Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bonzwa schreef:lammie2701 schreef:bekappen laat ik doen voor 35,-, dit is bekappen volgens de uitgangspunten van natuurlijk bekappen...
Mag ik vragen wat het verschil is tussen 'normaal' bekappen en 'natuurlijk' bekappen?
Citaat:heel grof en bot gezegd komt het erop neer dat bij het reguliere bekappen er gewoon hoef wordt weggesneden en geveild om de hoef recht en mooi te krijgen en met het natuurlijk bekappen wordt er alleen weggehaald waar dat nodig is en wordt er heel erg naar gekeken hoe het hoefmechanisme inwerkt op de rest van het lichaam. ook merk ik dat met natuurlijk bekappen de hoeven weer veel gezonder en sterker worden.
onze pony had volgens de reguliere smid altijd ijzers nodig omdat haar hoeven zo snel afbrokkelden, de natuurlijke hoefsmid vond dat absoluut niet en zei dat de hoeven gewoon zonder ijzers konden blijven.
het zou dan wel een poosje duren voor je echt resultaat ziet, maar nu staat tjitske al weer bijna een jaar zonder ijzers en zijn de hoeven inderdaad veel sterker (ze scheuren en brokkelen niet meer)...

Jesser schreef:Hij vraag voor de kleine pony 30 en de pre (vergelijkbaar epony) 35 euro alleen bekappen dan he...
rondom beslaan was 110 euro
missblue schreef:Jullie hebben wel dure hoefsmeden daar in Nederland.![]()
Ik betaal 60 euro warm beslag rondom.
lammie2701 schreef:heel grof en bot gezegd komt het erop neer dat bij het reguliere bekappen er gewoon hoef wordt weggesneden en geveild om de hoef recht en mooi te krijgen en met het natuurlijk bekappen wordt er alleen weggehaald waar dat nodig is en wordt er heel erg naar gekeken hoe het hoefmechanisme inwerkt op de rest van het lichaam. ook merk ik dat met natuurlijk bekappen de hoeven weer veel gezonder en sterker worden.
onze pony had volgens de reguliere smid altijd ijzers nodig omdat haar hoeven zo snel afbrokkelden, de natuurlijke hoefsmid vond dat absoluut niet en zei dat de hoeven gewoon zonder ijzers konden blijven.
het zou dan wel een poosje duren voor je echt resultaat ziet, maar nu staat tjitske al weer bijna een jaar zonder ijzers en zijn de hoeven inderdaad veel sterker (ze scheuren en brokkelen niet meer)...