wel of niet paard duwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: wel of niet paard duwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:14

Nou,mijn paard loopt met gemak de trailer op.. Heb het pas 1 keer mee gemaakt en ga haast elk weekend op pad :)

Alleen ik bedoel, ik zie vaak mensen een uur emmeren met hun paard en als ze even stoppen dan gaat zo'n paard gelijk op rust staan. Daar doelde ik op..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:17

Als je alleen al achter die van mij gaat staan vliegt ze naar achteren... dus nee bij mij liever niet duwen en/of andere materialen aan de kont zetten.

Met een beetje geduld staat ze er zo op :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:19

Ik hoef mijn paard gelukkig nooit te duwen in de trailer, want meneer loopt er met alle rust in :o
Alleen duw ik wel eens.. als ik naast hem sta met 1 hand. Namelijk als ik een buitenrit ga maken.. moet ik door een hek van het terrein af.. en meneer stopt altijd precies zo.. dat ik net het hek niet dicht kan doen, omdat zijn dikke derriere er dan nog staat :Y)
dusja.. dan duw ik hem wel eens wat naar voren.... is dat raar ofzo..?? kan ook aan zijn mond gaan hangen.. of het hek tegen zijn kont aan slaan.. :? lijkt mij dit toch wel de beste manier :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:45

Het lijkt zowaar dat trailerladen bijna tot een kunst verheven kan worden. :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:48

mensen maken zowizo een te groot probleem van laden........

als mensen het probleem niet maken zal het paard het ook niet doen :)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:33

KiWiKo schreef:
mensen maken zowizo een te groot probleem van laden........

als mensen het probleem niet maken zal het paard het ook niet doen :)

idd, wij hadden een ''lastig'' paard gekocht(onervaren, nerveus, angstig en jong). werd gebracht door de verkoper maar moest na 6 weken naar een andere stal. aan de weg ging het niet, elke keer op het laatste moment ernaast springen. toen tegen een muur gezet, gewoon erin gelopen met haar(staat hier nu wel erg makkelijk, paar twijfelende stapjes vooruit gevolgd door een stap naar achter :Y) waarna ze uiteindelijk na een minuut of 5 met een sprong erop stond). had er gewoon het volste vertrouwen in dat het ging lukken, ook onder deze lastige omstandigheden(ruzie met de staleigenaar, lang verhaal. als iemand dat wil weten stuur dat maar een pb).

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:38

soms heeft een van mijn paarden ook geen zin om de trailer in te gaan terwijl ze het normaal wel doen..
dan pakken we gewoon een longeerlijn en die doen we dan achter de kont langs want duwen kan je bij mijn pony iedergeval niet bij ons paard wel maar die pony haalt uit als iemand anders dan ik aan der kont zit..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 16:50

Zo te lezen genoeg paardenmensen en mensen met paarden die wel eens een paard duwen en dit niet als "uit den boze" vinden. Waarom verbaast me dat niet?

Meneer blijft helaas bij zijn standpunt (ik ook }> ) wat betreft een paard duwen. Vreemd genoeg vind hij het wel kunnen als een paard niet recht staat als deze voor de kar gespannen moet worden, dan word er wel degelijk geduwd. Moet ie dat ook niet doen.

Wat ik alleen niet snap is dat veel mensen niet door hebben dat "tuttelig" omgaan met paarden meer schade aan richt dan recht door zee zijn. Ik persoonlijk vind het met oog op veiligheid voor mens en dier niet meer dan normaal om ze op jonge leeftijd al te leren in- en uitladen. De exemplaren die regelmatig los lopende zijn hier ook een mooi voorbeeld van hoe het niet moet dus. En ja, ik weet dat niet iedereen de beschikking heeft over een trailer/vrachtwagen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:25

een duw tegen de kont kan maar.... kijk uit dat je geen trap krijgt
dan ben je niet meer zo gelukkig