Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
__Nathalie__ schreef:Ik vind eigenlijk dat ze ook rekening moeten houden met de afstand wat betreft de voorrij kosten. Ik zit 3 minuten met de auto rijden vanaf de dierenarts. Kan er niet onder de man heen met mijn merrie anders deed ik dat wel. Maar voor die 3 minuten betaal ik wel rond de 50 voorrij kosten. Ik vind dat echt belachelijk.
zwenneke schreef:__Nathalie__ schreef:Ik vind eigenlijk dat ze ook rekening moeten houden met de afstand wat betreft de voorrij kosten. Ik zit 3 minuten met de auto rijden vanaf de dierenarts. Kan er niet onder de man heen met mijn merrie anders deed ik dat wel. Maar voor die 3 minuten betaal ik wel rond de 50 voorrij kosten. Ik vind dat echt belachelijk.
Ja dat is ook wel veel geld. Aan de andere kant. Stel jij woont verder, dus meer km van de da vandaan. En je zou 50 euro moeten betalen, en iemand (omdat diegene toevallig dichterbij woont) moet voor hetzelfde maar een 10tje betalen. Dat zou dan ook niet helemaal eerlijk zijn toch?
Kendra schreef:@ Indomitable; hoge rekening!! Ik koop mijn medicijnen (voor zover mogelijk) trouwens via Internet, bijvoorbeeld bij Dochorse, scheelt soms wel 20% met de dierenarts.
@tita..wat doe je in g.n. met een LITER imaverol?? Ik koop voor mijn paarden een flesje van 100 cc en doe daar meestal toch wel een paar jaar mee (nu hebben wij niet vaak schimmel, maar voor en kat heb je toch maar een drupje nodig?)
@gohya: prijsverschillen zullen er altijd zijn omdat prijsafspraken verboden zijn (de zgn. vrije markt...). Van dezelfde dierenarts vind ik het wel vreemd, maar daar kun je toch gewoon over bellen? Ik zie ook wel eens wat raars - meestal is er wel een verklaring.
__Nathalie__ schreef:Waarom niet? Je betaald voor de tijd die ze kwijt zijn aan reistijd en kosten. Neem aan dat voorrijd kosten daarvoor bedoeld zijn. Dus als je verder weg woont is het dan toch logies dat je meer moet betalen als ze meer tijd kwijt zijn?
Van dat geld wat ik betaal kunnen ze het meeste zo in de zak steken aangezien het ze noch tijd noch geld kost bij mij te komen, vind dat belachelijk.

Horseware schreef:Bj de kliniek waar ik bij zit is er meestal 1 DA op de kliniek en doet de andere de visites. De visites plannen ze zo dat ze zo min mogelijk hoeven te rijden en dat alles op een logische route ligt. Daarom is het naar iedereen ongeveer even ver rijden, ook al wonen sommigen verder van de kliniek af. Voor iedereen zijn de voorrijkosten dan ook het zelfde: (ongeveer) 35 euro.
__Nathalie__ schreef:Ik vind eigenlijk dat ze ook rekening moeten houden met de afstand wat betreft de voorrij kosten. Ik zit 3 minuten met de auto rijden vanaf de dierenarts. Kan er niet onder de man heen met mijn merrie anders deed ik dat wel. Maar voor die 3 minuten betaal ik wel rond de 50 voorrij kosten. Ik vind dat echt belachelijk.