Dierenarts contant betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AngeliqueB

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:57

Je hebt toendertijd contant betaald, daarvoor heb je moeten pinnen, toch? En als het rond de 300 euro is, kun je dat toch terugzien in je bankgeschiedenis? Ik neem niet aan dat je met honderden euro's op zak loopt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:02

Jeetje wat een verhaal en wat een aso van een DA zo te horen :oo Ik hoop dat het niet uit de hand gaat lopen en dat je genoeg getuiges vind die ook contant betalen en geen bonnetjes kijken! succes!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:45

Dat je de factuur ook niet kunt of mag zien, dat vind ik heel opmerkelijk!

Ik wens je succes en blijf dit topic volgen. :j

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:22

Het kantoor heeft vandaag gebeld me vader heeft er hele middag mee aan de lijn gezeten.
En ze gaan het doorzetten of betalingsregeling.
Ik ben gewoon nog steeds niet van plan om te betalen, maar nu zijn me ouders wel laaiend op mij,
omdat ze erin mee worden getrokken.
De dierenarts zegt dat hij getuigen heeft, terwijl als om die 2x gaat niemand erwas.

ga nu brief voor de rechtbijstand maken en kijken wat hun ervan zeggen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:02

Heb jij geen getuigen?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:45

Heb je al contact gehad met je bank, waar je het bedrag gepint hebt? Dan kun je in elk geval aantonen dat je met de rekening in het verschiet, dat bedrag afgehaald hebt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:52

AngeliqueB schreef:
Heb je al contact gehad met je bank, waar je het bedrag gepint hebt? Dan kun je in elk geval aantonen dat je met de rekening in het verschiet, dat bedrag afgehaald hebt.

... en er vervolgens van uit eten bent geweest, laarzen gekocht hebt, een aanbetaling voor je vakantie hebt gedaan... oftewel: geen incassobureau zal dat als bewijs aannemen, en als ik eerlijk ben: Terecht :)

@TS: blijf zeuren om die facturen! daar heb je recht op, en als jij er genoeg stennis van maakt nu zullen ze er bij een rechtzaak toch ook mee moeten komen dus: Go! :D

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 02:24

Ik heb geen getuigen dat de dierenarts is geweest.
Ik stond namelijk op privestal en was op die momenten alleen op stal,
zoals zovaak gebeurden. Hij beweert wel dat hij getuigen heeft maar dat klopt dus niet :n

Om de rekeningen vraag ik elke keer, heb in de aangetekende brief ook gedaan.
Me vader had hem gisteren aan de lijn en heeft het ook gevraagd maar ze zeggen dat ik het allang heb gehad en dat ze het niet meer geven. maar heb nooit niks gehad :n

Met de bank contact opnemen heeft geen zin, ik weet bijna zeker dat geld zo op zak had.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 03:05

Ik krijg nou toch echt wel het vermoeden, dat ze de rekening niet naar je sturen (kopie) om de doodeenvoudige reden dat ze hem niet hebben en nooit hebben gehad. Anders is het een kleine moeite lijkt me zo. Zeker als je zegt dat je ze nooit ontvangen hebt. Wat logisch is, als je contant betaald hebt. Lijkt mij dat ie het geld gewoon in zijn zak heeft gestoken. In elk geval heeft ie zijn administratie duidelijk niet op orde. Wat een waardeloze toestand zeg! Welke da is het TS? (mag per pb, heb jaren in breda gewoond en ken veel da's daar door werk met de dierenambulance. Er zitten echt een aantal knurften tussen)
Ik hoop dat het goed afloopt voor je. Succes.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 04:13

Het is dierenarts a de boer uit den hout.

Vind ook vreemd dat de rekening niet krijg, ze lopen nu heel de tijd te bellen.
Heb ook aan ze gevraagd wat ze door de telefoon zegen of ze dat zwart wit op papier kunnen zetten.
Dat doen ze ook niet, wat ook vreemd vind.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:03

Hmmm, ik vind het een beetje op paniekvoetbal lijken inmiddels.
Blijf bij je standpunt, dat je die facturen wil zien. Verder is het uitermate onbeschoft om mensen telkens te blijven bellen. Bellen zij zelf of het IB?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:20

Als die factuur er niet is, is er geen deurwaarder die gaat dagvaarden.
Maw, als de DA het voor wil laten komen, móet er een factuur zijn!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:49

Ik vind het toch ook wel erg vreemd dat hij je geen factuur meer wilt laten zien. Misschien is het een idee om een aangetekende brief te sturen met daarin dat je via deze weg probeerd de factuur én herinneringen in handen te krijgen, aangezien je er meerdere malen om hebt gevraagt en hij je die niet wilt geven. Lijkt me wel handig voor het bewijs, dat jij niet weet waar het over gaat en hij niet (heeft) mee werkt (gewerkt) om dat duidelijk te maken.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 11-11-10 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:50

ik zou gewoon betalen je trekt toch aan het korste eind en schakel je rechtsbijstands verzekering in als je die hebt en anders ga langs het juridisch loket zonder juridische hulp zul je niet ver komen vrees ik.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:03

Pashon schreef:
ik zou gewoon betalen je trekt toch aan het korste eind en schakel je rechtsbijstands verzekering in als je die hebt en anders ga langs het juridisch loket zonder juridische hulp zul je niet ver komen vrees ik.

Jij bent gek :+ .

Je gaat toch niet iets betalen wat je al betaald hebt. Zeker niet gezien het feit dat de dierenarts in kwestie weigerd mee te werken om alleen al een kopie factuur te sturen.

TS, ik heb het al vaker gezegd, maar ga andere klanten van deze dierenarts benaderen en informeer of zij wel altijd op rekening betalen of dat zij ook direct contant betalen zonder factuur met betaalbewijs. Dan sta je veel sterker, want dan is het aannemelijk voor een rechter dat jij cash betaald hebt zonder enig betaalbewijs.

En als jij zeker weet dat er geen getuigen bij waren, laat hem maar komen met die getuigen. Die moeten dan wel heeeeel goed toneel kunnen spelen om aan kunnen tonen dat ze bij het dierenarts bezoek aanwezig waren.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:08

jes_sira een deurwaarders kantoor neemt geen gevallen aan waar geen rekeningen van zijn, dus iets klopt hier niet!

Nogmaals ts kan haar kop in het zand blijven steken maar daar schiet ze niks mee op, weigeren van betalen word op de langere termijn in beslag name en of ts daar nou zo vrolijk van word

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:23

Ik zou zeggen, laat maar voorkomen. De rechter zal ook facturen willen zien. Als TS in haar verweer aangeeft dat ze er herhaaldelijk om gevraagd heeft maar niet gekregen en tevens getuigen heeft (ook op voorhand aangeven dat ze ze heeft, namen hoeven nog niet), dan zullen ze die facturen moeten overleggen. Dan weet ze in elk geval waar het over gaat.
Marianne, welk incassobureau heeft de DA ingeschakeld?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:24

Pashon schreef:
jes_sira een deurwaarders kantoor neemt geen gevallen aan waar geen rekeningen van zijn, dus iets klopt hier niet!

Nogmaals ts kan haar kop in het zand blijven steken maar daar schiet ze niks mee op, weigeren van betalen word op de langere termijn in beslag name en of ts daar nou zo vrolijk van word

Dat strookt niet samen volgens mij.
Een inbeslagname e.d. kan alleen als de voorgaande procedures (en dus ook deurwaarderskantoor e.d.) goed zijn uitgevoerd
Dus als een deurwaarderskantoor deze zaak niet aanneemt, zal inbeslagname ed. helemaal onmogelijk zijn.

Kan zijn dat ik je verkeerd begrijp.

Iedere boeren banketstaaf kan een factuur tikken, of het nu klopt of niet..
Hij moet aantonen dat het niet betaald is. En als het gros van zijn klanten cash betaald zonder enig betaalbewijs, dan is het aannemelijk voor een rechter oid dat het in het geval van TS ook zo gegaan is.
Daarbij de onwil om mee te werken om info te verschaffen is denk ik ook geen slimme zet van deze dierenarts.
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 11-11-10 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:25

Misterylady schreef:
Ik zou zeggen, laat maar voorkomen. De rechter zal ook facturen willen zien. Als TS in haar verweer aangeeft dat ze er herhaaldelijk om gevraagd heeft maar niet gekregen en tevens getuigen heeft (ook op voorhand aangeven dat ze ze heeft, namen hoeven nog niet), dan zullen ze die facturen moeten overleggen.

AMEN!!!! _/-\o_

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:26

jes_sira en dat is het hem nou net, het deurwaarderskantoor heeft de zaak aangenomen dus zullen er echt wel bewijzen op tafel liggen.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:27

Deurwaarder OF dierenarts is in zulke gevallen VERPLICHT om (kopie) facturen te overleggen....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:28

Incassobureau's zijn heel goed in intimideren en druk opvoeren in de hoop dat TS overstag gaat. Een deurwaarder neemt echt geen zaak aan als er geen facturen zijn.

Als de deurwaarder zaak aangenomen heeft, ben ik wel heel benieuwd welk kantoor dat is.
Werk zelf namelijk ook bij een deurwaarder.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:30

Heb mijn laatste berichtje wat aangepast.

Ik was er niet van op de hoogte dat het al bij een incassobureau lag.
Maar dan nog. Zij kennen alleen het verhaal van de dierenarts, die uiteraard ten nadele is van TS.

En ja, de dierenarts en incassobureau zijn verplicht info te verschaffen

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:36

Niet betalen, eerst factuur. Pure oplichting als ik dit zo hoor.
Wij kregen laatst ook een rekening van 1,5 jr terug van 700 euro.
Bleek ook de helft al van verrekend te zijn en van die andere hebben we gewoon een factuur gehad.
Zonder factuur kunnen ze niks!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:47

Maar zelfs ik kan zo een factuurtje in elkaar tikken en een datum bovenzetten van een half? jaar geleden.
Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar wat een k lote-situatie voor TS.