Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

Re: Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:46

brenda, ben het helemaal eens met je, ik zou het niet beter kunnen uitleggen ;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:22

Nou het verzorgstertje was het vandaag 'vergeten'. Lekker als je voor het eerst zou komen. Laaaat maaaar dus!! We zzoeken verder.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:32

ze bestaan nog zeker! je moet ze alleen even vinden... bv ik als verzorgster (helaas paardloos en ijverig opzoek)
ben helaas nogal beperkt met de afstand maar als ik dan eentje heb zal ik eens op een rijtje zetten wat ik graag wil en doe :)

- Ik kom met weer en wind
- vind mesten niet erg, vind poetsen ook leuk, vind rijden geweldig maar vind wandelen aan de hand ook al leuk. als er dus tijdelijk (nog) niet gereden kan worden ga ik niet moeilijk doen
- Ben er soms uren zolang het er lekker rustig is en ben ook graag lang weg met t paard... dit is altijd rustig en aangepast aan conditie van het dier.. zo ging ik met 1 paardje (die het ook gewend was) soms heel de dag op pad, ik liep er veel naast om hem even te ontlasten, gingen ergens op een weitje relaxen of bij een bankje... werd veel geknuffeld enz.
- Ben wel graag alleen en zelfstandig bezig, hoe rustiger de stal hoe fijner ik t vind
- als ik zelf de tijd kan bepalen kan ik zoon 99% van de tijd
- de 5 werkdagen ben ik beschikbaar...indien echt noodzakelijk kan ik int weekend ook.
- ik neem het over met ziekte/vakantie, ik ben zelfs bereid eventueel andere dieren te verzorgen met vakantie en in hun huis te verblijven.
- als dier een blessure heeft en vaker gekoeld moet worden ofzo kom ik gerust vaker op een dag.
- ga er ook midden in de nacht nog heen als er wat is (bv koliek)

Eigenlijk zolang ik vooral alleen bezig kan zijn kun je met mij zowat alle kanten op.
Enige fout van mij is doordat ik me zoooo inzet mensen er snel misbruik van maken en ik er vervolgens geen enkel bedankje voor terug krijg.
Heb zelfs al eens nagedacht om rond kerst een halster te laten maken met naam...

stom genoeg vind ik toch niks, helaas. Zo raar dat er evenveel gezocht word naar een paard als een verzorgster en toch de meeste niks vinden...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:37

Brendaaaa schreef:
Nou het verzorgstertje was het vandaag 'vergeten'. Lekker als je voor het eerst zou komen. Laaaat maaaar dus!! We zzoeken verder.

pff nee dat is idd geen goed begin!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:43

Ddees schreef:
ik heb sinds kort een verzorgster die geen rekening houdt met het paard, alleen maar bezig is met haar eigen plezier: 3 uur in de bak rijden, geen rekening houden dat het paard zonder ijzers loopt, geen rekening houden met het paard dat alleen achter blijft in de wei. Tja, ik heb haar vandaag nogmaals aangesproken op haar gedrag, hopelijk snapt ze nu eindelijk dat ze meer rekening moet houden met het paard ipv haar eigen plezier!
Ik heb het idee dat sommige verzorgsters alleen maar willen rijden en alles wat er bij hoort, maar lastig vinden. Op de meeste manege's leren ze ook niet meer dan dat. Als er op de manege's meer mogelijkheden waren om mee te helpen en de kinderen wat meer leerden over de omgang met paarden, zou dit misschien al helpen.

helemaal waar.. de leuke dingen willen ze maar de lasten niet... ze hebben het liefst een paard waar ze naar toe kunnen als HUN dat willen en thuis kunnen blijven als het even niet zoon mooi weer is of ze geen zin hebben. Ik heb serieus t liefst een eigen..tis dat ik er geen geld voor heb maar de zorg verder heb ik dr allemaal voor over! is me eerlijk gezegt bij een paard waar het 100% mee klikt nooit teveel....Veel mensen noemen nadelen (buiten de kosten) als ze eenmaal een eigen hebben, die ik al allemaal mee gemaakt heb omdat ik 5 dagen in de week de zorg helemaal alleen droeg en gewoonweg niet als nadeel zag. was btw beste paardje dat ik ooit gehad heb!
Dat er gemest moet worden, de wei eens gemest moet worden, paarden gepoetst en dat er buiten dit alles meer bestaat dan ALLEEN MAAR rijden snappen ze niet. Ik kreeg vroeger mn paard op de manege aangewezen, deze moest ik halen, poetsen, opzadelen en indien ze niet nog eens gebruikt werden in de les na ons ze droogstappen, afzadelen, bit schoon spoelen, nog wat lekker poetsen en weer op stal zetten.. veel manege's hebben de paarden al gezadelt en al klaar staan... zo ook een manege weer ik erna op reed. Mijn voordeel (vond ik) was dat ik in de eerste les van die dag reed. Als ik dus beetje vroeger kwam dan nodig (en als ik t haalde deed ik dit ook) dan kon ik nog helpen met poetsen en opzadelen. Enige nadeel was dus dat ik vaak alsnog een paard toegewezen kreeg die niet gezadelt was (of waar we niet de opdracht voor kregen te zadelen) omdat er bv een meisje mee kwam rijden van een vriendin ofzo... wat er dan gebeurde was dat iedereen al bijna klaar was en ik snel naar een paard moest om daar nog alles mee te doen.... niet leuk, erg stressvol voor mij en het dier. Erna reed ik op een manege waar de paarden al klaar op stal stonden. man ik vond dit eigenlijk helemaal niet leuk! gelukkig reed mijn grote reus (paard van 1.85 ofzo en al een oudje) maar alleen met mijn les mee en kon ik erna nog lang met hem bezig zijn :)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 29-05-11 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:46

Ik zelf had een verzorgpony waarbij ik voor de lol de stal uit mesten en als het kon ook nog de rest van de stallen, die je een uur ging borstelen en alleen maar foto's van ging maken, & natuurlijk zo vaak mogelijk gaan. toen ook nog met een vriendin het longeren aan leren, ik rij er niet op,:)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:59

Ik heb zelf een jaar een bijrijdpony gehad (waar ik niks voor hoefde te betalen) waar ik ook les mee had (op eigen kosten en kreeg les van m'n instructrice van wie ik ook op de manege les krijg, dus ideaal). Eigenaresse had een onregelmatig werkrooster dus zij smste me elke week welke dagen ze niet kon (ik kon iedere dag, had een fijn lesrooster). Weer of geen weer; ik kwam op de fiets of werd gebracht (nog geen rb). Pony heeft een aantal keer blessures gehad waardoor we niet konden rijden, geen probleem; ik poetste, mestte zoals altijd uit en koelde z'n been. Eigenaresse was aan het werk en pony werd ziek; ik rende er heen en bleef uren bij hem nadat de da was geweest. Eigenaresse heeft nachtdienst gehad en wilt 's ochtends rijden; ik mest wel even uit, hoeft ze dat niet te doen na d'r nachtdienst. 's Winters was de bak bevroren dus konden we niet rijden, geen probleem; we gaan wel lekker wandelen, ook al regent het en sneeuwt het en is het -8 graden. 's Zomers was het af en toe té heet om te rijden, prima; dan mest ik uit en heeft 'ie lekker een dagje vrij. Dekens verwisselen of de andere pensionpaarden binnen/buiten zetten? Af en toe andermans troep opruimen, omdat de stal een zootje is? Hoort er naar mijn mening allemaal bij ;)

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om een goede verzorgster te vinden, maar ze zijn er wel :D

Helaas heeft ze me na een jaar aan de kant gezet, omdat haar vriendin de pony weer wilde bijrijden.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:15

Zelf heb ik ook altijd verzorgpaardjes gehad tot ik 2 jaar terug mijn eigen paard kocht.
Ik betaalde een bijdragen (geen probleem zou ik op een manage ook kwijt zijn) Dagen deden we in overleg met de eigenaar verdelen en als er wat was konden we ruilen of overnemen van elkaar. De stal werd gedaan maar het land moest in de zomer wel gemest worden dit deden we om de dag de ene dag ik en de andere dag de eigenaar geen enkel probleem voor mij.
Ik vind dus niet dat je gekke dingen vraagt zeker niet als ze zo veel gratis mogen rijden mag daar wel wat tegen over staan en zolang het niet te zwaar werk is moet dat toch geen probleem zijn.

witje789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:23

Persoonlijk vind ik, als je zegt aan iemand van ik zal je paard verzorgen dan is dat niet alleen rijden
ik verzorg zelf ook een paar pony's en ik doe er alles voor, ga er zo vaak ik kan naartoe
ik kuis ze goed en rij ook niet elke keer soms grondwerk soms dressuur soms springen
afwisseling weetje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:28

Ik weet niet waar je woont, maar anders bied ik me meteen aan!
Ik verzorg een pony niet meer om het rijden zoals ik eerst deed. Ik rijd eens per week op de manege, en dat vind ik heel leuk. Tuurlijk is het super om op je verzorgpony te mogen rijden maar ach als dat niet kan/mag, jammer dan. Genoeg leuke dingen te doen (:

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:41

ik denk idd dat het goed zoeken is voor een goede verzorgen :P

maarja soms zit er eentje tussen en dat is dan gewoon de ene !

ik zelf ben al een hele tijd opzoek naar een verzorgpaard :P maarja ik woon ergens onderaan in limburg en er zijn hier wel maneges , op een van die 2 maneges 1 verzordpaardje gehad maar... dat was echt een stomme manege ! echt zielig de helft van alle paarden stond in stands en dan al die arrogante koppen (tja ik kon niet rijden op het paardje dus ging ik ermee wandelen en dan kreeg je zoveel commentaar dat ik er maar mee moest stoppen omdat ik toch niet kon rijden :o , en dan denk ik het paardje heeft een blessure dus laat ik hem nu niet in de steek)
Als ik een verzorgpaard zou vinden
ohh dan zou ik zoooo blij zijn!
mijn manege is 20 km verderop en ik ga er zo vaak als ik kan naartoe :P
dus een verzorgpaard dichterbij zou voor mij echt geen probleem zijn !

maar voor mensen met eigen paarden
ik denk dat je eerst gewoon veel contact met het meisje / jongen moet zoeken zodat je elkaar goed kent en dat je weet waar iedereen aan toe is . (weet je direct of het een rijder of verzorgen is :P)
en dan gewoon de eerste paar keer met zn 2en dingentjes doen bij het paard zodat hij/zij weet wat kan en niet kan

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:06

Haha ik ben een lastig portret, ik ben niet gauw tevreden met een verzorger hoor, daarom begin ik er ook maar niet aan. De vorige die we hadden was super fijn hoor, maar die vind je nooit meer. Daarom doe ik alles maar zelf (3 paarden + fulltime baan), is soms even druk en afzien, je bent altijd bezig (er wordt bij ons op stal alleen gevoerd, de rest moet je zelf doen) maar kan zo wel het heft in handen houden en ik kan dingen moeilijk uit handen geven...

Mijn lat ligt heel hoog en ik vind het nooit goed genoeg.

Maar af en toe zou het wel fijn zijn als er iemand eens een handje zou helpen, een keer een paard rijdt of een keer mee loopt naar de wei of een stalletje mest en ga zo maar door. Hoeft geen vaste verzorger te zijn.

Zo'n 6 jaar terug wilde iedereen dat doen. Nu echt niemand meer en dan heb ik het vooral over 'de jeugd', liever beetje gek doen en klieren, dan eens een handje meehelpen. Jammer hoor, maar dan doe ik het allemaal zelf wel!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:13

Hier zijn niet veel pony's in de buurt waar je kan verzorgen. Ik rijd nu bij iemand waar ik de pony van mag doorrijden en ik vind haar erg aardig.
Die pony staat te koop dus als die verkocht is zal ik wel weer een nieuwe kans moeten gaan zoeken.

Ik ken mensen die niet meehelpen etc, alleen voor het rijden komen.
Ik vind het eigenlijk juist leuk om mee te helpen met klusjes op stal, uitmesten vind ik ook niet erg.
Rijden hoeft niet persé, ik kom meestal door weer en wind.

Jammer genoeg zoeken eigenaren hier niet zo gauw een verzorger. |(

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:16

Hier zijn alleen maar volwassen bijrijders/verzorgers (inclusief mijzelf :D ). Gewoon werkende mensen van in de 30-40 (zelfs een paar echtparen die samen van een paard genieten). Zeer verantwoordelijk, helpen graag met alles mee, nemen les en komen gemiddeld 2 keer per week (1x doordeweeks en 1x weekend). De meesten komen al jaren trouw, het is ook erg gezellig :D

Wel is het zo dat de eigenaresse vaak aanwezig is en advies geeft of lesgeeft, een aantal zijn wel wat onervaren begonnen namelijk. Maar dat zijn vaak de meest enthousiaste mensen. Voordeel van volwassenen is ook dat je desnoods de hele boerderij in hun zorg kan geven tijdens vakanties etc.

Nadeel is dat je wel een beetje flexibel moet zijn, ivm werk wordt er regelmatig geschoven met dagen maar we zorgen allemaal wel dat we altijd 2 x pw komen.

Ik zou dus zeggen: zoek een volwassene, desnoods een beginner die je in het begin een beetje begeleidt. Hoe? Door op de plaatselijke manege bij de volwassenenlessen rond te vragen. :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:24

Da's ook een lastig punt, hier in de buurt zoeken ze meestal een ouder iemand (16 jaar, 18 jaar) en ik ben nog maar 14.

rosanne44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:03

Wat inderdaad al gezegd wordt, een vergoeding vragen helpt meestal wel. Je trekt dan de meer serieuzere verzorgers aan en ze zullen wel komen aangezien ze gewoon betalen ervoor. En misschien zoeken naar mensen die wat ouder zijn? Ik heb namelijk ook ervaren dat ik eerst 3x in de week naar mijn verzorgpaard ging. Ik was daar uuuuuuren bezig. Tot school ineens met een briefje kwam dat ik maar eens harder moest werken. Meestal is school, vrienden, werk én verzorgpaarden te veel. Dat merk ik bij wel meer mensen. Ik denk, dat als je een wat oudere rijder/verzorger zoekt, je dat probleem van school niet meer zo hebt en je hem/haar ook meer kunt aanspreken op verantwoordelijkheid. Wel erg jammer, want het zou leuk zijn voor je pony's om iemand te hebben die er lekker mee bezig is!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:46

Nou Rosanne, dat vind ik echt nonsens; als er betaald moet worden krijg je juist de meiden die wat eisen! Ik heb zelf nooit betaald, en ben altijd verzorgster geweest. Naast dat ik reed, deed ik de stallen en de wei mesten, vette de spullen in, kwam door weer en wind en deed alles waar de eigenaren geen zin in hadden.

Na mijn teleurstelling van vorige week, heb ik denk ik nu een goed meisje gevonden voor mijn pony. 13 jaar, komt altijd met haar moeder samen, echt een meisje wat juist voor het verzorgen komt (rijden kan niet op die kleine van me). Ze vind rijden zelfs een beetje eng heb ik begrepen, maar is ernaast absoluut niet bang. Als ik naar haar kijk,zie ik mezelf als 13-jarige pennywafel. Ze is gewoon verliefd op mn pony, ik zie het aan haar! Hopelijk is dit een blijvertje!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:41

Ik help in ruil voor paardrijden met de dingen die op het terrein moeten gebeuren. En gewoon een beetje meedenken en vooruit kijken. En als dat betekend dat als ik er een dag heen ga, ik helemaal niet aan rijden toe kom omdat er wordt gevraagd of ik even met iets kan helpen is dat geen enkel probleem. Ik help graag mee. Verder hoefi k dan ook niks te betalen.

Anders had ik het wel alleen bij rij les gehouden ;)

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:35

Ik vindt het zo appart dat er zoveel mensen een verzorgpaard/pony zoeken, en dat er veel verzorgers worden gezocht maar dat deze mensen elkaar niet vinden. (idee voor een website?)

Ik heb altijd veel inzet gehad zowel op de oude manege als bij mijn buren waar ik een shetje verzorgde en jonge paarden inreed.
Nu rijd ik een aantal paarden op een andere manege. Hiervoor betaal ik alleen mijn lessen. Ik start ook met 1 paard, hievoor moet ik natuurlijk wel alles zelf betalen en dat vindt ik ook terecht. De eigenaar kan ten slotte niet voor 10 mensen startkaarten en wedstrijden gaan betalen..... kom het liefst de hele dag 7 dagen in de week :P leer er een hoop van, en das super nuttig voor als ik verder wil in de paarden :-)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:39

die website is wel een idee ja :)
Maar je ziet gewoon dat er op bepaalde locaties veel meer verzorpaarden worden aangeboden als op andere locaties.
Dus dat lijkt me het hele eieren eten :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:43

Ik rijd de pony('s) van jacky-line en ik mag er alles mee, zolang ik maar help met bepaalde dingen. Persoonlijk vind ik dat erg logisch, en had ik die dingen ook uit me zelf gedaan.. Ik heb 2 vaste dagen, en ga vaker zolang ik maar een smsje stuur.. Niet dat ze dan voor een lege wei staat ofzo. Ik help haar met de wei uit mesten, en dingen die zij niet red even qua tijd bij de paarden, zoals hooi voeren enzv. Allemaal geen probleem, want ik rijd wel haar paarden. Dus er mag best iets terug voor gedaan worden.
Dat soort mensen kom je inderdaad nog maar weinig tegen..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:59

Heel veel dingen hier zijn erg herkenbaar.
Ik kan geen luxe bieden aan een verzorgster, maar ik vraag dan ook amper iets!
Ze mogen rijden in de bossen wanneer ze willen, ze mogen mijn spullen gebruiken wanneer ze willen.
Elke zondag mogen ze mee gaan rijden.
Ik neem ze mee naar zee, georganiseerde ritten, endurance, noem maar op.
In de vakantie vraag ik dan de verzorging, maar ja, verzorging? Water bijvullen met een handpomp. We hebben zelfs nu een weidepomp, dus het is eigenlijk alleen maar controleren.
Mest ruimen vraag ik ook niet in de winter.
En wat merk ik? Alle 'grietjes' (rond 20) haken af een paar weken voor de zomervakantie!!! :( Echt triest hoor! Neem je ze mee overal naartoe, ik laat ze nieuwe mensen ontmoeten en dan wordt je zo bedankt.
Nee :n voor mij geen verzorgsters of bijrijdsters meer. Mijn ervaring is: je kan er niet op vertrouwen en je kan het beter zelf doen!
De laatste nam wel alle tijd voor uitgebreide fotosessies, maar dan daarna even de waterbakken bijvullen ho maar! Moest ik daarna alsnog naar de weide toe :( Daar wordt je toch pissed over?

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:10

Het is echt maar net in welke omgeving je zit :j
Hier in de omgeving zijn zoveel paarden, een serieuze verzorger/bijrijder vinden is daarom moeilijk.
Alle bijrijders/verzorgers die hier reageren, lijken perfect.. *\o/*
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een verzorg-/bijrijdpaard, heb ik nog een leuke!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:13

Ik heb alleen de OP gelezen dus voor de rest ngo niks..
Maar kan je niet een box verhuren inplaats van er zelf een pony bij te nemen. Verdien je er geld aan, hoef je geen verzorger te zoeken en iemand kan meehelpen want het is ook zijn/haar pony die bij jou staat ;)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:20

Ik kan me er zo aan ergeren dat ik hier lees dat eigenaren trouwe verzorgsters zoeken, en die niet vinden terwijl hier in de regio helemaal niks word aangeboden, ik kijk wel op marktplaats maar meestal is de minimale leeftijd 18 jaar (begrijp ik wel, maar jongere leeftijd kan ook verantwoordelijkheidsgevoel hebben) :)