Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ddees schreef:ik heb sinds kort een verzorgster die geen rekening houdt met het paard, alleen maar bezig is met haar eigen plezier: 3 uur in de bak rijden, geen rekening houden dat het paard zonder ijzers loopt, geen rekening houden met het paard dat alleen achter blijft in de wei. Tja, ik heb haar vandaag nogmaals aangesproken op haar gedrag, hopelijk snapt ze nu eindelijk dat ze meer rekening moet houden met het paard ipv haar eigen plezier!
Ik heb het idee dat sommige verzorgsters alleen maar willen rijden en alles wat er bij hoort, maar lastig vinden. Op de meeste manege's leren ze ook niet meer dan dat. Als er op de manege's meer mogelijkheden waren om mee te helpen en de kinderen wat meer leerden over de omgang met paarden, zou dit misschien al helpen.

maarja ik woon ergens onderaan in limburg en er zijn hier wel maneges , op een van die 2 maneges 1 verzordpaardje gehad maar... dat was echt een stomme manege ! echt zielig de helft van alle paarden stond in stands en dan al die arrogante koppen (tja ik kon niet rijden op het paardje dus ging ik ermee wandelen en dan kreeg je zoveel commentaar dat ik er maar mee moest stoppen omdat ik toch niet kon rijden
, en dan denk ik het paardje heeft een blessure dus laat ik hem nu niet in de steek)
)
). Gewoon werkende mensen van in de 30-40 (zelfs een paar echtparen die samen van een paard genieten). Zeer verantwoordelijk, helpen graag met alles mee, nemen les en komen gemiddeld 2 keer per week (1x doordeweeks en 1x weekend). De meesten komen al jaren trouw, het is ook erg gezellig
leer er een hoop van, en das super nuttig voor als ik verder wil in de paarden

Echt triest hoor! Neem je ze mee overal naartoe, ik laat ze nieuwe mensen ontmoeten en dan wordt je zo bedankt.
voor mij geen verzorgsters of bijrijdsters meer. Mijn ervaring is: je kan er niet op vertrouwen en je kan het beter zelf doen!
Daar wordt je toch pissed over?