help - ik ben bedrogen!!! wie heeft advies?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:34

Alane schreef:
en vraag me af hoe het zit wanneer een hengst al gedekt heeft voor hij ggk is, of de veulens die uit die dekkingen dan ook geregistreerd worden als veulens uit een ggk hengst...

Ja, bij NSvT na DNA onderzoek waaruit blijkt dat de hengst de vader is.

Liezel1

Re: help - ik ben bedrogen!!! wie heeft advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:52

Ok, DNA onderzoek op zijn kosten.

Wat als het veulen inderdaad van de tinkerhengst is?
Wat als het veulen van de Friese hengst is?

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 16:20

terug: een deel van de kostprijs terug.

maar ik ga de discussie hier eventjes kortsluiten. Ik heb relatief goed nieuws...

ik was al niet bepaald content met de hengstenhouder zijn gedrag, en bij deze is mijn vertrouwen dus nul komma niks meer.
Heb de verkoper nog eens aan de lijn gehad, die was nog eens met de hengstenhouder gaan praten.

Die zogezegde friese hengst zou al 2 jaar ruin zijn. De hengstenhouder wou zijn fout blijkbaar afschuiven. Hij heeft de voorgestelde tinker idd zien dekken, er liepen echter nog 2 andere (niet ingeschreven / gekeurde) hengsten ook bij. Vandaar, ook die 2 andere kunnen hun kans gewaagd hebben... en de hengstenhouder is niet zeker genoeg om een dekbon uit te schrijven.

het goede nieuws is voor mij dat het alvast een tinkertje is, de vraag blijft wie de vader dan wel is. Aangezien de verkoper hier ook niet van op de hoogte was zal het dus eventueel een dna-test op mijn kosten worden...

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:37

Als de merrie papierloos is, zie ik ook het probleem niet zo. Het wordt dan hoe dan ook geen stamboekveulen. Waarom wil je per se een dekbewijs als je de afstamming langs moederszijde toch al niet kent?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:19

cupcake1986 schreef:
terug: een deel van de kostprijs terug..

wettelijk gezien werkt dat zo niet.
Of je houd het veulen, of je krijgt al je geld terug en doet afstand van het veulen.
Want wanneer je je kiest om het veulen te houden, geef je aan dat je tevreden met met het veulen. Een prijs is erg relatief dus korting achteraf is niet door het de rechter te geven - dat wordt bepaald door de markt.

Kan namelijk nog veel erger...
Sommige mensen kopen een relatief duur paard, maar komen er later achter dat het paard niet meer bereden kan worden. Naar de rechter stappen betekend dat het paard terug moet en kan door emotionele redenen erg tegen staan.
Zal niet de eerste zijn die niet naar de rechter stapt om het paard te beschermen tegen de oude eigenaar en dus een hele hoop geld kwijt is voor een onbruikbaar paard....soms zo erg dat je het liefst het paard direct een spuitje wil geven..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:22

zo is het superwoman.........

iets om over na te denken als je voor een appel en een ei een paard koopt!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:28

Ik vraag me af wat jij met de hengstenhouder van doen hebt....
Jij hebt van iemand een drachtige merrie gekocht, en zonder dekbon kan die wel drachtig zijn van Totilas, om maar even wat te noemen.... Alleen met dekbon heb je wat in handen, en dan nog heb je alleen te doen met de verkoper en niet met de hengstenhouder, immers heb je met hem geen deal gesloten...

vwb een deel terug krijgen van de kostprijs.... die past precies bij een veulen waar de afstamming zo goed als onbekend van is.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:19

Echt zo vervelend dit... Grrrr.... Ongelovelijk gewoon hoe er gesjoemeld word.
Nu blijkt maar weer eens dat je echt alle informatie die er ook maar verteld word over het paard zwart op wit moet worden gesteld in het koopcontract.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:57

maar die 2 andere hengsten die erbij hebben gelopen waren dus sowieso Tinkers?

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:45

dat zeggen ze nu toch, dus voorlopig ben ik toch iets geruster. ik was vooral nijdig om een eventuele kruising