Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
qt_shetties schreef:wel grappig, ik sta al 2 jaar op deze stal, en die van mij, hebben toch echt wel overgewicht ....
. Je had al erg veel deskundig voeding adviesen van deze mensen gekregen maar die haalde ook niet veel uit ( vreemd hoor
)
bello2005 schreef:aartje,
ik ben ff alles na aan het lezen.. pagina 1
maar hoezo.. je word een soort van gedwongen met je hengst.. om hem te laten castreren.. wat een bullshit..
en hoezo zou die ooit toch eens gecastreerd worden ??
waarom?? wat heeft het nut daarvan ??
Blijkbaar ben je dus een egoist en denk je maar aan je eigen en aan de stal ??
ik heb ook lang genoeg gezocht om een goede plaats te krijgen..
heb nu een eigen weide.. maar dan nog.
je gaat hem toch niet laten castreren omdat hij anders op zo'n stal niet na buiten mag..
dan is het of geld krijgen of geen geld krijgen voor die staleigenaar..
pff echt een bullshit sorry hoor
daar kan ik me echt kwaad om maken .. om mensen die zomaar doordat andere dat willen hun hengst castreren..
stel je voor dat iedereen dat eens deed.. dan kwamen er geen nieuwe paarden meer en storven ze uit..
madelief88
een paard valt niet zo snel af in 1 week
en ik heb ervaring daarmee
dus dat kan gewoon niet kloppen
en blijkbaar lees je niet goed
corina schreef:Sorry ik vind het een beetje je eigen verantwoording, je kan nu wel klagen maar waarom de boel niet inpakken en weg wezen!!
Je kan wel foto's maken van de stal en hier neerzetten maar de stalbodem ziet er niet echt slecht uit.
Tja de stal zelf en omgeving zag er waarschijnlijk ook al zo uit toen je er kwam staan!!
Toen was het blijkbaar goed genoeg voor je.
En waarom zelf niet even wat bijvoeren tijdelijk?
randalinpony schreef:Mijn ervaring: als je komt kijken, zijn ze op al die stallen vriendelijk. Het is er netjes, je kan er afspraken maken en ze beloven gouden bergen....
Maar dan blijkt vaak dat als je er eenmaal bent dat het allemaal erg moeilijk wordt om de afspraken na te komen en dan kan er niets meer.
Maar je betaalt je wel scheel.
Op pensionstallen was het altijd wat, beschimmeld voer/stro, ineens geen toegang meer tot weilanden, geen goede bodems, reparaties aan stallen/omheining niet uitgevoerd enz.... Mensen die ruwvoer bijgaven uit eigen portemonnee omdat dat te weinig was...
En als er iets misging en je paard mankeerde wat, werd het soms gewoon snel weggezet en dan deden ze of ze van niets wisten. Als er droes of zo op het bedrijf was werd dat verzwegen enz....
Je kan je paard dan wel op stel en sprong weghalen, maar de goede stallen zitten vaak wel vol, en die altijd nog wel plek hebben.... tja.
Vaak als je zegt dat je weg gaat, wordt het allemaal nog een tandje erger ook.
Sinds ik de paarden aan huis heb, hebben we niet de helft zoveel problemen met de dieren en ook de helft inspanningen om ze mooi op gewicht/conditie te houden.
qt_shetties schreef:Zoals je al eerder in het topic in een reactie van Sjembek hebt kunnen lezen was er 1 paard op stal, wat duidelijk niet op gewicht was, dat was die van mij, mijn paard is idd een tijd lang niet op gewicht geweest, hij is erg lang ziek geweest, meerdere keren door mijn eigen D.A na gekeken, en hij heeft ook een aantal dagen op visdonk gestaan in Roosendaal, daar is hij ook helemaal binneste buiten gekeerd, hier uit kwam echter dat hij een beschadiging in de darmwand had, waardoor hij geen voer kon opnemen. Al zou ik er 10 kg ingooien.
Dus om dit nou af te geven op deze stal, is grote onzin!
)
bello2005 schreef:aartje,
ik ben ff alles na aan het lezen.. pagina 1
maar hoezo.. je word een soort van gedwongen met je hengst.. om hem te laten castreren.. wat een bullshit..
en hoezo zou die ooit toch eens gecastreerd worden ??
waarom?? wat heeft het nut daarvan ??
Blijkbaar ben je dus een egoist en denk je maar aan je eigen en aan de stal ??
ik heb ook lang genoeg gezocht om een goede plaats te krijgen..
heb nu een eigen weide.. maar dan nog.
je gaat hem toch niet laten castreren omdat hij anders op zo'n stal niet na buiten mag..
dan is het of geld krijgen of geen geld krijgen voor die staleigenaar..
pff echt een bullshit sorry hoor
daar kan ik me echt kwaad om maken .. om mensen die zomaar doordat andere dat willen hun hengst castreren..
stel je voor dat iedereen dat eens deed.. dan kwamen er geen nieuwe paarden meer en storven ze uit..
madelief88
een paard valt niet zo snel af in 1 week
en ik heb ervaring daarmee
dus dat kan gewoon niet kloppen
en blijkbaar lees je niet goed