beantsje schreef:kimmie88 schreef:Cap ed be ik het ook mee eens, omdat jij als staleigenaar uiteindelijk toch aansprakelijk gestelt kan worden. helaas al een keer meegemaakt op een vorige stal
Daar ben ik heel nieuwschierig naar....kan je daar wat meer over zeggen? Ik zou niet weten hoe ik iemand anders aansprakelijk kan stellen als ik zonder cap van mijn eigen paard afstuiter als ik zelf aan het rijden ben zonder les of zo.
Als jij op het terrein van TS valt....en je krijgt letsel daardoor... Kan je TS aansprakelijk stellen.
Hoe bizar het ook is, het kan.
Ookal staat er op het erf een bordje met: betreden op eigen risico, dat is niet zo..
Wij hebben het een aantal jaren terug opgezocht om bepaalde redenen.
Toen bleek dus dat jij als staleigenaar wel degelijk min of meer verantwoordelijk bent voor de ruiter.
Nog zo iets:
Heb je een waakhond op je terrein....
Bordje op het terrein: betreden op eigen risico.
Hond bijt kind, ouders van kind klagen eigenaar van hond aan en staan in hun gelijk.
Zo'n bordje betekend helaas niet al te veel.
Ik zelf zou er nooit opkomen om dan iemand aan te klagen, omdat er staat betreden op eigen risico, maar zo'n bord is eigenlijk voor een groot deel nep, zeg maar.
Ik kan bijna overal zo'n bord kopen, net als ieder ander.
Dat zou dus kunnen betekenen, dat iedereen, overal zo'n bord ophangt en dat je dus alles betreedt op eigen risico...
Terwijl dat onjuist is.
Ik weet even niet meer precies waar en hoe wij dat tondertijd gevonden hadden,maar als ik het vind, zal ik het zeker even hier zetten