Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie haar nu kopen?

Ja, als ze mij emotioneel zoveel waard is haal ik haar daar weg!
231 (73%)
Nee, ik wacht tot ze weg kan voor de slachtprijs.
70 (22%)
Ik ga geld inzamelen zodat ik haar daar weg kan halen.
15 (4%)

Totaal aantal stemmen: 316

Waves

Re: Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 03:02

Dit topic loopt nu 6 maanden, daar refereer ik naar. Verder beweer ik helemaal niet dat ik iets weet, ik stel gewoon een vraag? :?

Zal wel aan mij liggen dat je zo mal reageert. Blijkbaar is het een hele ingewikkelde geheime missie van jaren om een pony te kopen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 04:07

Dit soort eigenaars van maneges moeten al per definitie geen manege mogen hebben. Ik moet elke keer weer huiveren als ik denk aan maneges waar paarden en pony's dag in dag uit een beetje in hun stand niks staan te doen...
Heel nobel dat je dit wilt doen! :) En als je je druk maakt om de beweging die je pony krijgt (weet niet of jij nu niet misschien inmiddels te groot voor het beestje bent), dan kan je altijd nog een briefje ophangen op de manege dat P woensdagmiddag geknuffeld mag worden in de wei :P.

Als P toch eens zou weten wat voor een fijne oude dag haar te wachten staat :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 09:59

Citaat:
Je bent al 6 maanden er mee "bezig" maar nog geen bod gedaan?

Een vraag formuleer je anders, dit is eens stelling met een vraagteken ;)
En ik reageer niet ''mal'', het is alleen zo jammer dat ik mijn stinkende best doe om haar daar op een ''goede'' manier weg te krijgen en je dan dit soort reacties krijgt.
Als je het topic leest kan je er wel uit opmaken dat ik al veel verschillende dingen heb geprobeerd.

Ik kan haar daar wel weghalen en 2000,- euro neerleggen, maar ik zou toch graag willen dat de eigenaar er ook iets van leert.
Dat zal waarschijnlijk wel niet lukken maar ik probeer alles!

Idd. als P. eens wist wat ze te wachten staat, ik zeg het haar elke keer als ik er ben :D

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:21

Abeltje77 schreef:
Er is mij laatst eens gezegd door een manegehoudster: een goede pony is goud waard. Het kost zóveel moeite om goede pony's te vinden, als die eenmaal goed meelopen in de lessen zijn ze bijna niet meer te verkopen.

voor een manege is dit het moeilijkste , een goede, brave , lieve, goed opgevoede, gezonde , kundige, multifunctionele, etc pony/paard te vinden .

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:12

MiniMouse schreef:
Citaat:
Je bent al 6 maanden er mee "bezig" maar nog geen bod gedaan?

Een vraag formuleer je anders, dit is eens stelling met een vraagteken ;)
En ik reageer niet ''mal'', het is alleen zo jammer dat ik mijn stinkende best doe om haar daar op een ''goede'' manier weg te krijgen en je dan dit soort reacties krijgt.
Als je het topic leest kan je er wel uit opmaken dat ik al veel verschillende dingen heb geprobeerd.

Ik kan haar daar wel weghalen en 2000,- euro neerleggen, maar ik zou toch graag willen dat de eigenaar er ook iets van leert.
Dat zal waarschijnlijk wel niet lukken maar ik probeer alles!

Idd. als P. eens wist wat ze te wachten staat, ik zeg het haar elke keer als ik er ben :D

Naja, ok, misschien was het idd meer een stelling. Ik snap gewoon niet waarom je geen 2000,- euro neerlegt en klaar. Heb je haar morgen op stal staan. Ik heb zelf 2750,- gulden voor een manegepony betaald vroeger (heel veel geld in die tijd). Die was wel veel jonger, maar toch. Als ze weten dat je de pony wil hebben en het dier staat eigenlijk niet te koop dan wordt het gewoon dokken.

Ik krijg de indruk in dit topic dat je het veel ingewikkelder en vager (wat is "goed" weghalen, en hoe zou de eigenaar iets moeten leren?) maakt dan het hoeft te zijn. Het zijn gewoon zaken. Maar goed, het is jouw feestje.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 14:35

Zeker mijn feestje, en zoals je misschien gelezen had, moest ik ook eerst mijn eigen paard verkopen, heb ik nog een kleine dreumes van 1 jr. hier thuis lopen en 3 draaiende bedrijven.
Waarvan 1 bedrijf per 1 maart verkocht is. Dus ik heb geen haast.

En probeer in de provincie Utrecht maar eens een stal te vinden waar ze hele dagen of dag en nacht naar buiten kunnen en wat ook nog een beetje te betalen is.
Daar ben ik dus ook mee bezig.
Je hoeft me geen voorbeelden te geven..ik heb jaren terug al eerder een 15 jarige ex-manegepony gekocht, verwaarloosd en kreupel voor 2200 euro :Y)
Dus neem maar van mij aan dat ik wel weet wat ik doe!

hanna_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:50

Wat een leuke pony zeg!
Ik snap wel waaron jij haar graag wilt hebben. ik zou haar ook wel graag willen heebn denk ik :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:58

Helaas hebben we vandaag een behoorlijke tegenvaller op het werk gehad, dus weer vertraging :(:)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 23:18

De stal waar ik terecht kan, kan ze alleen dag en nacht naar buiten.
Dus ik moet voor de komende eerste maanden een plek hebben waar ze dat langzaam aan kan leren.
Misschien dat ze bij een vriendin terecht kan, dat ga ik morgen vragen.
Als dat een ja is, kan ik haar gauw gaan halen :D

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:36

Een paard hoeft meestal niet echt te wennen aan een leven van dag en nacht buiten ipv altijd in een standje. Daar gaan zeker geen maanden over, dit zijn ze heel snel gewend. Voldoende ruwvoer, een plekje om te schuilen, soortgenoten en eventueel een deken erop als ze geen goede wintervacht heeft. En uiteraard voldoende aandacht van het nieuwe baasje! ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 14:15

Ja, hoeft idd geen maanden te duren. Maar om het nou zo in één keer vanuit de stand vol op het land te zetten, dan vraag je wel om problemen. Dus voor die tussenperiode zoek ik nu dus een stal.
Ik heb mijn vriendin vandaag gevraagd of ze bij haar een tijdje kan wennen.
Dus kijken of dat gaat lukken!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:20

Ik ben benieuwd hoe het loopt meid!

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:47

Ik heb net heel je topic gelezen en ik hoop dat het je lukt. Ik heb het geprobeerd bij "mijn" managepaardje maar dat is helaas helemaal verkeerd gegaan. Net nadat ik voor mezelf had besloten dat ik hem graag over wilde nemen (hij was 17 en pas 4 jaar op de manage) werd hij kreupel. Ik heb aangegeven dat ik hem graag over wilde nemen om hem met pensioen te laten gaan en zo nu en dan fije wandelingetjes/ritjes (indien mogelijk) te maken. Als hij beter werd zodat hij nog beperkt gereden zou kunnen worden zou ik hem over mogen nemen. Hij heeft 3 maanden stil gestaan maar het werd niet beter. Er is wel met een da overlegd maar er zijn naar mijn weten nooit foto's gemaakt. Er was een sterk vermoeden dat het linkerachterbeen versleten was. 3 weken geleden is hij naar de slager gegaan en ik ben er nog heel verdrietig om.... Dit is voor mij ook de reden dat ik nu ben begonnen bij een andere stal en als dat bevalt ga ik switchen.

Ze wilden mij geen ziek dier verkopen en dat snap ik van de ene kant wel maar toch ook weer niet.... Ze hebben het ook al meegemaakt dat een dier dat echt niet meer gereden kon worden naar de slacht ging en later toch doorverkocht bleek te zijn. Dus ook angst dat een dier dat niet meer mee kan komen toch nog in de handel komt. Of er wel/niet foto's gemaakt zijn blijft onduidelijk maar het voelt niet fijn. Maar het blijft zuur dus ik duim dat je het lukt om deze dame een goed pensioen te geven!

En ik had voor bovenstaand paardje ook makkelijk nog € 2000.- neergelegd als ze het gevraagd hadden. Verstandig? Wellicht niet maar het gaat om gevoel in dit soort gevallen ;) .

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:30

Bedankt Angela, jouw reactie doet me goed!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 11:28

YES!!!!Ze kan bij mijn vriendin op de boerderij komen wennen!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Dus ik ga zodra mijn zoontje op bed ligt en de honden eruit zijn geweest de manege eigenaar proberen te bellen!!
Maarrrr met wat voor een bod begin ik?? ;(

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:36

Niet bellen, heengaan met geld in je zak en het geld laten zien b.v. 1500,00 en de rest in je andere zak zeg hier heb ik geld en toont het aan hem, dan gaan ze al snel overstag want dat is de zuurstof voor dat soort mensen, en als het niet lukt kun je met het restant nog loven en bieden.
succes.

Zo heb ik een manegepaard van 25 jaar gekocht voor veel geld, maar mijn vriend heeft nog lekker 14 jaar bij mij gewoond, zijn 2e hart ging voor een nieuwe ronde, hoop dat het bij jou ook zal lukken.

succes.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 11:51

ja maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat hij er is, soms is hij er dus niet

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:02

Dan ga je een andere dag gewoon terug :)
Bellen gaat het volgens mij ook niet doen, het beestje MOET daar helemaal niet weg... Hij gaat dan mss denken "nee toch maar niet..."
Ga met geld daar wapperen en het werkt als een rode lap op een stier.
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:17

ik hoop dat het je gaat lukken! dat beestje verdient het gewoon!

ik zou ook langs gaan en begin met een bod van 1000 euro en blijf erg neutraal (als of het je niet heel erg uitmaakt als het niet lukt..hoe moeilijk dat ook is!)

en naja als hij na een aantal boden niet wil en echt 2000 euro wil hebben voor die pony, zou ik het doen als ik jou was. okey die man krijgt zijn zin MAAR het gaat wel om een dier die dan wel eenb eter leven krijg

dus weeg dingen goed af en als die man echt alleen 2000 wil ervoor gaan ( maar eerst proberen ka altijd!)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 12:44

Ja, precies. Gelukkig gaat mijn vriendin mee en die is ex-manegehoudster.
Ik ga met haar ook even overleggen omdat zij mee moet om haar op te halen.
Of ik nu moet onderhandelen of dat we dat gaan doen als we daar zijn.
Ik vind het wel heel spannend, ik ga echt heel gelukkig zijn als ze zometeen lekker in het land loopt :D

Ik kan niet zomaar volgende dag terug, dan word het volgende week en ik denk dat mijn vriendin die uit Zwolle komt met de trailer, daar niet blij van word ;(
Dusss.....overleggen...

Maar ik ben het wel met jullie eens dat ik gewoon met flappen moet gaan wapperen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:51

succes heb heel het topic gelezen, en jeetje wat moet jij van dat dier houden,
heel veel succes hoop dat hij akkoord gaat

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:01

Spannend hoor!!

Ik heb het ook ooit gedaan, een manegepaard gekocht van 17. Dat was in 1986. (Héél lang geleden dus ;) Destijds heb ik er 1800 gulden voor betaald. (o.a van geld van m'n oma wat eigenlijk voor een rijbewijs was bestemd :+ )
Dat paard had vanaf haar vierde in de les gelopen, en was de laatste jaren mijn verzorgpaard. Ook zij had altijd in een stand gestaan. Dat was toen nog vrij "normaal"
Ik heb er nooit een seconde spijt van gehad, al was 18oo gulden natuurlijk ook belachelijk duur, zeker in die tijd. Paard heeft toch nog 3 lekkere jaren gehad, en een normale stal, zomers lekker in de wei.
Daarna werd ze zo kreupel dat het niet meer ging, en heb ik haar zelf tot het einde begeleidt. Het was me die 1800 gulden dubbel en dwars waard.

Veel succes, ik hoop dat het je lukt en je veel plezier van haar hebt! Maar dat zal wel lukken, alleen al een paard zo te zien genieten is toch geweldig!!

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:12

Dat is mooi! Ik zou er inderdaad heen gaan en echt serieus aangeven dat je haar zo snel mogelijk (liefst per direct) wil overnemen. Prijs is altijd onderhandelen. Let er op dat je wel iets op papier zet voordat hij in je enthousiasme het geld aanneemt en zich dan alsnog bedenkt ;) .

Heel veel succes! Ik duim dat het je lukt!!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:38

Mijn vriendin kan haar op zijn vroegst volgende week zondag ophalen.
En als het echt niet anders kan dan volgende week vrijdag.
Ik ga er dus woensdag of donderdag heen om te onderhandelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:51

Spannend !

Ik ben er niet van overtuigd dat je het diertje mee krijgt , maar ik duim wel keihard voor jullie allebei :j