag maandag! Veeel suc6

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:58

Ben ook erg benieuwd naar het filmpje! Ik wens je erg veel succes en sterkte maandag, ik zal in ieder geval aan je denken en duimen!

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:40

bedankt voor het filmpje, hij loopt idd niet erg lekker, maar kan ook vanaf hier er niets over zeggen. Wens je erg veel sterkte maandag!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:47

ga dit even volgen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:49

Ik ben ook wel benieuwd naar dat filmpje eigenlijk.

Als de DA's zeggen 'doorrijden' dan rij je door. Als je maandag naar de kliniek gaat en ze kunnen niks zien omdat hij niet kreupel is, dan ben je nog altijd niet geholpen. Dat is op lange termijn alleen nog maar erger voor je paard. Dus even van je hart een steen maken en doen wat ze zeggen. ;)

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:03

@ Luckystory
Daar ben ik het mee eens!
Vandaag ben ik weer ffkies geweest, heb hem vandaag niet gepakt, lekker laten staan, hij was helemaal bezweet, door het rennen in het land..
Maar hij liep nog niet lekker..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:20

Ik weet niet of de verkoper hier meeleest, maar ik hoop het eerlijk gezegd wel. Het paard wordt nu bewust de vernieling in gereden om hem terug te kunnen brengen? Dat is wel een beetje de omgekeerde wereld als ik het zo mag zeggen. Als ik de verkoper was, zou ik dat paard ook echt niet terugnemen. Bij de keuring was hij goed en nu wordt hij bewust naar de knoppen gereden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:21

Dat is ook wel een beetje mijn mening

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:56

Fitzroy schreef:
Bij de keuring was hij goed en nu wordt hij bewust naar de knoppen gereden.

Dat de TS een diagnose wilt heeft toch niks te maken met het feit of ze hem al dan niet terug brengt?
Want daar gaat het hier om.
Die DA's willen een diagnose kunnen stellen, zodat hij eventueel ook behandeld kan worden.
En een diagnose stellen gaat nu eenmaal net iets makkelijker als ze ook kunnen zien waar het probleem zich juist situeert.
Het is behoorlijk frustrerend om met een kreupel paard naar een kliniek te gaan voor onderzoek en daar dan aan te komen met een paard dat 'opeens' wel ok loopt. Daar dan ik-weet-niet-hoeveel geld uit te geven voor het uitverdoven van -tig gewrichten, scans etc... om uiteindelijk niks wijzer te zijn omdat ze het niet goed kunnen inschatten. En dan de dag nadien thuis weer net zo kreupel verder te krabbelen als 2 dagen eerder. Nee, dat schiet op :roll:
Er wordt hier niet gezegd om dit paard vol in het werk te zetten of om hem te forceren, wel om het aanwezige probleem zichtbaar te houden tot ze de kans hebben hem te onderzoeken.

En als het iets is wat alleen zichtbaar wordt bij belasting. Is het misschien helemaal niet gek, dat hij die keuring eerst wél door kwam?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:17

ts heeft al duidelijk laten verstaan dat ze er aan denkt om hem terug te brengen, iedereen gaat ervan uit dat dit een verborgen gebrek is maar het kan even goed zijn dat dit niet zo is. En dan heb je de blessure misschien erger gemaakt, daar kan de tegenpartij ook een zaak van maken want, lijkt mij

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 17:37

Wegens Juridische maatregelen kan ik even niets zeggen.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:45

Geldt een krabbel op Hyves als bewijs?
Stond deze informatie met naam van paard en dergelijke Vermeld? Worden data van operaties en therapieen genoemd?
Hoe lang is het geleden dan dat het paard dit heeft ondergaan en weet je 100% zeker dat het over jouw paard gaat?

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:54

Bij verborgen gebrek heb je 3 maanden en moet de verkoper het paard terug nemen. Als ik het verhaal zo lees is de verkoper niet eerlijk geweest over het medisch verleden van het paard. Succes met de afwikkeling van deze zaak. Wel zonde...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:57

balloon schreef:
Bij verborgen gebrek heb je 3 maanden en moet de verkoper het paard terug nemen. Als ik het verhaal zo lees is de verkoper niet eerlijk geweest over het medisch verleden van het paard. Succes met de afwikkeling van deze zaak. Wel zonde...

Zo simpel is het nou niet helemaal. Wie zegt dat de huidige problemen veroorzaakt worden door een oud probleem? Laat ze dat maar eerst eens bewijzen. Heb er een hard hoofd in, het hoeft helemaal niets met elkaar te maken te hebben.

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:07

Bij goede advocaten lukt het je vaak wel. Als je maar goede bewijzen (foto's, video's en dierenartsen verklaring) kan leveren.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:10

Dat klopt niet balloon. Bij koop van een particulier ligt de bewijslast bij de koper. Bij koop van een handelaar ligt de bewijslast bij de verkoper. Bij deze laatste kun je binnen 6 maanden na aankoop in een aangetekende brief melden van hoe of wat. Bovendien is het paard klinisch gekeurd en ok bevonden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:24

Pfff wat een nare situatie zeg. Maar ik vind het ook niet netjes van je dat je m toen te koop had gezet.

Beter is teruggaan naar de vorig eigenaar en of netjes zelf oplossen en onderzoeken, dat is al wat je nu doet.

Ik hoop voor je en je paard dat het snel opgelost is en verholpen is.