Stal aanklagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:19

Jeetje wees maar blij dat je paardjes daar weg zijn! Echt bizar gewoon dat je je paardjes zo ziet aftakelen. ;(

qt_shetties

Re: Stal aanklagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:30

wel grappig, ik sta al 2 jaar op deze stal, en die van mij, hebben toch echt wel overgewicht ....

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:31

wtf,,

waarom heb je je hengst laten castreren ??? wat een bullshit.
en zolang op stal laten staan ??? daar had ik eerder wat opgezegd/mee gedaan
ik heb ook zo'n soort probleem gehad.
mijn hengst was 1 dag niet buiten gekomen, en als die buiten was gekomen was het max 5 uur
mijn pony ais hierdoor depressief geworden, beginnend gevaarlijk..
of ik hem heb laten castreren .. NEVER.. en dit zal ik ook nooit doen..
als mijn hengst niet welkom is op jou stal, dan wil ik me ook niet welkom voelen..

nee met zo'n mensen moet je snel afhandelen..
wat een onzin, en dat je dat ook nog heb toegelaten..
en terwijl je 'wist' dat er al zo'n verhalen rond gingen over die stal
beetje dom van je, maar nja.. iedereen maakt fouten ..boeit verder ook niet..

mijn hengst staat nu al een dik jaar buiten dag en nacht.. die pony is zo veranderd.. zo vrolijk.. hij wilt geen ander leven meer
en ja, hij weet wat het is, hij heeft al 2 nakomelingen
en hij kan zonder problemen langs hengstige merries staan hij kijkt en that sit..
hij staat nu met een mini hengst en een ruin op de wei.. en het zijn de beste maatjes.. nooit geen problemen mee gehad..

ben eigelijk wel echt benieuwd waarom je je hengst hebt laten castreren.. terwijl hij zo lief was.. als hengst,,

dat is echt erg, dat je verplicht bent om na je pony te gaan omdat je de stal niet kunt vertrouwen..
en 1 uur is echt te weinig.. ik bedoel ga zelf maar eens 23 uur in een kamer van 3x3 zitten.. als de stal niet kleiner is..
ja, ik snap het wel dat je hem niet buiten kon laten staan..
maar had in godsnaam eerder ingegrepen..

hoeveel betaalde je per maand ?? voor zon gore stal ??

aangiften tegen dierenmishandeling heeft geen zin.
daar waar ik dus heb gestaan zijn de paarden ook broodmager, ze vertelden dat een sportpaard zo eruit moest zien..
en dat een sportpaard dus op wortels alleen de hele dag met wat hooi en droge zemelen ( zeer slecht) kan leven..
er lag in de laatste maand dat ik daar stond gemiddeld 3 doden dieren per week voor de poort onder een zeil..

dierenbescherming is al paar keer van horens daar geweest, maar die zeggen
de dieren hebben eten en drinken.. dus ze kunnen niets doen..

wat erg man.. die fotos die je laat zien..

hier wat fotos van de paarden en ezel van waar ik heb gestaan

http://mishandeling2008.hyves.nl/fotos/ ... _state__=3

de vermagerde klophengst van toen 3, nu 4 zo moest een sportpaard eruit zien..

http://mishandeling2008.hyves.nl/fotos/ ... _state__=4

foto:
volledig paard met dikke knie
dat was een drachtige merrie

en zo hadden ze nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel paarden en ponys,,, die er zo uit zagen
en het leuke is.. je kunt er niets tegen doen

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:52

aartje,

ik ben ff alles na aan het lezen.. pagina 1
maar hoezo.. je word een soort van gedwongen met je hengst.. om hem te laten castreren.. wat een bullshit..
en hoezo zou die ooit toch eens gecastreerd worden ??
waarom?? wat heeft het nut daarvan ??
Blijkbaar ben je dus een egoist en denk je maar aan je eigen en aan de stal ??
ik heb ook lang genoeg gezocht om een goede plaats te krijgen..
heb nu een eigen weide.. maar dan nog.
je gaat hem toch niet laten castreren omdat hij anders op zo'n stal niet na buiten mag..
dan is het of geld krijgen of geen geld krijgen voor die staleigenaar..
pff echt een bullshit sorry hoor
daar kan ik me echt kwaad om maken .. om mensen die zomaar doordat andere dat willen hun hengst castreren..
stel je voor dat iedereen dat eens deed.. dan kwamen er geen nieuwe paarden meer en storven ze uit..

madelief88

een paard valt niet zo snel af in 1 week
en ik heb ervaring daarmee
dus dat kan gewoon niet kloppen
en blijkbaar lees je niet goed

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:10

waar is deze stal eigelijk? plaatsnaam?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:17

bello hoofddorp als ik het goed begrijp

TS en alle andere ex-klanten jeetje , gelukkig hebben jullie paardjes het nu beter .
en hopenlijk treffen jullie zo een stal nooit meer .

Vind het erg sneu hoe mensen reageren zeker smelbek ofzo kom op zeg hoe volwassen ben je ?
Vanuit bokt kan je geloof ik geen klanten meer verwachten, gelukkig maar .

Hopenlijk bereiken jullie allenmaal als ex klanten nog iets met de aantijgingen en bewijzen , is het nog steeds zo dat het betreffende contract in februarie niet verlengt gaat worden ? dat zou uiteraard een heel mooi statement zijn !

Succes

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:14

qt_shetties schreef:
wel grappig, ik sta al 2 jaar op deze stal, en die van mij, hebben toch echt wel overgewicht ....

Ohja? Overgewicht? Volgens mij heb jij heel erg veel topic's over dat je paardje maar niet dikker wilden worden :? . Je had al erg veel deskundig voeding adviesen van deze mensen gekregen maar die haalde ook niet veel uit ( vreemd hoor :Y) )
Ik vondt nog een foto Afbeelding
En toen stond die al even daar op stal he.

Dus ga nou niet beweren dat je paarden overgewicht hebben. Dit paard is nu nog steeds niet dik en een shet heeft gelukkig niet veel nodig om er dik uit te zien ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:24

Het valt mij op dat bepaalde bokkers weer proberen deze stal te verdedigen, als zij zich op hun teentjes getrapt voelen. je hoort niks van ze, totdat o.a. erover beginnen dat er geen reactie meer is.

En wat krijg je dan! allemaal weer fictieve verhalen over dat deze stal wel goed is en dat er paarden staan met overwicht. terwijl berichten van dezelfde bokker anders zeggen, zoals alabaster aantoont. ik zou mij schamen als mijn paard zo mager zou zijn mede dankzij staleigenaren. en dan ook nog eens ontkennen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:35

bello2005 schreef:
aartje,

maar hoezo.. je word een soort van gedwongen met je hengst.. om hem te laten castreren.. wat een bullshit..
je gaat hem toch niet laten castreren omdat hij anders op zo'n stal niet na buiten mag..
daar kan ik me echt kwaad om maken .. om mensen die zomaar doordat andere dat willen hun hengst castreren..
stel je voor dat iedereen dat eens deed.. dan kwamen er geen nieuwe paarden meer en storven ze uit..

madelief88

Alsjeblieft zeg... er zijn zat pensionstallen waar je met hengst niet eens welkom bent en dat is niet voor niets, de faciliteiten moeten ook goed aangepast zijn.

Een ongelukje met een hengstje en een hengstige merrie (hengst ging onder de draad door) heeft me pas nog een gepeperde VA rekening opgeleverd, en daar ging het nog om een pony van 80cm.

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen geen hengsten met hengstengedrag willen hebben op hun erf.

En dat paarden zo uit zouden sterven..... tja. :z

Neemt niet weg dat je betaalt voor een goed verzorging van je paard en dat was hier duidelijk niet het geval.
En van die foto hierboven word ik niet bepaald vrolijk, Shetties kan beter ook een nieuwe stek gaan zoeken dunkt me....

Overigens kan een pony in 1 week prima zoveel afvallen, onze ponys is het zelfs gelukt met heel goede verzorging in een dierenkliniek.
Ook vanwege de eenzaamheid en niet buiten kunnen lopen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:40

corina schreef:
Sorry ik vind het een beetje je eigen verantwoording, je kan nu wel klagen maar waarom de boel niet inpakken en weg wezen!!
Je kan wel foto's maken van de stal en hier neerzetten maar de stalbodem ziet er niet echt slecht uit.
Tja de stal zelf en omgeving zag er waarschijnlijk ook al zo uit toen je er kwam staan!!
Toen was het blijkbaar goed genoeg voor je.
En waarom zelf niet even wat bijvoeren tijdelijk?

Omdat je dr voor betaald?
Omdat je het vriendelijk vraagt en waarschijnlijk omdat ze niet hebben gezegd dat ze
zo zouden handelen toen TS naar deze stal ging?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:45

Mijn ervaring: als je komt kijken, zijn ze op al die stallen vriendelijk. Het is er netjes, je kan er afspraken maken en ze beloven gouden bergen....

Maar dan blijkt vaak dat als je er eenmaal bent dat het allemaal erg moeilijk wordt om de afspraken na te komen en dan kan er niets meer.
Maar je betaalt je wel scheel.

Op pensionstallen was het altijd wat, beschimmeld voer/stro, ineens geen toegang meer tot weilanden, geen goede bodems, reparaties aan stallen/omheining niet uitgevoerd enz.... Mensen die ruwvoer bijgaven uit eigen portemonnee omdat dat te weinig was...
En als er iets misging en je paard mankeerde wat, werd het soms gewoon snel weggezet en dan deden ze of ze van niets wisten. Als er droes of zo op het bedrijf was werd dat verzwegen enz....

Je kan je paard dan wel op stel en sprong weghalen, maar de goede stallen zitten vaak wel vol, en die altijd nog wel plek hebben.... tja.
Vaak als je zegt dat je weg gaat, wordt het allemaal nog een tandje erger ook.

Sinds ik de paarden aan huis heb, hebben we niet de helft zoveel problemen met de dieren en ook de helft inspanningen om ze mooi op gewicht/conditie te houden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:03

randalinpony schreef:
Mijn ervaring: als je komt kijken, zijn ze op al die stallen vriendelijk. Het is er netjes, je kan er afspraken maken en ze beloven gouden bergen....

Maar dan blijkt vaak dat als je er eenmaal bent dat het allemaal erg moeilijk wordt om de afspraken na te komen en dan kan er niets meer.
Maar je betaalt je wel scheel.

Op pensionstallen was het altijd wat, beschimmeld voer/stro, ineens geen toegang meer tot weilanden, geen goede bodems, reparaties aan stallen/omheining niet uitgevoerd enz.... Mensen die ruwvoer bijgaven uit eigen portemonnee omdat dat te weinig was...
En als er iets misging en je paard mankeerde wat, werd het soms gewoon snel weggezet en dan deden ze of ze van niets wisten. Als er droes of zo op het bedrijf was werd dat verzwegen enz....

Je kan je paard dan wel op stel en sprong weghalen, maar de goede stallen zitten vaak wel vol, en die altijd nog wel plek hebben.... tja.
Vaak als je zegt dat je weg gaat, wordt het allemaal nog een tandje erger ook.

Sinds ik de paarden aan huis heb, hebben we niet de helft zoveel problemen met de dieren en ook de helft inspanningen om ze mooi op gewicht/conditie te houden.

Dit verhaal kan ik ook bevestigen.
Als je op stallen komt lijkt het allemaal zo mooi maar in de parktijk vakt het vies tegen.
Sommige stallen gaan soms wel goed maar voeren in de loop der jaren veranderingen door waar je niet voor gekomen bent.
Ik heb al wat stallen meegemaakt sommige bestaan al niet eens meer, anderen hebben veel verloop.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:12

he bah wat akelig.. dit is zeker geen milde vorm van dierenmishandeling, maar een zeer ernstige.. ;(
aanklagen die stal!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:10

Zo, die foto op deze pagina is ook niet mis. Goed op gewicht? Kijk die ribben eens? En een berichtengeschiedenis is na te lezen. Goed nadenk voor je wat schrijft.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:36

Zoals je al eerder in het topic in een reactie van Sjembek hebt kunnen lezen was er 1 paard op stal, wat duidelijk niet op gewicht was, dat was die van mij, mijn paard is idd een tijd lang niet op gewicht geweest, hij is erg lang ziek geweest, meerdere keren door mijn eigen D.A na gekeken, en hij heeft ook een aantal dagen op visdonk gestaan in Roosendaal, daar is hij ook helemaal binneste buiten gekeerd, hier uit kwam echter dat hij een beschadiging in de darmwand had, waardoor hij geen voer kon opnemen. Al zou ik er 10 kg ingooien.

Dus om dit nou af te geven op deze stal, is grote onzin!

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:17

qt_shetties schreef:
Zoals je al eerder in het topic in een reactie van Sjembek hebt kunnen lezen was er 1 paard op stal, wat duidelijk niet op gewicht was, dat was die van mij, mijn paard is idd een tijd lang niet op gewicht geweest, hij is erg lang ziek geweest, meerdere keren door mijn eigen D.A na gekeken, en hij heeft ook een aantal dagen op visdonk gestaan in Roosendaal, daar is hij ook helemaal binneste buiten gekeerd, hier uit kwam echter dat hij een beschadiging in de darmwand had, waardoor hij geen voer kon opnemen. Al zou ik er 10 kg ingooien.

Dus om dit nou af te geven op deze stal, is grote onzin!

Jou paard is niet het enige paard wat er zo ondervoed uit ziet..
De foto's van TS zijn ook op deze stal genomen.En er zijn veel heel veel paarden die op deze stal geataan hebben die er zo uit zagen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:33

Leuk item voor undercover....zie je t al voor je die Alberto Stegeman daar over de vloer...en dan meteen hij van de smaak politie langs sturen....

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:11

Ik heb niet alles gelezen, maar ik krijg meteen het verdrietige gevoel van een aantal maanden geleden weer terug. Onze merrie zou worden opgeleerd door iemand die we via via leerden kennen en die ons de hemel beloofde, maar er uiteindelijk niets van terecht bracht. Zijn "zachte hand" en de "vertrouwensband met de paarden" waarmee hij opschepte waren ver zoek eens onze meid bij hem stond. Ze moest van 24/24 bij ons op de weide rechtstreeks een stal in waar ze alleen maar uitkwam als wij haar zelf buiten lieten. Zijn deskundigheid in het opleren werd herleid tot: zadel erop, bit erin en hoppa. Zó anders dan dat hij ons beloofd had! Eten kreeg ze gelukkig van iemand anders, want als ze moest wachten tot hij er was, had ze misschien maar drie keer eten gekregen in twee weken. Loze beloften waar wij met open ogen zijn ingetrapt. Maar het heeft niet lang geduurd. We zagen ons meisje dag na dag achteruit gaan en hebben heel snel beslist dat ze weer naar huis moest komen, dan bleef ze maar een grasmachine... als ze maar gelukkig was. (ondertussen is ze met veel liefde en geduld beleerd door iemand anders en snorren wij gezellig rond op onze grasmaaier ;) )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 00:35

Om terug te komen op mijn vraag eerder in dit topic.

Is de stal nu al aangeklaagd? Waar is de TS?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 02:02

Die zal wel bedreigd zijn en niks meer mogen/durven zeggen.
(heb ik eens meegemaakt bij een andere, vergelijkbare stal.)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:01

ik schrijf al een tijdje mee in dit topic.. zo apart wat dit allemaal te weeg brengt. ik kreeg zelfs te horen van een andere stal dat ik moest ophouden met roddelen?? moet je na gaan hoe erg dit verhaal bekend is bij deze stal uit hoofddorp. ik ben blij dat er ook stallen zijn waar het wel hemel op aarde is voor paard en ruiter. net zoals waar ik nu sta, want het is de laatste jaren echt achteruit gegaan hier in de buurt :(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:00

bello2005 schreef:
aartje,

madelief88

Haha, hier moet ik toch even op reageren.
Op meerdere punten.

1. Paarden sterven nog lang niet uit.
2. Ik zou willen dat veel meer mensen hun hengst zouden laten catreren, voorkomt een hoop ongelukken.
3. Een hengst kun je NIET zomaar overal klakkeloos neerzetten, mocht je dat denken.
4. Een staleigenaar bepaalt wat hij wel en niet op stal wil hebben staan, én hij mag in overleg of schriftelijk terugkomen op eerder gemaakte afspraken. Dan is het take it (off) or leave it. :)
5. Een paard kan door ziekte of omstandigheden, stress wel degelijk ineens enorm afvallen.

6. Een hengst zonder deklicentie heeft op zich niet zo veel meerwaarde om hengst te blijven, leuk voor de sport wel, of de heb oid. Maar ik denk dat er veel mensen zijn die nog eens goed moeten nadenken over het wel of niet ruinen.

En dan doel ik nergens persoonlijk op iemand. Om even duidelijk te zijn! :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:03

+ Dat het voor een paard nog wel eens veel dierlijker kan zijn om geruint te worden. Dan kunnen ze lekker in een gemengde kudde, een open stal...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 03:59

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen en daarop geef ik antwoord op je vraag zonder in discussie te gaan of je je paard nu eerder weg had moeten halen of niet(snap redelijk goed wat je bedoelt namelijk). Aangezien je zelf contract breuk gepleegd hebt(maand opzegtermijn en niet een week van te voren opzeggen) zou ik maar geen rechtzaak aanspannen als ik jou was, kon je nog wel is duur komen te staan als hun dat tegen jou gebruiken. Dierenbescherming maakt al helemaal geen verschil, ten eerste mogen die helemaal niks en ze zijn nou niet bepaald geweldig opgeleid. Je kan beter de AID er dan op af sturen, maar je geeft zelf aan dat verder alle paarden goed verzorgt worden dus die zien niet hoe jou situatie was. Sorry meid, maar ik denk dat je hier weinig tegen kunt beginnen. Gelukkig staan je paardjes nu goed, wordt er voor ze gezorgd en hopelijk zijn ze snel weer terug op hun oude niveau. Sterkte

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 04:47

Contractbreuk geldt alleen als je ook voor die laatste periode niet betaald hebt. Dat ze haar paarden eerder weg heeft gehaald maakt niks uit.

Is er wel tot het eind van het contract betaald dan is er niks aan de hand.